📱 Technology

‘Classic’ Facebook design set to disappear next month

تصميم فيس بوك الكلاسيكي على الويب سيختفي في الشهر المقبل

IANS – San Francisco:

The classic Facebook web design with blue navigation bar will no longer be available for desktop users starting September, according to a new report in Engadget.

The design that Facebook announced at its developer conference last year has been the new default since May, said the report.

However, it still gives people the option to go back to the “classic” design if they want.

The social networking giant is still asking users questions if it finds people willing to switch to the old design – apparently to improve the new design.

But a notification on the Facebook support page now gives warning to those users who want to switch back to the old look that “the classic Facebook will no longer be available starting in September,” said the report.

With the inclusion of a lot of white space, the new look makes Facebook a way more cleaner. There is also a dark mode that interested users can make use of.

The features that get more prominence in the new design include Facebook’s Groups, Watch and and Gaming sections.

ستختفى تجربة فيس بوك “الكلاسيكية”، التي تمثل الواجهة مع شريط التنقل الأزرق المميز في الأعلى، نهائيًا في سبتمبر، حيث أنه تم تحديث صفحة دعم فيس بوك، وجاء فيها أنه سيكون لدى الجميع التصميم الجديد قريبًا، وعلى الرغم من أنه يمكنك العودة مؤقتًا إلى الواجهة القديمة على موقع فيس بوك، فإن الزر يحذر من أن فيس بوك الكلاسيكي لن يكون متاحًا بدءًا من سبتمبر.

وفقا لما ذكره موقع “the verge”، تم الإعلان عن التصميم الجديد في مؤتمر مطوري فيس بوك العام الماضي، وتم طرحه في البداية على تطبيقات الخدمة لنظامي التشغيل iOS و Android.  

أما في مارس الماضى، تم إصداره على نطاق واسع على سطح المكتب كميزة اختيارية، مما يترك للناس حرية الاستمرار في استخدام التصميم القديم إذا أرادوا ذلك.  

ولكن مع حلول شهر سبتمبر، سيختفي التصميم القديم إلى الأبد، وتعد الواجهة الجديدة تغييرًا كبيرًا عما استخدمه فيس بوك في معظم فترات وجوده. 

يعد التصميم الجديد أكثر راحة في المساحات، حيث يتضمن مساحة بيضاء أكبر بكثير، وهناك أيضًا وضع مظلم للأشخاص الذين يهتمون بهذا النوع من الأشياء.  

كما أنه من الناحية الوظيفية، فإنه يركز أيضًا بشكل أكبر على ميزات مجموعات الخدمة، بالإضافة إلى عرض الروابط بشكل بارز لأقسام فيس بوك، و Marketplace، و Gaming في شريط التنقل العلوي. 

ويعد بمثابة تحديث تشتد الحاجة إليه مقارنة بالمظهر المزدحم السابق، والذى لم يعط كل هذا الفراغ للحسابات وواجهة الموقع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format