👩🏽‍💻 Projects

The first footbridge in Al-Wakra is nearing completion

أوّل جسر مشاة بالوكرة يشارف على الانتهاء

Al Raya – WGOQatar Translation – Doha:

The first footbridge in Al Wakra is nearing completion with the construction of the bridge nearing completion, which is located on Al Wakir Road opposite al-Wakra Hospital, and serves passers-by from both sides of the road between the hospital and the Ezdan Mall.

The footbridge includes an electric lift to serve the elderly and disabled, and has been implemented in accordance with pedestrian crossings across the country, where all safety and security standards have been upheld.

Al-Raya had earlier published the demands of al-Wakra residents to build bridges and tunnels for pedestrians on the streets, which are experiencing a density of cars and pedestrians trying to cross the road.

The concerned authorities are keen to build footbridges in many of the main streets and vital areas where there are service entities and institutions and witness a large public demand, the latest of which was the start of the construction of a footbridge on the Doha Highway (Prince Street) between Al-Muhariq Street Al-Jadeed, Talha Bin Khalid Street at Nasser bin Salemin al-Suwaidi intersection, as well as the construction of 3 footbridges on al-Furusiya Street, and the Suhaim Bin Hamad footbridge linking Freij bin Mahmoud and Al-Sadd, as part of a plan to enhance traffic safety on ways.

Some bridges have been completed and others are under construction, while plans are under way to build bridges in the nearby future, including the “Najma” Street Bridge, which connects the old airport and Naja, the Istiqlal Street Bridge linking the West Bay area and Al-Dafna, as well as other footbridges on University Street, The Park, al-Sadd and other areas, where all bridges have elevators to make them eligible for use for persons with disabilities.

The plan to build pedestrian crossings includes 50 locations selected according to public preferences, including 26 bridges and tunnels, and 24 road-level tracks covering all intersections and places of interest and parallel roads, encouraging people to walk, and facilitating access To their destinations, the Qatar Pedestrian Crossing Guide has been developed to ensure that the crossings meet State-approved guidelines and standards, as well as the Pedestrian Facilities Assessment Manual, which will provide a systematic process specifically designed for Qatar to assess the crossings in an objective framework that enhances the safety of lives and property. The construction of footbridges aims to enable pedestrians to reach the other side of the road to reduce accidents that pedestrians may experience, especially in vital areas where traffic jams occur throughout the day.

Source: raya

الدوحة – الراية:

شارف أوّلُ جسرٍ للمشاة في مدينة الوكرة على الانتهاء مع قرب انتهاء الأعمال الإنشائيّة للجسر الذي يقع على طريق الوكير مقابل مُستشفى الوكرة، ويخدم العابرين من ضفتَي الطريق بين المستشفى، ومجمع إزدان مول التجاري.

يتضمن جسر المشاة مصعدًا كهربائيًا لخدمة كبار السنّ وذوي الإعاقة، كما تم تنفيذُه وَفقًا لمعابر المشاة المنتشرة في مختلف أنحاء الدولة، والتي رُوعي فيها كافة معايير الأمن والسلامة.

كانت الراية نشرت في وقت سابق مطالب سكان الوكرة بضرورة إنشاء جسور وأنفاق للمشاة في الشوارع التي تشهد كثافاتٍ من السيارات والمشاة الذين يحاولون قطع الطريق.

وتحرص الجهاتُ المعنيةُ على إقامة جسور للمشاة في العديد من الشوارع الرئيسية والمناطق الحيوية التي يوجد بها جهات ومؤسّسات خدمية وتشهد إقبالًا كبيرًا من الجمهور، كان آخرها البدء بإنشاء جسر للمشاة على طريق الدوحة السريع (شارع الأمير) ما بين شارع المرقاب الجديد، وشارع طلحة بن خالد عند تقاطع ناصر بن سالمين السويدي، فضلًا عن إنشاء 3 جسور للمشاة على شارع الفروسية، وجسر شارع سحيم بن حمد الذي يربط بين فريج بن محمود والسد، وذلك ضمن خُطة لتعزيز السلامة المروريّة على الطرق. وتمّ الانتهاءُ من تصميم بعض الجسور والشروع في إقامة أخرى، بينما يجري التخطيط لإقامة جسور في المُستقبل القريب، وتشمل جسر شارع «نجمة» الذي يربط بين المطار القديم ونعيجة، وجسر شارع الاستقلال الذي يربط بين منطقة الخليج الغربي والدفنة، بالإضافة إلى جسور مشاة أخرى في شارع الجامعة ومنطقتَي المنتزه والسد وغيرها من المناطق، حيث تضمّ جميع الجسور مصاعدَ لتجعلها مؤهلة لاستخدام ذوي الإعاقة.

وتشمل خُطة إنشاء معابر المشاة 50 موقعًا تمّ اختيارها وَفقًا لتفضيلات الجمهور، وتتضمن 26 جسرًا ونفقًا، و24 مسارًا على مُستوى الطرق تغطي جميع التقاطعات والأماكن المهمة والموازية للطرق، وتشجع الناس على المشي، وتسهل الوصول إلى مقاصدهم، كما تمّ استحداثُ دليل قطر لمعابر المشاة الذي يضمن مطابقةَ المعابر للمبادئ التوجيهية والمعايير المعتمدة بالدولة، بالإضافة إلى دليل تقييم مرافق المشاة الذي سيوفّر عملية منهجية مصممة خصيصًا لقطر بهدف تقييم المعابر في إطار موضوعيّ يعزّز سلامة الأرواح والمُمتلكات. ويهدف إنشاء جسور المشاة إلى تمكين المشاة من الوصول إلى الضفة الأخرى للطريق للحدّ من الحوادث التي قد يتعرّض لها المشاةُ خصوصًا في المناطق الحيوية التي تشهد زحامًا مروريًا طوال اليوم.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format