📱 Technology🌍 World

Amazon gets US approval to fly delivery drones

أمازون تحصل على موافقة الولايات المتحدة على استخدام طائرات توصيل طلبات من دون طيار

AFP – San Francisco:

Amazon on Monday said a freshly-issued Federal Aviation Administration certificate has cleared the launchpad for drone deliveries in the US.

The Seattle-based e-commerce colossus has been developing drones as part of its massive investment in a logistics network to quickly deliver purchases to customers.

“This certification is an important step forward for Prime Air and indicates the FAA’s confidence in Amazon’s operating and safety procedures for an autonomous drone delivery service that will one day deliver packages to our customers around the world,” Amazon vice president David Carbon said in reply to an AFP inquiry.

“We will continue to develop and refine our technology to fully integrate delivery drones into the airspace, and work closely with the FAA and other regulators around the world to realize our vision of 30-minute delivery.”

Amazon planned to use the certification to test using fully-electric drones to deliver items to customers. Evidence that drone operations are safe was required to get the certification.

Package delivery giant UPS late last year obtained US regulatory approval to operate a “drone airline” and planned to expand its airborne operations in healthcare and other sectors.

UPS said at the time that it received full certification from the FAA, allowing it to fly an unlimited number of drones with an unlimited number of remote operators.

A variety of companies ranging from new startups to major tech firms such as Google-parent Alphabet are working on autonomous drone delivery.

Last year, Alphabet’s drone project Wing was certified as an air carrier by the FAA, clearing the regulatory path for it to make deliveries to buyers.

The Wing team completed its first real-world deliveries in 2014 in rural Australia where they successfully transported first-aid supplies, candy bars, dog treats, and water to farmers, according to the company’s website.

Two years after that, Wing drones were used to deliver burritos to students at a university in Virginia.

Image Credit: shutterstock

وكالة الأنباء الفرنسية – سان فرانسيسكو:

قالت أمازون يوم الاثنين إن شهادة حديثة صادرة عن إدارة الطيران الفيدرالية قد سمحت باستخدام الطائرات من دون طيار لإيصال الطلبات في الولايات المتحدة.

تقوم عملاق التجارة الإلكترونية ومقرها سياتل بتطوير الطائرات بدون طيار كجزء من استثماراتها الضخمة في شبكة الخدمات اللوجستية لإيصال المشتريات بسرعة للعملاء.

وقال نائب رئيس أمازون ديفيد كاربون رداً على تساؤل طرحته وكالة فرانس برس: هذه الشهادة هي خطوة مهمة إلى الأمام لشركة برايم اير وتشير إلى ثقة إدارة الطيران الفيدرالية في إجراءات التشغيل والسلامة في أمازون لخدمة توصيل الطلبات باستخدام الطائرات بدون طيار ذاتية القيادة التي ستسلم يومًا ما الطرود لعملائنا في جميع أنحاء العالم.

وأضاف: “سنواصل تطوير وتحسين تقنياتنا لدمج طائرات التسليم بدون طيار بشكل كامل في المجال الجوي، والعمل بشكل وثيق مع إدارة الطيران الفيدرالية وغيرها من الجهات التنظيمية في جميع أنحاء العالم لتحقيق رؤيتنا للتسليم بغضون 30 دقيقة”.

خططت أمازون لاستخدام الشهادة لاختبار استخدام طائرات بدون طيار كهربائية بالكامل لتسليم الطلبات للعملاء. كان هناك حاجة إلى دليل على أن عمليات الطائرات بدون طيار آمنة للحصول على الشهادة.

حصلت شركة يو بي إس العملاقة لتسليم الطرود في أواخر العام الماضي على موافقة تنظيمية أمريكية لتشغيل “شركة طيران بدون طيار” وخططت لتوسيع عملياتها المحمولة جواً في قطاع الرعاية الصحية وقطاعات أخرى.

وقالت شركة UPS في ذلك الوقت إنها حصلت على شهادة كاملة من إدارة الطيران الفيدرالية، مما يسمح لها بتسيير عدد غير محدود من الطائرات بدون طيار مع عدد غير محدود من المشغلين عن بعد.

تعمل مجموعة متنوعة من الشركات التي تتراوح بين الشركات الناشئة الجديدة إلى شركات التكنولوجيا الكبرى مثل Google-parent Alphabet على تسليم الطلبيات باستخدام الطائرات بدون طيار بشكل مستقل.

في العام الماضي، تم اعتماد مشروع الطائرات بدون طيار Wing العائد لشركة Alphabet كناقل جوي من قبل إدارة الطيران الفيدرالية، مما يمهد المسار التنظيمي لها لإجراء عمليات التسليم للمشترين.

أكمل فريق Wing أول عمليات تسليم في العالم الحقيقي في عام 2014 في المناطق الريفية في أستراليا حيث نجح في نقل إمدادات الإسعافات الأولية والحلوى وحلوى الكلاب والمياه إلى المزارعين، وفقًا لموقع الشركة على الويب.

بعد عامين من ذلك، تم استخدام الطائرات بدون طيار العائدة لشركة Wing لتسليم شطائر البوريتوس للطلاب في جامعة في ولاية فرجينيا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format