📚Education

Lusail University Accepts First Batch of Students

قبول الدفعة الأولى لطلبة جامعة لوسيل

QNA – Doha:

Lusail University accepted the first batch of students in its various disciplines offered for the fall semester 2020.

A total of 833 students were accepted to join the university, out of more than 3 thousand enrollment applications, representing 27% of the applicants, the University said in a statement.

The students were accepted based on the principle of competitiveness and according to the available seats for each college in the fall semester of 2020. The College of Managerial, Financial and Economic Sciences came first with 49% of the accepted students, followed by the College of Law with 32%, and the College of Education and Arts with 19%.

The University will organize an introductory meeting (remotely) for the accepted students on September 1 for three days. The meeting will include information about the registration procedures for the new semester, the mechanism for organizing blended learning, an introduction to the student services center, the academic guidance, and an introductory profile about the campus which includes the library, the medical clinic and parking lots. Classes will begin on September 6.

الدوحة – قنا:

أعلنت جامعة لوسيل عن قبول أولى دفعاتها الدراسية في مختلف التخصصات المطروحة في فصل خريف 2020.

وذكرت الجامعة في بيان أنه تم قبول 833 طالبا وطالبة من بين أكثر من 3 آلاف طالب تقدم للالتحاق ببرامج الجامعة، وذلك بنسبة 27 بالمئة من المتقدمين.

وأوضحت جامعة لوسيل، في بيانها، أنه تم قبول الطلاب بناء على مبدأ التنافسية وحسب المقاعد المتاحة لكل كلية في فصل خريف 2020، حيث جاءت كلية العلوم الإدارية والمالية والاقتصادية في مقدمة الكليات وذلك بنسبة 49 بالمئة من الطلاب المقبولين، تلتها كلية القانون بنسبة 32 بالمئة ومن ثم كلية التربية والآداب بنسبة 19 بالمئة.

وذكر البيان أن الجامعة ستنظم لقاء تعريفيا (عن بعد) للطلبة المقبولين يوم 1 سبتمبر ولمدة 3 أيام، يتضمن معلومات حول إجراءات التسجيل للفصل الدراسي الجديد، وآلية تنظيم التعليم المدمج، والتعريف بمركز الخدمات الطلابية، والإرشاد الأكاديمي، ولمحة تعريفية حول الحرم الجامعي الذي يتضمن الأدوار المخصصة بالطلاب والطالبات، والمكتبة، والعيادة الطبية، ومواقف السيارات، على أن تبدأ الدراسة في 6 سبتمبر المقبل.

وتطرح جامعة لوسيل ستة برامج أكاديمية في الفصل الدراسي خريف 2020 موزعة على ثلاث كليات “برنامج البكالوريوس في تقنيات التسويق والتوزيع، والبكالوريوس في تدريس اللغة الإنجليزية، والبكالوريوس في الدراسات الفرنسية”، علاوة على برنامجي “البكالوريوس في القانون العام والقانون الخاص” وذلك بالشراكة مع جامعة الحسن الثاني في المغرب. كما تطرح برنامج “إدارة الأعمال” بالشراكة مع الجامعة الأردنية، والتي ستدرس من قبل نخبة من أعضاء هيئة تدريس جامعة لوسيل، الذين ينتمون إلى 11 دولة مختلفة، والحاصلين على أعلى الدرجات العلمية من الجامعات المرموقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format