🌍 World👮‍♂️ Government

FIFA welcomes promotion of workers’ rights

الفيفا يرحب بتعزيز حقوق العمال

Al-Sharq – WGOQatar Translations – Doha:

FIFA welcomed Qatar’s significant steps in sponsoring workers’ rights by announcing major changes to labor laws by the host country of the 2022 FIFA World Cup, where workers can change the workplace without the need for permission from the employer as well as set the minimum wage without discrimination, in a move that is the first of its kind in the region, describing it as a historic step that has received widespread praise from international human rights organizations.

A wide range of international humanitarian and labour organizations have noted the new law, notably the International Federation of Trade Unions, Amnesty International and the Centre for Sport and Human Rights.

• Massive collective efforts

“We congratulate Qatar on this important step,” said FIFA President Gianni Infantino. Since being granted the right to host the 2022 FIFA World Cup, huge collective efforts have been made by local authorities, the Supreme Committee for Delivery and Legacy as our partner in Qatar, and the ILO to bring about positive change, and we are very pleased to see this be transformed into a significant development in the field of workers’ rights.”

“Achieving this long before the tournament kicks off demonstrates the ability of the ™ FIFA World Cup to bring positive change and leave a sustainable legacy. There is certainly still room for further development, and we will continue to work closely with all partners to promote a progressive action plan that will benefit all workers in Qatar, whether they are involved in preparing for the championship or not.”

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق

رحب الاتحاد الدولي لكرة القدم الفيفا بالخطوات الكبيرة التي اتخذتها دولة قطر في مجال رعاية حقوق العمال، وذلك باعلان الدولة المستضيفة لكأس العالم لكرة القدم 2022 عن تغييرات كبيرة على قوانين العمل حيث أصبح بوسع العمال تغيير جهة العمل دون الحاجة للحصول على إذن من ربّ العمل علاوة على تحديد الحد الأدنى للأجور دون أي تمييز، في خطوة هي الأولى من نوعها في المنطقة واصفة اياها بالخطوة التاريخية التي لقيت إشادات واسعة من منظمات حقوق الإنسان الدولية.

يُذكر أن مجموعة كبيرة من المنظمات الدولية الناشطة في المجال الانساني والعمالي قد نوّهت بالقانون الجديد، ولا سيما الاتحاد الدولي لنقابات العمال، ومنظمة العفو الدولية، ومركز الرياضة وحقوق الإنسان.

* جهود جماعية ضخمة

في هذا الصدد، قال رئيس الاتحاد الدولي لكرة القدم جياني إنفانتينو: “نهنّئ دولة قطر على هذه الخطوة الهامة. منذ أن تم منحها حق استضافة بطولة كأس العالم لكرة القدم في 2022، تم بذل جهود جماعية ضخمة من قِبل السلطات المحلية واللجنة العليا للمشاريع والإرث باعتبارها شريكنا في قطر، ومنظمة العمل الدولية من أجل إحداث تغيير إيجابي، ويسرّنا للغاية أن نرى هذا وقد تحوّل إلى تطور ملموس في مجال حقوق العمال”.

وأردف قائلاً: “يُظهر تحقيق هذا الإنجاز قبل فترة طويلة من انطلاق البطولة قدرة كأس العالم ™FIFAعلى جلب تغيير إيجابي، وترك إرث مستدام. لا يزال هناك بالتأكيد مجال لتحقيق المزيد من التطور، وسنستمر في العمل عن كثب مع كافة الشركاء للترويج لخطة عمل تقدمية تعود بفائدة مستدامة على كافة العمال في قطر، سواء كانوا منخرطين في التحضير للبطولة أم لا”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format