😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

FBQ Museum to launch first exhibition of three-part series

متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني يطلق أول معارضه على ثلاثة أجزاء

Gulf Times – Doha:

Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum (FBQ Museum) is set to launch its first exhibition of the three-part series, ‘Artists in the time of Covid-19, for artists based in Qatar. The three-month exhibition series will be open to the public from September 4 at FBQ Museum’s contemporary art space, The White Majlis, “where art lovers and museum visitors can elevate their tour with an exceptional experience and inspiring pieces of art”, a press statement notes.

In April, the museum launched its big community project, the ‘Artists in the time of Covid-19’ exhibition. Over the past months, FBQ Museum received an impressive variety of artworks by Qatar’s creative community wherein the artists expressed their feelings during the Covid-19 pandemic in a creative and expressive way, the statement added.

The first exhibition will kick off on September 4, while the second one will begin on October 9 and the final exhibition on November 13. All exhibitions will feature paintings, videos, prints, photographs, collage art and sculptures. 

A space dedicated to young artists will be included as well.

The exhibitions will be open during regular museum opening hours. For admission hours and fees, one can visit www.fbqmuseum.org

Source: gulf-times

الدوحة – جولف تايمز – ترجمة WGOQatar:

أشار بيان صحفي إلى أنه من المقرر أن يطلق متحف الشيخ فيصل بن قاسم آل ثاني (متحف FBQ) معرضه الأول من سلسلة من ثلاثة أجزاء ، “فنانون في زمن كوفيد -19 ، للفنانين المقيمين في قطر. ستكون سلسلة المعرض الذي يمتد لثلاثة أشهر مفتوحة للجمهور من 4 سبتمبر في متحف FBQ في القسم المخصص للفن المعاصر، المجلس الأبيض، “حيث سيكون بإمكان عشاق الفن وزوار المتحف الاستمتاع بجولتهم لأقصى حد مع تجربة استثنائية وقطع فنية ملهمة”

في أبريل، أطلق المتحف مشروعه المجتمعي الكبير، معرض “الفنانون في زمن كوفيد-19”. وأضاف البيان أن متحف FBQ تلقى خلال الأشهر الماضية مجموعة رائعة من الأعمال الفنية من قبل المجتمع الإبداعي في قطر حيث عبر الفنانون عن مشاعرهم خلال وباء Covid-19 بطريقة إبداعية ومعبرة.

وسيبدأ المعرض الاول في الرابع من سبتمبر في حين يبدأ المعرض الثاني في 9 اكتوبر والمعرض النهائي في 13 نوفمبر. وستتضمن جميع المعارض لوحات ومقاطع فيديو ومطبوعات وصور فوتوغرافية وفن الكولاج ومنحوتات. 

كما سيتم تضمين مساحة مخصصة للفنانين الشباب. 

وستكون المعارض مفتوحة خلال ساعات عمل المتحف العادية. بالنسبة لساعات الدخول والرسوم، يمكن زيارة www.fbqmuseum.org

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format