🩺 Health🎮Games & Movies

Earphones threaten the hearing of young people and children

سماعات الأذن تهدد سمع اليافعين والأطفال

Al Raya – Doha:

A number of doctors specializing in the fields of audiology and otology warned of the widespread use of earphones among members of the community, pointing out that these headphones, especially those that work using Bluetooth, negatively affect the efficiency of the ear and hearing, and can lead in the long run to hearing loss.

Doctors told Al Raya that the excessive use of earphones by children and young people during video games and electronic games via mobile leads to the weakness of the eardrum and affects their hearing, especially since some games require that the volume be very high so that the child integrates into the game with others who share the same game from several countries.

They advised that the use of these headphones should be for as few periods as possible and that the volume shouldn’t be high so it doesn’t cause damage to the ear.

They said that Bluetooth-enabled wireless headphones represent a health risk to users, as they emit electromagnetic waves in the immediate vicinity of the brain, especially with regard to the use of replicas of earphones, explaining that Bluetooth is a source of dangerous electromagnetic field, and these electromagnetic waves can significantly affect the brain and nerves, especially the auditory nerves.

They explained that in the recent period there is an entire generation that has begun to use modern devices such as smart devices that rely heavily on the speed of the Internet, which greatly helps in the spread of entertainment games or electronic education with all its other accessories, including the use of earphones excessively and for long hours during the day.

They pointed out that there is a so-called electronic addiction resulting from the frequent use of these electronic tools and the consequences of using earphones to achieve complete isolation from the surroundings, which affects the external, middle and internal ear, and that frequent use can lead to dizziness for children if the wax in the ear is stiff and may lead to hearing loss in the long run.

Source: raya

الدوحة – الراية:

حذّر عددٌ من الأطباء المتخصصين في مجال السمعيات والأذن من انتشار ظاهرة استعمال سماعات الأذن بشكل كبير بين أفراد المجتمع، لافتين إلى أن هذه السماعات، خاصة التي تعتمد على العمل باستخدام البلوتوث، تؤثر سلبيًا على كفاءة الأذن وحاسة السمع، ومن الممكن على المدى البعيد أن تؤدّي لضعف السمع.

وقال أطباء ل الراية إن إفراط الأطفال واليافعين في استخدام سماعات الأذن خلال ألعاب الفيديو والألعاب الإلكترونية عبر الجوال يؤدّي إلى ضعف طبلة الأذن والتأثير على حاسة السمع لديهم لا سيما أن بعض الألعاب تتطلب أن يكون مستوى الصوت مرتفعًا جدًا حتى يندمج الطفل في اللعب مع آخرين يشاركونه نفس اللعبة من عدة دول.

ونصحوا بأهمية أن يكون استعمال هذه السماعات لفترات قليلة بقدر المستطاع وأن يتم الحرص على أن يكون مستوى الصوت غير مرتفع بحيث لا يسبب ضررًا للأذن.

وقالوا إن السماعات اللاسلكية التي تعمل عن طريق البلوتوث تمثل خطرًا صحيًا على المستخدمين، حيث إنها تصدر موجات كهرومغناطيسية في المنطقة المجاورة مباشرة للدماغ، خاصة فيما يتعلق باستعمال النسخ المقلدة من سماعات الأذن، موضحين أن البلوتوث هو مصدر مجال كهرومغناطيسي خطير، ويمكن أن تؤثر هذه الموجات الكهرومغناطيسية بشكل كبير على الدماغ والأعصاب خاصة الأعصاب السمعيّة.

وأوضحوا أنه خلال الفترة الأخيرة هناك جيل كامل بدأ يستخدم الأجهزة الحديثة مثل الأجهزة الذكية التي تعتمد بشكل كبير على سرعة الإنترنت الكبيرة التي تساعد بشكل كبير في انتشار ألعاب الترفيه أو التثقيف الإلكترونية بكل ما تتضمنها من كماليات أخرى ومنها استعمال سماعات الأذن بشكل مبالغ فيه ولساعات طويلة خلال اليوم.

ولفتوا إلى أن هناك ما يسمّى بالإدمان الإلكتروني الناتج عن كثرة استعمال هذه الأدوات الإلكترونية ومن عواقبها استعمال سماعات الأذن لتحقق الانعزال الكامل عن المُحيطين، وهو ما يؤدّي لتأثر الأذن بشكل كامل سواء الخارجية أو الوسطى أو الداخلية، كما أن كثرة الاستعمال يمكن أن تؤدّي لحدوث دوار للأطفال في حال كان الشمع الموجود بالأذن متصلبًا وقد يؤدّي لضعف السمع على المدى البعيد.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format