😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Extremely limited availability in August; Discover Qatar amends hotel quarantine booking rules

توافر محدود جداً في أغسطس، “اكتشف قطر” تعدل قوانين الحجز المتعلقة بالحجر الصحي الفندقي

The Peninsula Online – Doha:

Discover Qatar has made amendments to booking of Welcome Home Packages for self-funded quarantine for returning residents at various hotels in Doha.

As per the latest posting on their website “packages purchased on or after 0800 (Doha) 20 August, amendments to quarantine hotel bookings cannot be made. Once you have made your booking it is non-refundable and the dates cannot be amended. Please therefore do not book your quarantine package until you are sure that the details are correct.”

Discover Qatar said on their website that the only exception to this condition is if your airline cancels your flight, in which case you will be eligible to amend the dates of your booking once only. Any new quarantine package booked will be subject to availability and the daily arrival limit. Any differential on the package prices will be payable.

The demand for hotel bookings are very high as people who were stuck outside Qatar have started returning after obtaining Exceptional Entry Permit from Qatar Portal. Earlier change of dates or refund was allowed, and some people were booking hotels before finalising their travel plan. It is very important that QID holders coming back to Qatar should book their hotels after firming up their travel plan and obtaining necessary approvals.

“We have extremely limited availability left for August arrival dates. If you cannot find availability, please check September arrival dates,” they added.

“Please do not book a “Welcome Home Package” until you have read all of the information, you have approval to travel to Qatar, and you know what type of quarantine you will be required to complete,” Discover Qatar reiterated.

People arriving from low-risk countries can do home quarantine and don’t require a hotel booking. The list of low-risk countries is published by Ministry of Public Health and is updated every two weeks.

“There is a daily limit on arrivals entering Qatar and demand is extremely high. If you are searching for availability and no hotels are displayed, it is most likely that the daily arrivals limit has been reached. You will need to choose another date,” Discover Qatar said on their website.

Recommended Steps for QID holders

Visit Qatar Portal to request approval for your Exceptional Entry Permit

  • Once approved, check the “Type of Quarantine” stated on your certificate. If this states “Hotel” then you must book a quarantine package hotel from Discover Qatar
  • Check availability for your confirmed flight.
  • Book your quarantine package hotel.
  • Book your flight.
  • Ensure you have copies of your Exceptional Entry Permit and your Discover Qatar Hotel Voucher, as well as your flight documents when you check-in for your flight. If you cannot produce these documents, you may not be able to board your flight. Dates for your arrival and your hotel check-in must match.
  • If you qualify to self-quarantine at home, but prefer to book a self-funded quarantine package in a hotel, this is permitted.

You can find more information on Discover Qatar website.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar:

قامت “اكتشف قطر” بإجراء تعديلات على حجز باقات الترحيب بالنزل للحجر الصحي الممول ذاتياً للمقيمين العائدين في فنادق مختلفة في الدوحة.

وفقا لآخر منشور على الموقع الإلكتروني “الحزم التي تم شراؤها في أو بعد 0800 (الدوحة) 20 أغسطس، لا يمكن إجراء تعديلات على حجوزات الفنادق الخاصة بالحجر الصحي. بمجرد إجراء الحجز الخاص بك فإنه غير قابل للاسترداد ولا يمكن تعديل التواريخ. لذلك يرجى منك أن لا تحجز حزمة الحجر الصحي حتى تتأكد من صحة التفاصيل.”

قالت “اكتشف قطر” على موقعها على الانترنت ان الاستثناء الوحيد لهذا الشرط هو إذا ألغت شركة الطيران رحلتك، وفي هذه الحالة سوف تكون مؤهلا لتعديل تواريخ الحجز مرة واحدة فقط. تخضع أي حزمة جديدة من خدمات الحجر الصحي يتم حجزها للتوافر والحد الأقصى للوصول اليومي. أي فرق على أسعار الحزمة ستكون مستحقة الدفع.

الطلب على حجوزات الفنادق مرتفع جداً حيث بدأ الأشخاص العالقون خارج قطر بالعودة بعد الحصول على تصريح دخول استثنائي من بوابة قطر. تم السماح بتغيير التواريخ أو استرداد الأموال في وقت سابق، وكان بعض الأشخاص يحجزون الفنادق قبل وضع اللمسات الأخيرة على خطة سفرهم. من المهم جداً أن يقوم حاملو بطاقة الهوية القطرية العائدين إلى قطر بحجز فنادقهم بعد تأكيد خطة سفرهم والحصول على الموافقات اللازمة.

أضافوا: “لدينا توافر محدود للغاية لمواعيد الوصول في أغسطس. إذا لم يتوفر أي شاغر، يرجى التحقق من مواعيد الوصول في سبتمبر”.

كما أكدت “اكتشف قطر” قائلة: “يرجى عدم حجز “حزمة الوصول إلى الوطن” حتى تقرأ جميع المعلومات، الحصول على الموافقة على السفر إلى قطر، ومعرفة أي نوع من أنواع الحجر الصحي الذي سيكون مطلوباً منك إتمامه”

يمكن للأشخاص القادمين من البلدان منخفضة المخاطر الخضوع للحجر الصحي المنزلي ولا يحتاجون إلى حجز فندق. وتنشر وزارة الصحة العامة قائمة البلدان المنخفضة الخطورة ويجري تحديثها كل أسبوعين.

“هناك حد يومي على الوافدين الذين يدخلون قطر والطلب مرتفع للغاية. إذا كنت تبحث عن التوافر ولم يتم عرض أية فنادق، فمن المرجح أنه تم بلوغ الحد الأقصى للوافدين يوميًا. سيكون عليك اختيار موعد آخر”، قالت اكتشف قطر على موقعها الإلكتروني.

الخطوات الموصى بها لحاملي بطاقة الهوية القطرية

  • تفضل بزيارة بوابة قطر لطلب الموافقة على تصريح الدخول الاستثنائي
  • بمجرد الموافقة، تحقق من “نوع الحجر” المذكور في الشهادة. إذا كان هذا ينص على “فندق” عليك حينها حجز حزمة حجر صحي فندقي من “اكتشف قطر”.
  • تحقق من الشواغر المتاحة لرحلتك المؤكدة
  • احجز حزمة الحجر الصحي الفندقي الخاص بك.
  • احجز رحلتك
  • تأكد من حصولك على نسخ من تصريح الدخول الاستثنائي وقسيمة الفندق الذي تم حجزه من “اكتشف قطر” الخاصة بك، بالإضافة إلى وثائق رحلتك عند تسجيل الوصول لرحلتك. إذا لم تتمكن من تقديم هذه المستندات، فقد لا تتمكن من الصعود لرحلتك. يجب أن تتطابق تواريخ وصولك وتسجيل الدخول في الفندق.
  • إذا كنت مؤهلاً للحجر الصحي الذاتي في المنزل، ولكنك تفضل حجز حزمة حجر صحي ذاتية التمويل في فندق، فهذا مسموح به.

يمكنك الحصول على المزيد من المعلومات من الموقع الإلكتروني الخاص ب”اكتشف قطر”.

المصدر: thepeninsulaqatar

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format