🥅 LEAGUES

Barcelona unwilling to negotiate Messi departure

برشلونة غير راغب في التفاوض على رحيل ميسي

By Tales Azzoni / AP

MADRID: Barcelona is unwavering in its intention to keep Lionel Messi, who told the club earlier this week that he wanted to leave.

Spanish media say Messi has contacted the club to try to resolve the situation, but Barcelona confirmed to the Associated Press on Saturday that it will not negotiate to allow the Argentina great to depart before his contract ends next year.

Earlier this week, Messi said he wanted to invoke a contract clause that allowed him to leave at the end of last season, but the club said the clause had already expired.

A lengthy legal battle may ensue as the 33-year-old forward is expected to say the clause was valid until the end of the season, which was pushed back because of the coronavirus pandemic.

Barcelona is not willing to give up on the player, especially not for free. Messi’s contract, which ends in June 2021, has a buyout clause of 700 million euros ($831 million). He has been with the club for nearly two decades, leading it to more than three-dozen titles and holding most of its individual records.

Spanish media said Messi and his team contacted the club late this week to try to discuss his situation. He had announced his intention to leave by sending the club a burofax, a certified document similar to a telegram.

Barcelona president Josep Bartomeu reportedly tried to meet with the player after his decision to leave was announced. He later said he was willing to resign if that was what it took to get Messi to stay, and if the six-times Ballon D’Or winner admitted the president’s presence at the club was the reason he wanted to leave.

Messi reportedly talked to new coach Ronald Koeman before making his decision to leave.

Messi hasn’t spoken publicly since the embarrassing 8-2 loss to Bayern Munich in the quarterfinals of the Champions League on August 14, one of the worst defeats in the player’s career and in the club’s history.

He was outspoken against some of the club’s decisions this season, the first without a title since 2007-08.

Spanish radio station SER said on Saturday that Barcelona was ending its contract with its current law firm because it also worked for Messi.

The players are expected to return from their break on Sunday to undergo coronavirus testing. Training is scheduled to resume on Monday ahead of the start of the Spanish league season on the second weekend of September.

بقلم تيلز أزوني / اسوشيتد برس / ترجمة WGOQatar

مدريد: برشلونة لا يتزعزع عن نيته في الإبقاء على ليونيل ميسي، الذي أخبر النادي في وقت سابق من هذا الأسبوع إنه يريد الرحيل.

وتقول وسائل الإعلام الإسبانية إن ميسي اتصل بالنادي لمحاولة حسم الموقف، لكن برشلونة أكد لوكالة أسوشيتد برس يوم السبت أنه لن يتفاوض للسماح للأرجنتيني العظيم بالرحيل قبل انتهاء عقده العام المقبل.

وفي وقت سابق من هذا الأسبوع، قال ميسي إنه يريد الاحتكام إلى بند العقد الذي كان يسمح له بالرحيل في نهاية الموسم الماضي، لكن النادي قال إن البند قد انتهت صلاحيته بالفعل.

وقد تترتب على ذلك معركة قانونية طويلة حيث من المتوقع أن يقول المهاجم البالغ من العمر 33 عاماً ان هذا البند كان فعالاً حتى نهاية الموسم الذى تم تأجيله بسبب جائحة فيروس كورونا.

برشلونة ليس على استعداد للتخلي عن اللاعب، ليس بالمجان. عقد ميسي، الذي ينتهي في يونيو 2021، يحتوي على شرط جزائي للفسخ تبلغ قيمته 700 مليون يورو (831 مليون دولار). وهو مع النادي منذ ما يقرب من عقدين من الزمن، وقاده إلى أكثر من ست وثلاثين لقباً وهو يحمل معظم الأرقام القياسية الفردية في النادي.

وقالت وسائل الإعلام الإسبانية إن ميسي وفريقه اتصلوا بالنادي أواخر الأسبوع الحالي في محاولة لمناقشة وضعه. وكان قد أعلن عن نيته الرحيل عن طريق إرسال بوروفاكس إلى النادي، وهي وثيقة معتمدة مماثلة لبرقية.

وأفادت الالأنباء أن رئيس برشلونة جوسيب بارتوميو حاول الاجتماع مع اللاعب بعد إعلان قراره بالمغادرة . وقال في وقت لاحق إنه على استعداد للاستقالة إذا كان هذا هو ما يتطلبه الأمر لحمل ميسي على البقاء، وإذا اعترف الفائز بالكرة الذهبية ست مرات أن وجود الرئيس في النادي هو السبب في رغبته في الرحيل.

وأفيد أن ميسي تحدث مع المدرب الجديد رونالد كومان قبل اتخاذ قراره بالرحيل.

ميسي لم يتحدث علناً منذ الخسارة الحرجة بنتيجة 8-2 أمام بايرن ميونيخ في الدور ربع النهائي من دوري أبطال أوروبا في 14 أغسطس، وهي واحدة من أسوأ الهزائم في مسيرة اللاعب وفي تاريخ النادي.

وكان صريحاً ضد بعض قرارات النادي هذا الموسم، وهو الأول من دون ألقاب منذ موسم 2007-2008.

وقالت محطة الإذاعة الإسبانية “سير” يوم السبت إن برشلونة ينهي تعاقده مع مكتب المحاماة الحالي لأنه يعمل أيضا مع ميسي.

ومن المتوقع أن يعود اللاعبون من فترة الراحة يوم الأحد للخضوع لاختبار فيروس كورونا. ومن المقرر أن يستأنف التدريب يوم الاثنين المقبل قبل انطلاق موسم الدوري الإسباني في عطلة نهاية الأسبوع الثانية من شهر سبتمبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format