🌍 World

US Assistant Secretary of State for Near Eastern Affairs Hopes to Solve the Gulf Crisis

مساعد وزير الخارجية الأمريكي لشؤون الشرق الأدنى يأمل في حل الأزمة الخليجية

QNA – Kuwait:

US Assistant Secretary of State for Near Eastern Affairs David Schenker expressed hope that there will be a solution to the Gulf crisis which should lead to a unified Gulf position towards all challenges, praising the mediation of the State of Kuwait under the leadership of HH the Amir Sheikh Sabah Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah and his efforts in bridging the Gulf rift and bringing views closer.

In a press videoconference he held with Kuwaiti media on the occasion of his current visit to the Kuwait, Schenker pointed to the negative impact of the Gulf dispute on the ability to confront threats facing the region, noting that his country’s efforts were not far from Kuwait’s efforts in terms of coordination, Kuwait News Agency (KUNA) reported.

On the other hand, the US Assistant Secretary of State for Near Eastern Affairs praised the strong and strategic relations between the United States and the State of Kuwait, expressing appreciation for Kuwait’s stance on regional and global issues and the continuous coordination between the two friendly countries.

The US official also underlined the importance of the upcoming strategic dialogue meeting between his country and Kuwait in Washington early next October, explaining that such dialogue was also the focus of his talks today with Kuwaiti officials here.

He added that the dialogue will tackle bilateral relations and cooperation in various fields, especially commercial and defense, and the threats facing the region, as well as regional issues, especially those related to combating terrorism.

الكويت – قنا:

أعرب السيد ديفيد شينكر، مساعد وزير الخارجية الأمريكي لشؤون الشرق الأدنى عن الأمل في حل الأزمة الخليجية وصولا إلى موقف خليجي موحد في مواجهة التحديات، مثمنا في هذا الصدد وساطة دولة الكويت بقيادة سمو الشيخ صباح الأحمد الجابر الصباح أمير دولة الكويت وجهوده في رأب الصدع الخليجي وتقريب وجهات النظر.

ولفت شينكر، خلال مؤتمر صحفي عقده عن بعد مع ممثلي وسائل الإعلام الكويتية بمناسبة زيارته الحالية إلى الكويت، إلى التأثير السلبي للأزمة الخليجية “في قدرتنا على مواجهة التهديدات التي تتعرض لها المنطقة”.. مشيرا إلى جهود بلاده في إيجاد حل لهذه الأزمة على المستويات كافة، بقوله “لم تكن الجهود الأمريكية بعيدة عن التنسيق مع دولة الكويت”.

على جانب آخر، أشاد مساعد وزير الخارجية الأمريكي لشؤون الشرق الأدنى بمتانة العلاقات الاستراتيجية التي تربط بين بلاده ودولة الكويت معربا عن التقدير للمواقف الكويتية حيال قضايا المنطقة والعالم والتنسيق المتواصل بين البلدين الصديقين.. مضيفا أن “هناك روابط كثيرة تجمعنا مع الجانب الكويتي وعلاقة تاريخية من الصداقة والقضايا التي يتم التواصل دوما فيما بيننا بشأنها”.

ورحب بقرب عقد الحوار الاستراتيجي بين بلاده ودولة الكويت في واشنطن مطلع شهر أكتوبر المقبل، مشيرا إلى أن هذا الحوار كان محل بحث من ضمن النقاشات والمباحثات التي أجراها مع المسؤولين في الكويت اليوم.

وأوضح أن الحوار سيتناول جوانب العلاقات الثنائية والتعاون المشترك في شتى المجالات لاسيما التجارية والدفاعية والتهديدات التي تعانيها المنطقة، فضلا عن القضايا الإقليمية وخصوصا المتعلقة بمكافحة الإرهاب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format