🩺 Health🌍 World

World Health Organization Declares Africa Polio-Free

منظمة الصحة العالمية تعلن القضاء على شلل الأطفال في أفريقيا

QNA – Geneva:

The UN’s World Health Organization (WHO) declared that Africa was now free of poliovirus.

“This is a momentous milestone for Africa. Now future generations of African children can live free of wild polio,” said WHO Regional Director for Africa, Dr Matshidiso Moeti.

“However, we must stay vigilant and keep up vaccination rates to avert a resurgence of the wild poliovirus and address the continued threat of the vaccine-derived polio,” said Dr Moeti.

The African Regional Certification Commission (ARCC) decision comes after an exhaustive, decades-long process of documentation and analysis of polio surveillance, immunization and laboratory capacity of the regions 47 member states, which included conducting field verification visits to each country.

The African Regional Certification Commission for Polio eradication (ARCC) said that the Region has successfully met the certification criteria for wild polio eradication, with no cases of the wild poliovirus reported in the Region for four years.

Polio is a viral disease that can cause paralysis and mainly affects children under the age of five.

In 1996, African Heads of State committed to eradicate polio during the Thirty-Second Ordinary Session of the Organization of African Unity in Yaound, Cameroon. At the time, polio was paralyzing an estimated 75,000 children, annually, on the African continent.

Polio eradication efforts have prevented up to 1.8 million children from crippling life-long paralysis and saved approximately 180,000 lives.

جنيف – قنا:

أعلنت منظمة الصحة العالمية، القضاء على فيروس شلل الأطفال في قارة أفريقيا.

وقالت الدكتورة ماتشيديسو مويتي، المديرة الإقليمية لمنظمة الصحة العالمية بأفريقيا “هذا معلم بالغ الأهمية لأفريقيا. الآن يمكن لأجيال المستقبل من الأطفال الأفارقة أن تعيش بدون شلل الأطفال”.

وعلى الرغم من هذا الإنجاز، حذرت الدكتورة مويتي من أن أفريقيا يجب أن تظل متيقظة تحسبا لعودة ظهور فيروس شلل الأطفال.

من جانبها، ذكرت اللجنة الإقليمية المستقلة لأفريقيا المعنية بالإشهاد على استئصال شلل الأطفال، التابعة لمنظمة الصحة العالمية، رسميا، أن 47 دولة في الإقليم الأفريقي لمنظمة الصحة العالمية التابعة للأمم المتحدة خالية من الفيروس، مع عدم الإبلاغ عن أي حالات لمدة أربع سنوات.

يأتي إعلان اللجنة المعنية بالإشهاد على استئصال شلل الأطفال بعد عمليات توثيق وتحليل استمرت لعقود من الزمن لترصد شلل الأطفال والتحصين والقدرة المختبرية، بالإضافة إلى زيارات التحقق الميدانية لكل بلد في المنطقة.

وشلل الأطفال مرض فيروسي يمكن أن يسبب الشلل ويصيب بشكل رئيسي الأطفال دون سن الخامسة.

وبدأت رحلة استئصال شلل الأطفال بوعد قطعه رؤساء الدول في عام 1996 خلال الدورة الثانية والثلاثين لمنظمة الوحدة الأفريقية، التي عقدت في ياوندي، الكاميرون، حيث تعهدوا بالقضاء على شلل الأطفال، الذي كان يشل، سنويا، ما يقدر بنحو 75 ألف طفل في القارة.

وأفادت منظمة الصحة العالمية بأنه منذ ذلك الحين، أنقذت جهود القضاء على شلل الأطفال ما يصل إلى 1.8 مليون طفل من الشلل المعيق الذي يستمر مدى الحياة، فضلا عن إنقاذ ما يقرب من 180 ألف شخص.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format