🥅 LEAGUES

Liverpool manager comments on the possibility of signing Messi .. what did he say?

مدرب ليفربول يعلق على إمكانية التعاقد مع ميسي .. ماذا قال؟  

AFP – London:

Jurgen Klopp said on Thursday there is “no chance” of Liverpool signing Lionel Messi, but the German admits the unsettled Barcelona star would be a great addition to the Premier League.

Messi has told Barcelona he wants to leave after growing unhappy with the club’s problems on and off the pitch.

The Argentina forward has been linked with a move to Manchester City, where he could link up with his former Barca boss Pep Guardiola.

Paris Saint-Germain, Inter Milan and Juventus have also been mooted as potential destinations for Messi if he gets his wish to quit the Camp Nou.

Klopp insisted he would love to have Messi, but made it clear the 33-year-old would not end up at Anfield.

“Interest? Who doesn’t want to have Messi in their team? But no chance,” Klopp told reporters.

Liverpool finished 18 points ahead of second placed City last season as they won the English title for the first time since 1990.

And Klopp conceded Liverpool’s bid to retain the Premier League crown would clearly be under threat if Messi joined City.

But the former Borussia Dortmund boss believes it would be a significant coup for English football to have one of the world’s greatest ever players in the Premier League.

“It would obviously help Man City and make it more difficult to beat them,” Klopp said.

“For the Premier League it would be great, but I am not sure the Premier League needs that boost.”

الدوحة – الشرق:

قال يورغن كلوب مدرب ليفربول إنه سيكون مهتما بإضافة ليونيل ميسي قائد برشلونة إلى تشكيلة فريقه بطل الدوري الانجليزي الممتاز لكرة القدم لكنه لا يرى فرصة لحدوث ذلك بسبب المبلغ الفلكي الذي تتطلبه الصفقة.

وفاجأ ميسي العالم في وقت سابق هذا الأسبوع بالكشف عن رغبته في ترك برشلونة بعد حوالي 20 عاما في النادي الكتالوني.

وردا على إمكانية انتقال المهاجم الأرجنتيني إلى أنفيلد قال كلوب “اهتمام؟ نعم. من لا يريد ميسي في فريقه؟ لكن الأرقام بالتأكيد لا تناسبنا ولم نبدأ التفكير حتى في ذلك. لا توجد فرصة لكنه لاعب جيد”.

وذكرت دراسة لصحيفة ليكيب الفرنسية في وقت سابق هذا العام أن ميسي يربح 8.2 مليون يورو شهريا في برشلونة بفارق كبير عن كريستيانو رونالدو مهاجم يوفنتوس الذي يتقاضى 4.5 مليون يورو.

ويبدو مانشستر سيتي الذي يقوده المدرب بيب غوارديولا، وأنهى الدوري الانجليزي بفارق 18 نقطة خلف البطل ليفربول الموسم الماضي، مرشحا للتعاقد مع أفضل لاعب في العالم ست مرات والذي توج بكل الألقاب الكبرى مع برشلونة.

وعاش ميسي فترات رائعة في كامب نو تحت قيادة جوارديولا مدرب برشلونة الأسبق.

وأبلغ كلوب مؤتمرا صحفيا قبل مواجهة أرسنال في مباراة درع المجتمع غدا السبت “ستكون مهمة التغلب على سيتي أصعب وهي صعبة جدا بالفعل”.

وأضاف “بالنسبة للدوري الانجليزي من الرائع وجود أفضل لاعب في العالم بالمسابقة ولست متأكدا من أن الدوري بحاجة لميزة إضافية لكنها ستكون كذلك.”هذا أمر مثير جدا لأن ميسي لم يلعب أبدا خارج إسبانيا وأود أن أرى ذلك ولكنني لست واثقا من حدوث ذلك”.

وأكد كلوب أن المدافع فيرجيل فان دايك سيكون جاهزا للعب أمام أرسنال بعد تعافيه من إصابة بالرأس خلال مباراة ودية أمام سالزبورج.

وأوضح “بدا أنه ليس بحالة جيدة لكنه أصيب بقطع وبعيدا عن ذلك من المفترض أن يكون بخير”.

كما يبدو جوردان هندرسون مستعدا للعب لكن ترينت ألكسندر-أرنولد قد يغيب للإصابة.

ومع امتداد فترة الانتقالات حتى أكتوبر، قال  كلوب إن ليفربول “يتطلع دائما لتعزيز صفوفه” لكنه يشعر بالرضا عن تشكيلته.. وتابع “سنرى كم يمكننا ونريد إنفاقه”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format