👮‍♂️ Government

QRCS backs Gaza Municipality’s efforts against COVID-19

الهلال الأحمر القطري يدعم جهود مواجهة كوفيد-١٩ بقطاع غزة

The Peninsula – Doha:

Qatar Red Crescent Society (QRCS) has responded to the pressure on the health and services authorities of Gaza due to the 14-year blockade and the recent coronavirus (COVID-19) outbreak, by providing muchneeded aid to control the pandemic. Currently, QRCS’s representation mission in Gaza is working on a project to provide urgent COVID-19 preventive aid to Palestine’s Ministry of Health (MOH), the blockade’s main health service provider, with a total budget of $95,000.

The procurements accomplished so far included 800 COVID-19 rapid test kits, as well as disinfectants, gloves, and medical consumables delivered to MOH’s warehouses.

Also, 13,000 litres of disinfectant (sodium hypochlorite), shoe covers, and heavy leather gloves were supplied to the Municipality of Gaza to enable them to clean and disinfect quarantine facilities and public places. Dr. Ramy Al Abadleh, Infection Control Officer at MOH, said his ministry had to date recorded 81 confirmed cases, put under observation at the isolation hospital, in addition to thousands of quarantine suspected cases.

“Everyday assessment, follow-up, and swabbing processes are in progress. The 800 rapid test kits provided by QRCS were important for MOH, as the latter is taking ongoing measures to protect the passengers returning to Gaza, in an attempt to prevent and control the spread of the virus, in the teeth of a growing shortage in medicines and medical supplies,” said Dr. Al Abadleh. Eng. Maher Salem, Water and Sewage Consultant at the Municipality of Gaza, said the new supplies by QRCS would enhance the preventive measures adopted by the municipality to fight the pandemic.

“Municipality service providers will be protected against infection while dealing with solid waste, especially at quarantine facilities,” he added. Dr. Akram Nassar, head of QRCS’s mission in Gaza, explained that this aid is an emergency response to minimise the spread of the virus.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ‏قنا:

 أعلن الهلال الأحمر القطري، عن دعمه لجهود مواجهة جائحة كورونا /‏كوفيد-19/‏ بقطاع غزة كاستجابة طارئة للحد من انتشار الفيروس.

وأشار الهلال الأحمر في هذا الصدد، إلى أن مكتبه التمثيلي في غزة يقدم حاليًّا مساعدات عاجلة للوقاية من الجائحة في القطاع، بموازنة إجمالية تزيد على 95 ألف دولار أمريكي.

وقال إنه تم تزويد القطاع ب800 شريط فحص سريع للفيروس، وتوريد كميات إليه من مواد التعقيم والقفازات والمستهلكات الطبية، إضافة إلى توفير 13 ألف لتر من مواد التطهير /‏هيبوكلوريت الصوديوم/‏ وأغطية الأحذية والقفازات الجلدية لتعزيز قدرات بلدية غزة، ومساعدتها في جهود تعقيم أماكن الحجر الصحي والمرافق العامة بالمحافظة.

من جانبه، أوضح السيد أكرم نصار مدير مكتب الهلال الأحمر القطري في قطاع غزة، أن الهلال حرص على تقديم مساعدات عاجلة للوقاية من جائحة كورونا في قطاع غزة كاستجابة طارئة للحد من انتشار الفيروس، مضيفًا «لقد ساهمت تدخلاتنا الجديدة في تحسين جودة الخدمات التي تقدمها وزارة الصحة وبلدية غزة للوقاية من فيروس كورونا في القطاع».

من جهته، قال الدكتور رامي العبادلة مسؤول مكافحة العدوى بوزارة الصحة في غزة، إن تقديم الهلال الأحمر القطري 800 شريط فحص سريع كان له دور كبير في دعم إجراءات الوزارة الوقائية ومنع تفشي المرض، رغم معاناتها من نقص متزايد في الأدوية والمستهلكات الطبية.

وتأتي مساعدات الهلال الأحمر القطري في ظل الاحتياج المستمر بسبب ظروف الحصار الذي يعانيه قطاع غزة منذ 14 عامًا، والوضع الصحي المتأزم خاصةً مع انتشار جائحة فيروس كورونا /‏كوفيد-19/‏ التي فاقمت معاناة سكانه.

ومن جهته، أكد المهندس ماهر سالم مستشار المياه والصرف الصحي ببلدية غزة أن التوريدات الجديدة من الهلال الأحمر القطري ستعزز من الإجراءات الوقائية التي تعتمدها البلدية لمواجهة جائحة كورونا، مضيفًا: «ستسهم هذه التوريدات في حماية مقدمي الخدمة بالبلدية من أي عدوى أثناء التعامل مع النفايات الصلبة، وخاصةً في مراكز الحجر الصحي بمدينة غزة».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format