👮‍♂️ Government

Kawader .. Job seekers surprised to be already employed

كوادر .. باحثون عن عمل يُفاجأون بأنهم موظفون

Al Raya – WGOQatar Translations – Doha:

A source in the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs revealed 3 difficulties faced job seekers in registering on the national platform for employment “Kawader” during the last two days, consisting of receiving some notices from the platform stating that the applicant is an employee and on top of his work although they have never enrolled in a job before, the second relates to national documentation and the third is that some applicants registered using phone numbers not registered in their names. The source explained that some job seekers were surprised when they registered to receive a notification stating they are employees of a certain entity even though they are not employees and have not previously been employed in any government or private entity.

The source explained the existence of these cases to the fact that the job seeker was seeking employment in a particular entity, or that he had been nominated for work before in a certain entity and conducted the interview and the entity officially addressed the Ministry that the candidate was accepted, but this person did not complete the recruitment procedures and here the job seeker had to go to this entity to get the appointment drafts such as the medical commission and others.

He added: We asked these job seekers to come to the ministry headquarters with all the documents, and if the applicant is an employee of a certain party we ask him/her to present a clearance stating that he/she is no longer an employee of this entity and on this basis we can complete the registration procedures on the platform «Kawader».

The second difficulty relates to the National Documentation Service, which requires the job seeker to contact the Ministry of Communication on 109 to get this service, explaining that the job seeker cannot complete the national documentation process through “Kawader” platform, so the applicant reviewes us in the Ministry and we refer him/her to the Ministry of Transportation and Communications as it is the competent authority for the National Documentation Service.

The third difficulty is that the job seeker’s phone number that he registered on the platform is not registered in his name, and it is a condition that the phone is registered in the name of the job seeker. The source explained, that all these problems and difficulties faced by job seekers, the ministry is working to solve them immediately, in addition to responding to all inquiries and observations. The ministry has assigned a technical support team and another to respond to the job seekers’ 24-hour queries and observations in order to assist them and facilitate and simplify the platform’s registration procedures. “Kawader ” platform launched by the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs yesterday witnessed a remarkable turnout of job seekers since the early hours of its launch last Monday to create a CV by creating an account through the national documentation system to be used to register on the platform.

Source: raya

الدوحة – الراية:

كشف مصدر بوزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية عن 3 صعوبات واجهت الباحثين عن عمل للتسجيل بالمنصة الوطنية للتوظيف «كوادر» خلال اليومين الماضيين، تمثلت في تلقي البعض إشعارات من المنصة تفيد بأنه موظف وعلى رأس عمله رغم أنه لم يسبق له التوظيف، والثانية تتعلق بالتوثيق الوطني والثالثة قيام البعض بالتسجيل برقم هاتف ليس مُسجلًا باسمه. وأوضح المصدر أن بعض الباحثين تفاجأوا عند القيام بالتسجيل بتلقيهم إشعارًا بأنهم موظفون بجهة مُعينة بالرغم من أنهم غير موظفين ولم يسبق لهم التوظيف في أي جهة حكومية أو خاصة. وفسّر المصدر وجود هذه الحالات إلى كون الباحث عن عمل كان مُبتعثًا على جهة معينة، أو أن يكون قد تم ترشيحه للعمل من قبل في جهة مُعينة وأجرى المُقابلة وقامت الجهة بمُخاطبة الوزارة رسميًا بأنه تم قبول المُرشح الباحث عن عمل ولكن هذا الشخص لم يستكمل إجراءات التعيين وهنا وجب على الباحث الذهاب إلى هذه الجهة للحصول على مُصوغات التعيين من أوراق القومسيون الطبي وغيرها.

وأضاف: طلبنا من هؤلاء الباحثين الحضور لمقر الوزارة ومعهم جميع المستندات، وإذا كان موظفًا مُبتعثًا على جهة مُعينة نطلب منه إخلاء طرف يُفيد بأنه لم يعد موظفًا بهذه وعلى هذا الأساس نستطيع استكمال إجراءات التسجيل بمنصة «كوادر».

أما الصعوبة الثانية فتتعلق بخدمة التوثيق الوطني، الذي يتطلب من الباحث عن العمل الاتصال

على الرقم 109 الخاص بوزارة الاتصالات للحصول على هذه الخدمة، مُوضحًا أن الباحث لا يمكنه إتمام عملية التوثيق الوطني عبر منصة «كوادر» لذلك يُراجعنا في الوزارة ونقوم بتوجيهه إلى وزارة الاتصالات والمواصلات كونها المُختصة بخدمة التوثيق الوطني.

وتتمثل الصعوبة الثالثة بأن رقم هاتف الباحث عن عمل الذي دوّنه بالمنصة غير مُسجل باسمه، ومن الشروط أن يكون الهاتف مُسجلاً باسم الباحث. وأوضح المصدر، أن كل هذه الإشكاليات والصعوبات التي واجهت الباحثين عن عمل، تقوم الوزارة بالعمل على حلها فورًا، بالإضافة إلى الرد على جميع الاستفسارات والمُلاحظات.. مؤكدًا أن الوزارة خصّصت فريقًا للدعم الفني وآخر للرد على استفسارات ومُلاحظات الباحثين على مدار الساعة بهدف مُساعدتهم وتسهيل وتبسيط إجراءات التسجيل بالمنصة. وكانت منصة «كوادر» التي أطلقتها وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية قد شهدت أمس إقبالًا ملحوظًا من الباحثين عن عمل منذ الساعات الأولى من إطلاقها يوم الاثنين الماضي لإنشاء السيرة الذاتية من خلال إنشاء حساب عبر نظام التوثيق الوطني لاستخدامه في التسجيل بالمنصة.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format