📚Education

Education ministry’s online services to continue

معاودة تقديم الخدمات الإلكترونية بموقع وزارة التعليم

Gulf Times – Doha:

The Ministry of Education and Higher Education (MoEHE) announced on Friday that it will continue offering online services for parents to complete student enrollment and transfer in public schools for the 2020/2021 academic year via the ministry’s public service portal.

The ministry urged parents to use these electronic services. It has been decided not to receive visitors in the education ministry building as of Sunday (August 30), in light of the precautionary and preventive measures to reduce the spread of Covid-19.

The portal allows the public to have electronic access to the services provided by the ministry, through a unified window and under a multi-service umbrella.

The portal includes the service of educational certificates’ verification, online enrollment in government schools, online transfer between schools as well as school and university certificates’ equivalency, in addition to adult education registration, online payment services for the fees of textbooks, transportation and the recruitment services.

All services provided by the MoEHE electronically can be accessed via this link: https://eduservices.edu.gov.qa/

Source: gulf-times

الدوحة – العرب:

أعلنت وزارة التعليم والتعليم العالي عن استمرار تقديم كافة الخدمات الإلكترونية التي تهم أولياء الأمور من حيث تسجيل ونقل الطلاب إلكترونياً من خلال بوابة خدمات الجمهور على موقع الوزارة على شبكة الانترنت.

ودعت الوزارة، السادة أولياء الأمور إلى استخدام هذه الخدمات الإلكترونية التي تضمن حصولهم على الخدمة دون الحاجة إلى مراجعة الوزارة، حيث تقرر عدم استقبال المراجعين من أولياء الأمور بمبنى الوزارة إعتباراً من الأحد القادم، وذلك في ضوء التدابير الاحترازية والإجراءات الوقائية التي تتخذها الوزارة للحد من تفشي فيروس كورونا. 

بوابة خدمات الجمهور هي منصة تتيح للجمهور من المواطنين والمقيمين في دولة قطر الحصول على الخدمات الخاصة بوزارة التعليم والتعليم العالي ، وذلك من خلال توحيد الخدمات الإلكترونية التابعة لها ضمن مظلة موحدة ومتكاملة ، بحيث تسهم في تسهيل اجراءات الوصول اليها بطريقة ترقى لمستوى تطلعات وطموحات الجمهور، وبما يتناسب مع احتياجاتهم المتعددة، حيث تتضمن البوابة العديد من الخدمات ، وهي خدمة إصدار الشهادات، التسجيل الإلكتروني في المدارس الحكومية، النقل الالكتروني بين المدارس الحكومية، التحقق من الشهادات، ومعادلة الشهادات، رسوم تسجيل طلبة تعليم الكبار، سداد رسوم الكتب والمواصلات، بالإضافة الى خدمة التوظيف.

وللحصول على جميع الخدمات التي توفرها وزارة التعليم والتعليم العالي اليكترونياً، يرجى زيارة بوابة خدمات الجمهور على هذا الرابط:  https://eduservices.edu.gov.qa/

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format