⚽ QSL

Al Arabi Beat Al Rayyan to Qualify for Ooredoo Cup Final

العربي يفوز على الريان ويتأهل الى نهائي كأس أريدُ لكرة القدم

QNA – Doha:

Al Arabi made it to the 2019-20 season Ooredoo Cup final by beating Al Rayyan 2-1 in the first semifinal played at the Al Sadd Stadium on Saturday.

Al Arabi fought back from being a goal down in the 29th minute through Al Rayyan’s Abdulrahman Al Harazi, with The Dream Team scoring through Abdulaziz Al Ansari (43rd minute) and Hamdi Harbaoui (57th minute).

Icelandic midfielder Aaron Gunnarsson had a hand in Al Arabi’s both goals as they resulted from his throw-ins.

It was a much-anticipated match, given that Al Rayyan and Al Arabi are the clubs with the most traditional fan base in Qatar.

Al Rayyan had more of the ball (55 percent) and pressed hard for an equalizer, but Al Arabi held fort.

Expectedly, Yacine Brahimi led Al Rayyan’s charge and they could take the lead around the half-hour mark through Al Harazi whose placing shot went into the goal off the defensive wall.

Al Ansari drew level for Al Arabi by converting Gunnarsson’s throw-in from the right into the goal.

Before Hamdi headed in Gunnarsson’s measured cross from the right, off the latter’s own throw-in, Al Arabi captain Ahmed Fathi had a shot saved by Al Rayyan goalkeeper Mahmoud Ahmad.

Al Rayyan’s series of attacks saw Al Arabi goalkeeper Mahmoud Abunada thwart Abdulaziz Hatem twice. Generally, The Lions’ attacks were weak to fetch them a second goal.

Al Rayyan thus lost their chance to land a silverware this season as they had exited in the quarterfinals of Amir Cup (beaten 1-0 by Al Markhiya) and finished as runners-up, behind Al Duhail, in the QNB Stars League.

On the other hand, the victory was a big boost for Al Arabi, who could finish only seventh in the league.

Al Rayyan made it to the semifinals by defeating Al Khor 7-6 in the quarterfinals. The match was decided in sudden death after the score was tied 1-1 in regular time and 5-5 in tie-breaker.

Al Arabi qualified for the last-four stage by defeating Al Wakrah 1-0.

الدوحة – قنا:

تأهل العربي إلى المباراة النهائية لبطولة /كأس أوريدو/ لكرة القدم بفوزه على الريان 2 / 1 في المباراة التي جرت بينهما يوم السبت على ستاد جاسم بن حمد بنادي السد ضمن الدور نصف النهائي.

احرز للعربي عبدالعزيز الانصاري (44) وحمدي الحرباوي (57) بينما احرز للريان عبدالرحمن الحرازي(29).

وسيلتقي العربي في المباراة النهائية للبطولة مع الفائز من المباراة الاخرى لنصف النهائي والتي ستقام لاحقا اليوم وتجمع بين السد والاهلي.

جاءت المباراة متوسطة المستوى من الفريقين وسيطر لاعبو الريان في البداية وكانوا الاكثر انتشارا في النصف الساعة الاولى وضاعت اكثر من فرصة محققة للتسجيل حتى جاءت الدقيقة 29 والتي أعلنت عن هدف التقدم للريان عن طريق اللاعب عبدالرحمن الحرازي عندما وصلته الكرة من حارس مرماه محمود احمد قوية ناحية اليمين وانطلق ورواغ لاعبي دفاع العربي وسدد لتصطدم الكرة بساقي المدافع جاسم جابر وتغير اتجاهها وتسكن الشباك .

ودخل لاعبو العربي اجواء اللقاء وقاموا بتنظيم عدة هجمات على مرمى الريان ولكنها لم ترق الى فرص حقيقية واستمرت محاولات العربي حتى نجح اللاعب عبدالعزيز الانصاري في ادراك التعادل عندما لعب ارون اينار الكرة من على خط التماس داخل المنطقة حولها الانصاري مباشرة لتسكن الزاوية اليمنى لحارس مرمى العربي في الدقيقة 44 لينتهي الشوط الاول بالتعادل الايجابي بهدف لمثله .

وفي الشوط الثاني تبادل الفريقان السيطرة على المجريات ومن هجمة منظمة من ناحية اليمين لعب المجتهد ارون اينار كرة ساقطة داخل المنطقة لتجد حمدي الحرباوي والذي يتمكن من تحويلها برأسه داخل مرمى الريان في الدقيقة 57 .

وحاول لاعبو الريان ادراك التعادل وقاموا بعدة هجمات على مرمى العربي ولكن الدفاع العرباوي وحارس مرماه نجح في ان يمنع الريان من تحقيق مبتغاه حتى اطلق حكم المباراة مشاري الشمري صافرة نهاية اللقاء معلنا عن فوز العربي وتاهله الى نهائي البطولة .

وكان الريان نجح في التأهل إلى الدور نصف النهائي، إثر تغلبه على الخور في مباراة الدور ربع النهائي بركلات الترجيح من علامة الجزاء 7 – 6، بعد انتهاء المباراة بالتعادل الإيجابي بهدف لكل منهما خلال المواجهة التي جرت بينهما في 15 فبراير الماضي على استاد سحيم بن حمد بنادي قطر.

أما العربي فتأهل إلى نصف النهائي بفوزه على الوكرة بهدف دون مقابل في المباراة التي جرت بينهما يوم 13 فبراير الماضي على استاد حمد الكبير بالنادي العربي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format