💉 Health🦠Coronavirus📚Education

Absence in school during the first two weeks not to be counted: Official

مصدر رسمي: لن يحسب التغيب عن المدرسة خلال الأسبوعين الأولين

The Peninsula Online – Doha:

Absence in school during the first two weeks after the schools reopen will not be counted, Dr. Ibrahim Al Nuaimi, Undersecretary of the Ministry of Education and Higher Education, said during a press conference held today. 

This decision was taken to allay the concerns of parents under current circumstances and he urged students to follow distance learning. Public and Private schools reopen after a summer break from tomorrow.

The Ministry of Public Health, in cooperation with the Ministry of Education, discussed the latest developments related to the Coronavirus and returning to schools during a press conference held today.

“We did not detect any case among students during the second round exams that ended today and there is a great readiness among public and private schools to receive students taking all necessary precautions,” Dr Al Nuaimi said.

READ ALSO: More than 98% of educational sector workers free from Covid-19: Official

“Parents must make sure that their kids wear a facemask and do not suffer from a high temperature before going to school, he added.

 “Qatar is proud to be among the countries of the world that held the end-of-the-year exams in schools with the lowest percentage of infections,” Dr. Al Nuaimi added.

He also said that higher education in Qatar is seeing expansion with the opening of Lusail University, which welcomed 800 students, and the opening of Liverpool John Moores University branch in Qatar.

MoPH will also conduct random tests among students in the coming days.

Over 340,000 students will attend public and private schools for upcoming academic year of 2020/21. Five new public schools were opened which brings the total number of public schools and preschools to 283. Additionally, 145 new classrooms will be added to the existing public schools with a capacity of more than 3,600 seats to accommodate 124,700 students. 

Thirteen new private schools and kindergartens with a capacity of more than 7,600 seats were opened, which brings the total number of private schools and kindergartens to 334. This will accommodate nearly 215,000 students

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

قال الدكتور إبراهيم بن صالح النعيمي وكيل وزارة التعليم والتعليم العالي، إن الوزارة قررت عدم احتساب الغياب في أول أسبوعين من الدراسة مراعاة لمخاوف أولياء الأمور، على أن يتم التحصيل عبر التعلم الإلكتروني .

وأضاف الدكتور النعيمي – خلال مؤتمر صحفي مشترك لوزارتي الصحة والتعليم اليوم الاثنين – “نستقبل في هذا العام ما يزيد على 380 ألف طالب وطالبة بالمدارس الحكومية والخاصة والجامعات وأكثر من 30 ألف موظف بما فيهم هيئات التدريس والإدارة في المدارس والجامعات، ونحن نتحدث عن أكثر من 400 ألف من الكوادر ستتواصل مع بعضها البعض ولذلك الالتزام بالإجراءات الاحترازية من واجبات المدارس والجامعات تجاه الطلاب والهيئات التدريسية”.

اختبارات الدور الثاني

وكشف الدكتور إبراهيم النعيمي عن أن الوزارة لم تكتشف أي حالة إصابة بين الطلاب في اختبارات الدور الثاني التي انتهت اليوم، مشيراً إلى أن هناك استعداداً كبيراً من المدارس الحكومية والخاصة لاستقبال الطلاب بأخذ جميع الاحتياطات الاحترازية اللازمة بما يطمئنا ويطمئن أولياء الأمور أننا مقبلون على عام دراسي موفق وأن الوزارة لن تألوا جهداً لتنفيذ توجيهات وزارة الصحة للتعامل مع أبنائنا الطلاب والطالبات

مدارس جديدة

وقال وكيل وزارة التعليم والتعليم العالي إن الوزارة أضافت هذا العام 5 مدارس جديدة هذا العام ونحو 145 فصلا دراسيا مما يرفع أعداد المدارس الحكومية إلى نحو 283 مدرسة، كما ستفتح هذا العام بعض المدارس المتخصصة مثل المدرسة التقنية للطالبات .

وأضاف أن الوزارة نجحت في استقطاب نحو 350 معلما ومعلمة من داخل قطر و50 من الخارج، لافتاً إلى حرص الوزارة على أن يبدأ العام الدراسي غدا بنسبة حصور 30% من الطلاب وهذا عدد مناسب وفق الإجراءات الحالية.

مطالب من أولياء الأمور

ورداً على سؤال حول المطالب من أولياء الأمور، قال الدكتور إبراهيم النعيمي: نأمل أن يكون هناك حرص من أولياء الأمور على توصيل أبنائهم بسياراتهم الخاصة علماً بأن الوزارة وفرت الباصات ووفرت جميع الاحتياطيات اللازمة من مقياس درجة الحرارة والتباعد الاجتماعي، ونأمل أن يحرصوا على تثقيفهم بالإجراءات الاحترازية للتعامل مع الجائحة .

وأضاف: كما نأمل أن يعطي أولياء الأمور وقتا للدراسة عن بعد في المنزل، ولدينا تواصل ثلاثي الأبعاد بين المدرس والطالب وولي الأمر، لافتاً إلى أن ولي الأمر طرف أساسي في العملية التعليمية.

وكشف وكيل وزارة التعليم عن أن المدارس بها غرف خاصة لعزل الطلاب وفحص درجة حرارة الطالب والتواصل مع الجهات المختصة، لكن على أولياء الأمور التأكد من درجة حرارة الطلاب وعدم إرسالهم للدراسة إذا كانت مرتفعة والتوجه بهم للمراكز الصحية .

وأكد أن الباصات يتم تعقيمها يومياً قبل الدوام وبعد الدوام ويتم فحص درجة حرارة الطالب قبل ركوب الباص وهناك تنسيق وبروتوكول مع وزارة الصحة بهذا الصدد .

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format