😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Al Meera launches Truth Bottle campaign

الميرة تطلق مبادرة زجاجة الواقع التوعوية

Gulf Times – Doha:

Al Meera Consumer Goods Company launched a new campaign in a series of sustainability initiatives as part of its efforts to instill environmental-friendly values across various segments of the society.

The ‘Truth Bottle’ campaign aims to raise awareness on wise water consumption in Qatar and the need to preserve the valuable resource as the country moves towards a sustainable future.

Research shows that Qatar’s water consumption per capita is one of the highest in the world at 500 litres per person per day. Many similar studies point to the excessively high rates of consumption and the need to change the behaviour towards water usage.

Truth Bottle, conceptualised as a half-full Al Meera water bottle, is displayed at specially designed stands at Al Meera branches to engage with Al Meera customers. Truth Bottle prompts customers to a microsite through a QR code, where they attempt to fill the bottle virtually. Through a ‘Fill and Share’ button, the campaign aims to raise awareness and spread the message to as many people as possible by reaching a target of 10,000 shares.

The thought-provoking bottle, half-full, portrays the large numbers of wasted water bottles left over in meeting rooms, cars, and gatherings calling for attention on the alarming fact of high levels of water waste and the importance of working together as society members to preserve the local water resource.

The online experience acts as an awareness platform on the issue of water usage in Qatar and its wider environmental implications. The campaign aims at encouraging a positive change in consumers’ behaviour while inviting every individual to question their daily habits.

Commenting on the initiative, Al Meera said in a statement: “Currently, Qatar relies on seawater desalination as its primary source for drinking water as well as for use in agriculture, household and commercial purposes. Even with the use of treated water, our country’s fresh groundwater reserves continue to be overused.”

“Truth Bottle aims to bring this information to the forefront of conversation so that together we can start working towards a more sustainable future as a nation”.

As Qatar’s national retailer and committed to the wellbeing of the nation, Al Meera leverages its relationship with its wide customer base to spread the message of mindful water consumption, encourage more conscious behaviour and foster a sustainability driven nation as intended under the Qatar National Vision 2030.

This includes encouraging lifestyle changes in day to day tasks like washing cars, watering plants, doing the dishes, or taking a bath.

The Truth Bottle campaign follows in a series of sustainability initiatives previously led by Al Meera. These include the installation of plastic recycling machines at select stores, the launch of eco-friendly bags, recycling of cardboard cartons and paper, and a battery waste collection initiative in collaboration with the Ministry of Municipality and Environment that allows customers to dispose of used batteries.

Source: gulf-times

الدوحة – الشرق:

أطلقت شركة الميرة للمواد الاستهلاكية مبادرة “زجاجة الواقع” ضمن سلسلة مبادرات الاستدامة التي تتبناها والتي تعد جزءًا أساسياً من جهودها الحثيثة لترسيخ القيم والممارسات الصديقة للبيئة عبر مختلف شرائح المجتمع، وتهدف مبادرة “زجاجة الواقع” إلى نشر الوعي لدى أفراد المجتمع بشأن ترشيد استهلاك المياه في الدولة والحاجة المُلِحّة إلى الحفاظ على هذا المورد الحيوي، وذلك في ظل المساعي الدؤوبة من قبل دولة قطر نحو إرساء أسس مستقبل أكثر استدامة، وفقاً لتقارير إحصائية محلية حول استهلاك المياه في الدولة، فإن معدل استهلاك الفرد من المياه في دولة قطر يعد الأعلى في العالم، حيث يبلغ 500 لتر للفرد في اليوم. كما تشير دراسات عديدة مماثلة إلى الاستهلاك المفرط للمياه والحاجة إلى تغيير بعض السلوكيات الخاطئة التي تتسبب في إهدارها.

تعتبر “زجاجة الواقع” بمثابة تجسيد للواقع الفعلي الذي نعيشه ومدى إهدارنا لأهم مواردنا الطبيعية، وقد جاء تصويرها على أنها زجاجة مياه ممتلئة حتى نصفها، تُعرض من خلال منصات مصممة خصيصًا لأجل هذه المبادرة في فروع الميرة وتقوم فكرة المبادرة على أن يمسح العميل رمز الاستجابة السريعة “QR Code” الموجود على الزجاجة ليتم تحويله أوتوماتيكياً إلى الموقع الخاص بها، ثم يقوم بملء زجاجة مياه رقمية، ومن خلال زر “تعبئة ومشاركة” الموجود على الموقع الإلكتروني الخاص بالمبادرة، تهدف إلى زيادة الوعي بهذه المسألة الحيوية وإيصال الرسالة لأكبر عدد ممكن من الأشخاص مستهدفة الوصول إلى 10،000 مشاركة عبر منصات التواصل الاجتماعي المختلفة. تعكس زجاجة المياه الممتلئة حتى نصفها، صورة واقعية عن الحقيقة المقلقة التي يتعين على الجميع الانتباه إليها والمتمثلة في الكميات الهائلة المهدرة من المياه، إن كان من خلال الزجاجات التي نتركها في قاعات الاجتماعات، في سياراتنا أو غيرها من الأماكن، بالإضافة إلى التأكيد على ضرورة وأهمية تضافر جهود أفراد المجتمع للحفاظ على الموارد المحلية للمياه.

وتعليقًا على هذه المبادرة، صرحت شركة الميرة: “كما هو معلوم للجميع، تعتمد دولة قطر حاليًا على تحلية مياه البحر كمصدر رئيسي لمياه الشرب، وكذلك للاستخدام في الزراعة والأغراض المنزلية والتجارية. حتى مع استخدام المياه المعالجة، لا تزال احتياطيات المياه الجوفية العذبة في بلدنا تتعرض لاستنزاف كبير بسبب الإفراط في استخدامها. لذلك، تهدف مبادرة “زجاجة الواقع” إلى إبراز هذه المعلومات وجعلها في مقدمة نقاشاتنا نظراً لأهميتها البالغة في حياتنا، وحتى نتمكن من المُضي معاً نحو إرساء أسس مستقبل أكثر استدامة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format