👮‍♂️ Government

Home services by cleaning and hospitality companies to start from Sept 1

تعاود شركات التنظيف والضيافة تقديم الخدمات المنزلية اعتباراً من ١ سبتمبر

QNA – Doha:

During the Cabinet meeting held today it was decided to allow home services provided by cleaning and hospitality companies and continue with 80 percent staff working from office in government and private sector.

The decision come into effect from September 1.

H E Sheikh Khalid bin Khalifa bin Abdulaziz Al Thani, Prime Minister and Minister of Interior, chaired the regular meeting of the Cabinet this afternoon at its headquarters in the Emiri Diwan.

As per the plan to gradually lift the restrictions imposed by the Coronavirus  (Covid-19), decided the following:

First: 

1- Canceling the Cabinet’s decision on stopping medical services in private health care facilities.
2- Canceling the Cabinet’s decision to suspend the system of temporary home services provided by cleaning and hospitality companies.
3- This decision shall be effective as of 1/9/2020.

Second: 

1- Amending the Cabinet Resolution issued regarding holding all meetings for employees and workers in the government and private sectors remotely to allow meetings to be held with the attendance of no more than 15 people.
2 – This decision shall be effective from 1/9/2020, until further notice.

Third: 

1 – Continuing to work according to the Council of Ministers’ decision which stipulates that, according to work need, no more than 80% of the total number of employees in the government sector start their work at their place of work, while the remaining number of employees start their work remotely from their homes or on request, depending on the circumstances.
2- Continuing to work according to the Cabinet’s decision which stipulates that no more than 80% of the total number of workers in the private sector start their work at their place of work, and the rest of them start their work remotely from their homes.

Fourth: 

In this regard, adherence to the precautionary measures, including wearing masks and maintaining a safe distance.

الدوحة – قنا: 

تقرر خلال اجتماع مجلس الوزراء المنعقد اليوم السماح بالخدمات المنزلية التي تقدمها شركات النظافة والضيافة والاستمرار بـ 80 بالمائة من الموظفين العاملين من المكاتب في القطاعين الحكومي والخاص.

ويُدخل القرار حيز التنفيذ اعتباراً من 1 سبتمبر.

ترأس سعادة الشيخ خالد بن خليفة بن عبدالعزيز آل ثاني رئيس مجلس الوزراء وزير الداخلية، الجلسة الدورية لمجلس الوزراء بعد ظهر اليوم في مقره في الديوان الأميري.

تقرر ما يلي بشأن خطة الرفع التدريجي للقيود المفروضة جراء فيروس كورونا :

أولاً:

1- إلغاء قرار مجلس الوزراء بوقف الخدمات الطبية في مرافق الرعاية الصحية الخاصة.

2- إلغاء قرار مجلس الوزراء بوقف نظام الخدمات المنزلية المؤقتة التي تقدمها شركات النظافة والضيافة.

3- يكون هذا القرار نافذاً اعتباراً من 1/9/2020.

ثانياً:

1- تعديل قرار مجلس الوزراء الصادر بشأن عقد جميع الاجتماعات للموظفين والعاملين في القطاعين الحكومي والخاص عن بعد والسماح بعقد الاجتماعات بحضور ما لا يزيد عن 15 شخصاً.

2- يكون هذا القرار نافذاً اعتباراً من 1/9/2020 وحتى إشعار آخر.

ثالثاً:

1- الاستمرار في العمل وفقاً لقرار مجلس الوزراء الذي ينص على أنه وفقاً لحاجة العمل، يبدأ ما لا يزيد عن 80% من إجمالي عدد العاملين في القطاع الحكومي عملهم في أماكن عملهم، في حين أن باقي الموظفين يبدأون عملهم عن بعد من منازلهم أو حسب الطلب، وفق الظروف المتاحة.

1- الاستمرار في العمل وفقاً لقرار مجلس الوزراء الذي ينص على ألا يبدأ أكثر من 80% من إجمالي عدد العاملين في القطاع الخاص عملهم من مكان عملهم، ويبدأ الباقون عملهم عن بعد من منازلهم.

رابعاً:

وفي هذا الصدد، الالتزام بالتدابير الاحترازية، بما في ذلك ارتداء الكمامات والحفاظ على مسافة آمنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format