👮‍♂️ Government

About Doha’s Position as Capital for Organizing International Events

حول مكانة الدوحة كعاصمة لتنظيم الأحداث الدولية

QNA – Doha:

Al Watan newspaper highlighted on Friday the position of Doha as the capital for organizing international events and its role in raising the efficiency and quality of training of cadres in the field of sports security.

In its editorial titled “Sports Capital”, Al Watan mentioned the Memorandum of Understanding (MoU) signed between the United Nations Institute for Training and Research (UNITAR) and the International Centre for Sport Security (ICSS) to develop internationally certified, innovative and cutting-edge learning solutions. The paper underlined that the MoU is the first of its kind in which the UN institution accredits training certificates in the field of sports security through cooperation between UNITAR and the center, adding that the agreement states that ICSS’ training courses in the field of sports security will become internationally accredited courses.

Al Watan said that the importance of this new agreement between ICSS and UNITAR lies in making Qatar a global training center in the field of sports security, besides, it will serve students as the internationally accredited training certificates that they obtain will enable them to enroll in different universities and institutes and complete their studies.

The paper added that the United Nations accreditation for the ICSS training courses reflects the international confidence in the position of the center, confidence that Qatar has gained by working for many years on projects with multiple international organizations, which qualified the center to obtain this international accreditation.

Al Watan indicated that the center, which has provided training services with high credibility since its inception, will continue to provide the same services after this agreement, but within an international framework, which gives training certificates accredited by the UN more credibility, adding that this step will contribute to raising the efficiency and quality of training of cadres in the field of sports security, in line with the escalation of the current security challenges facing global sport.

الدوحة – قنا:

أبرزت صحيفة /الوطن/ الصادرة اليوم، موقع الدوحة كعاصمة لتنظيم الأحداث الدولية، وكرافد من الروافد الهامة في رفع كفاءة وجودة تدريب الكوادر في مجال الأمن الرياضي.

وفي هذا الصدد، توقفت الصحيفة في افتتاحيتها تحت عنوان /عاصمة الرياضة/، عند مذكرة التفاهم والتعاون التي وقعها المركز الدولي للأمن الرياضي وهو منظمة دولية مستقلة تتخذ من الدوحة مقرا لها، مع معهد الأمم المتحدة للتدريب والأبحاث /يونيتار/، باعتبارها الأولى من نوعها التي تعتمد فيها المؤسسة المعنية التابعة للأمم المتحدة شهادات التدريب في مجال الأمن الرياضي من خلال التعاون بين المعهد الذي تأسس في عام 1963 والمركز، مضيفة أن الاتفاقية سيتم بموجبها اعتماد دورات التدريب التي يقدمها المركز الدولي في مجال الأمن الرياضي لتصبح دورات معتمدة دوليا.

وقالت /الوطن/ إن أهمية هذه الاتفاقية الجديدة بين المركز الدولي والمعهد الأممي، تكمن في جعلها قطر مركز تدريب عالميا في مجال الأمن الرياضي، عدا عن أنها ستخدم الدارسين حيث إن شهادات التدريب المعتمدة دوليا التي يحصلون عليها ستمكنهم من الالتحاق بجامعات ومعاهد مختلفة وإكمال دراستهم لأن ساعات تدريبهم معتمدة.

ونوهت إلى أن اعتماد الأمم المتحدة للدورات التدريبية التي يقدمها المركز الدولي في الأمن الرياضي يعكس الثقة الدولية في مكانة المركز، وهي ثقة اكتسبتها قطر بالعمل لسنوات طويلة في مشاريع مع منظمات أممية متعددة، وهو ما أهّل المركز للحصول على هذا الاعتماد الدولي.

وأشارت /الوطن/ في ختام افتتاحيتها، إلى أن المركز الذي قدّم منذ تأسيسه خدمات تدريب ذات مصداقية عالية، سيواصل بعد هذه الاتفاقية تقديم نفس الخدمات ولكن في إطار أممي، وهو ما يمنح شهادات التدريب المعتمدة من قبل الأمم المتحدة مزيدا من المصداقية والأهم من ذلك كله أنه يتطلع لأن تسهم هذه الخطوة في رفع كفاءة وجودة تدريب الكوادر في مجال الأمن الرياضي بما يواكب تصاعد التحديات الأمنية الراهنة التي تواجهها الرياضة العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format