💰 Business

Qatar Airways resumes flights to Mogadishu

القطريّة تستأنف رحلاتها إلى مقديشو

The Peninsula – Doha:

Qatar Airways has announced the resumption of three-weekly flights to Mogadishu, Somalia from September 6, 2020. 

Service to the capital city of Somalia will be operated by an Airbus A320 featuring 12 seats in Business class and 120 seats in Economy class.

The airline will operate this service as a tagged flight to its existing operations to Djibouti which resumed last month. 

The national carrier of the State of Qatar has led the recovery of international air travel with the airline rebuilding its network to over 85 destinations across six continents. 

The resumption of three-weekly flights to Mogadishu, Somalia, will see Qatar Airways network in Africa expand to nine destinations. With the addition of Mogadishu, the airline will operate 40 weekly flights to the continent across nine destinations including Addis Ababa, Dar es Salaam, Djibouti, Kigali, Kilimanjaro, Nairobi, Tunis and Zanzibar.

Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “We are delighted to resume flights to the capital of Somalia. Mogadishu is considered to be the most populous city in Somalia and with our flights, passengers will be able to enjoy Qatar Airways wide network via our home and hub, Hamad International Airport, which was recently voted the Best Airport in the Middle East. Passengers flying Qatar Airways will benefit from our extensive international network in Asia, Australia, Europe and the US as we lead the way in keeping Africa connected to the world.

“Qatar Airways remains committed to providing global connectivity to markets across Africa through the launch of new destinations along with the rapid resumption of services suspended due to the pandemic. We look forward to welcoming our passengers back onboard to explore our growing network in Africa.”

Since the onset of the pandemic Qatar Airways’ network has never fallen below 30 destinations with continuous services to five continents, enabling the airline to accumulate unrivalled experience in carrying passengers safely and reliably. The national carrier of the State of Qatar has led the recovery of international air travel with the airline rebuilding its network to more than 550 weekly flights to over 85 destinations across six continents.

To ensure travellers can plan their travel with peace of mind, the airline has extended its booking policies to offer even more choice to its passengers. The airline will allow unlimited date changes, and passengers can change their destination as often as they need if it is within 5,000 miles of the original destination. The airline will not charge any fare differences for travel completed before 31 December 2020, after which fare rules will apply. All tickets booked for travel up to 31 December 2020 will be valid for two years from the date of issuance.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الراية:

تستأنف الخطوط الجوية القطريّة رحلاتها إلى العاصمة الصوماليّة مقديشو، بواقع ثلاث رحلات أسبوعيًا، اعتبارًا من السادس من سبتمبر المقبل، ما يعمل على تعزيز وصول المسافرين من إفريقيا إلى الأسواق الرئيسية في آسيا وأستراليا وأوروبا والولايات المُتحدة.

وباستئناف رحلاتها إلى العاصمة الصومالية مقديشو عبر جيبوتي التي تم استئناف الرحلات إليها الشهر الماضي، ترفع الناقلة القطرية بذلك عدد وجهاتها على شبكتها العالمية إلى أكثر من 85 وجهة عالميّة، كما سيساهم استئناف هذه الرحلات الجوية في تعزيز شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية في إفريقيا، حيث سيصبح لديها 40 رحلة طيران أسبوعيًا إلى تسع وجهات في إفريقيا، وهي: مقديشو، وأديس أبابا، ودار السلام، وجيبوتي، وكيغالي، وكليمنجارو، ونيروبي، وتونس، وزنجبار.

وأعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، عن الامتنان باستئناف الناقلة القطرية رحلاتها الجوية مجددًا إلى العاصمة الصومالية مقديشو التي تعد أعلى نسبة من حيث تعداد السكان في الصومال، موضحًا أنه سيكون بإمكان المُسافرين من الصومال السفر إلى شبكة كبيرة من الوجهات مع الخطوط الجوية القطرية عبر مقر عملياتها مطار حمد الدولي، الذي فاز مؤخرًا بجائزة أفضل مطار في الشرق الأوسط.

ولفت إلى أن المسافرين سيستفيدون أيضًا من إمكانية الوصول إلى شبكة وجهات الناقلة القطرية العالمية التي تغطي مختلف أرجاء آسيا وأستراليا وأوروبا والولايات المتحدة، وستساهم في إتاحة خيارات سفر متنوّعة للمسافرين من إفريقيا إلى العالم.

وأكد أن الخطوط القطرية ستواصل التزامها بتوفير أفضل خيارات الربط مع الأسواق في مختلف أنحاء إفريقيا من خلال إطلاق رحلاتها إلى وجهات جديدة، والعمل على استئناف رحلاتها إلى الوجهات التي توقفت بسبب جائحة فيروس كورونا «كوفيد -19»‏.

ويُشكل أسطول الناقلة القطرية الذي يضم 49 طائرة من طراز إيرباص A350 و30 طائرة من طراز بوينغ 787 الخيار الأمثل لخدمة الرحلات الطويلة ذات الأهمية الإستراتيجية إلى إفريقيا والأمريكتين ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ وأوروبا والمملكة المتحدة.

ومنذ بداية انتشار جائحة «كوفيد – 19»، لم ينخفض عدد وجهات شبكة الخطوط الجوية القطرية إلى ما دون 30 وجهة عالميّة، مع استمرار خدماتها إلى القارات الخمس، ما مكنها من اكتساب خبرة كبيرة من حيث نقل المُسافرين إلى كل مكان بأمان واطمئنان. كما قادت الناقلة الوطنية لدولة قطر مرحلة تعافي قطاع الطيران العالمي، وعملت بسرعة على إعادة بناء شبكة وجهاتها لتصل إلى أكثر من 550 رحلة جوية أسبوعيًا إلى أكثر من 85 وجهة في ست قارات.

واتخذت الناقلة القطرية العديد من الإجراءات لتعزيز تدابير السلامة على متن رحلاتها، مع تقديم معدات الحماية الشخصية لطاقم الضيافة، وحقيبة مستلزمات الحماية الشخصيّة وواقٍ للوجه للمُسافرين على كافة الدرجات. ويحظى المسافرون في مقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال بالفرصة لتجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة. كما يمكن للمسافرين الضغط على زر «عدم الإزعاج» الموجود في المقعد لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة. وتتيح الناقلة القطريّة هذه المقاعد إلى أكثر من 30 وجهة، بما في ذلك لندن وباريس وفرانكفورت.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format