💰 Business👮‍♂️ Government

QFC Regulatory Authority agrees to settlement with GlobeMed Qatar

هيئة تنظيم مركز المال توافق على تسوية مع غلوب ميد قطر

The Peninsula – Doha:

The QFC Regulatory Authority (QFCRA) has announced that it has agreed a settlement with GlobeMed Qatar LLC (GlobeMed). 

The investigation revealed that during the period April 2017 to December 2019, it represented in certain documents that GlobeMed provided insurance mediation services in or from the QFC when it was not authorised to do so potentially leading to misunderstandings as to the services offered by GlobeMed.  As part of the settlement, GlobeMed agreed to pay the costs and expenses of the investigation of QR54,600 ($15,000).

GlobeMed was licensed on August 8, 2007 by the Qatar Financial Centre Authority (QFC Authority), to provide the non-regulated activity of Third-Party Administration. GlobeMed demonstrated a commitment to settle the matter at the initial stage of the investigation, cooperated with the Regulatory Authority during the investigation and undertook the necessary remedial steps to address the Regulatory Authority’s concerns. 

The settlement agreement resolves the matter to the satisfaction of the QFCRA.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

أعلنت هيئة تنظيم مركز قطر للمال أمس عن موافقتها على التسوية مع شركة «غلوب ميد قطر»، بشأن الالتباس الحاصل حول الخدمات المقدّمة من الشركة.

وكانت شركة غلوب ميد (GlobeMed Qatar LLC) قد حصلت على الترخيص بمزاولة النشاط الإداري الخاص بأطراف ثالثة من هيئة مركز قطر للمال في 8 أغسطس 2007، وهذا النشاط لا يعدّ بين الأنشطة المنظمة في مركز قطر للمال.

وذكرت الهيئة في بيان أمس، أن التسوية تمت بناءً على إنهاء التحقيق الذي قادته هيئة التنظيم خلال الفترة ما بين أبريل 2017 وديسمبر2019، بشأن محتويات عدد من المستندات الخاصّة بالشركة التي نصّت على قيامها بتقديم خدمات الوساطة التأمينية في مركز قطر للمال أو منه في حين أنها لا تملك التصريح اللازم بذلك، الأمر الذي قد يؤدّي إلى حالة من الالتباس من حيث الخدمات المسموح لها بتقديمها.

ووفقًا للبيان فقد أبدت الشركة التزامها بإيجاد حل للمسألة منذ المرحلة الأولى للتحقيق، وتعاونت مع هيئة التنظيم خلال سير التحقيق واتخذت الخطوات التصحيحية اللازمة لمعالجة النقاط التي أثارتها هيئة التنظيم، وعليه أقفلت المسألة وفق الأصول المرعية الإجراء من قِبل هيئة التنظيم. وفي إطار التسوية، وافقت شركة «غلوب ميد» على دفع التكاليف والنفقات المتعلقة بالتحقيق البالغة قيمتها 54.600 ريال (15.000 دولار أمريكي).

يُشار إلى أن هيئة تنظيم مركز قطر للمال هي كيان رقابي مستقل تمّ تأسيسه بموجب المادة رقم (8) من قانون مركز قطر للمال، وتقوم الهيئة بتنظيم الشركات التي تقدم الخدمات المالية في مركز قطر للمال أو منه، كما تملك مجموعة كبيرة من السلطات التنظيمية بالتصريح للشركات والأفراد والإشراف عليها ومعاقبتها عند الضرورة.

وتمارس هيئة التنظيم أعمالها الرقابيّة وفقًا لمعايير قانونية عالميّة، تمت صياغتها عن قرب وفقًا لنماذج القوانين المعتمدة في مراكز ماليّة بارزة أخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format