👮‍♂️ Government

Registration of job seekers on “Kawader” platform starts today

تسجيل الباحثين عن عمل بمنصة «كوادر» اليوم

Al-Raya – WGOQatar Translations –  Doha:

The registration of job seekers begins today through the National Employment Platform “Kawader”, recently launched by the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs.

The Ministry invited job seekers to create an account through the national documentation system to be used to register on the national employment platform, while job seekers can call 16008 for any queries regarding how to register on the platform.

4,800 jobs will be offered in all disciplines and include various scientific qualifications starting next September, where the job seeker will be able to find career opportunities commensurate with his qualifications and experience in the government and private sectors, and link nominations to jobs with the authorities directly to conduct personal interviews with the job seeker without the need for the ministry to intervene in the process of selecting the appropriate job and the assignee.

The ministry called on all job seekers of various qualifications and experiences to take advantage of the services provided by the National Employment platform “Kawader” through the link allocated to the platform for this matter.

The platform offers all the jobs available in Qatar to all sectors “in government and private entities”, with the aim of allowing citizens to obtain jobs that suit their specialties.

Registration on the platform is available as a first stage for citizens who do not hold jobs in order to review and apply for jobs in the government and private sectors, as well as for children of Qatari women to review and apply for jobs in the private sector.

According to the ministry, all these procedures are carried out electronically, starting with the creation of a cv, registration, selection of the appropriate job and conducting a personal interview by the entity to the acceptance phase and appointment without interference.

Through the platform, the Ministry coordinates with the authorities to provide and offer job opportunities for job seekers, follow-up on registration processes andand creation, as well as mentoring and guidance for job seekers, follow-up and coordination with recruiters on interviews and recruitment.

Job seekers, whether registered with the Job seekers programme or not, are required to register on “Kawader” platform, while those enrolled in the Job seekers programme can obtain their attachments, which they have attached to their files in the old employment programme.

Source: raya

الدوحة – الراية:

 يبدأ اليوم تسجيل الباحثين عن عمل عبر المنصة الوطنية للتوظيف «كوادر»، والتي أطلقتها مؤخرًا وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية.

ودعت الوزارة الباحثين إلى ضرورة إنشاء حساب عبر نظام التوثيق الوطني لاستخدامه للتسجيل في المنصة الوطنية للتوظيف فيما يمكن للباحثين عن عمل الاتصال على الرقم 16008 لأي استفسار يتعلق بكيفية التسجيل في المنصة.

وسيتم طرح 4800 وظيفة في جميع التخصصات وتشمل مختلف المؤهلات العلمية ابتداءً من شهر سبتمبر المقبل، حيث سيتمكن الباحث عن عمل من التوصل إلى الفرص الوظيفية التي تتناسب مع مؤهلاته وخبراته بالقطاعين الحكومي والخاص، وربط الترشيحات على الوظائف مع الجهات مباشرة لتتولى إجراء المقابلات الشخصية مع الباحث عن عمل دون حاجة لتدخل الوزارة في عملية اختيار الوظيفة المناسبة والجهة المطلوب التعيين عليها.

وطالبت الوزارة جميع الباحثين عن عمل من مختلف المؤهلات والخبرات إلى الاستفادة من الخدمات التي تقدمها المنصة الوطنية للتوظيف «كوادر»، وذلك من خلال الرابط المخصص بالمنصة لهذا الشأن.

وتعرض المنصة جميع الوظائف المتوافرة في دولة قطر لجميع القطاعات «في الجهات الحكومية والجهات الخاصة»، بهدف إتاحة الفرصة أمام المواطنين للحصول على الوظائف التي تتناسب مع تخصصاتهم.

ويتاح التسجيل بالمنصة كمرحلة أولى للمواطنين والمواطنات الذين لا يشغلون وظائف وذلك للاطلاع والترشيح في الوظائف بالقطاعين الحكومي والخاص، وكذلك لأبناء القطريات للاطلاع والترشيح في الوظائف بالقطاع الخاص.

وبحسب الوزارة تتم كل هذه الإجراءات بشكل إلكتروني بداية من إنشاء السيرة الذاتية والتسجيل واختيار الوظيفة المناسبة وإجراء المقابلة الشخصية من قبل الجهة وصولًا للقبول والتعيين دون تدخل منها.

وتقوم الوزارة عبر المنصة بالتنسيق مع الجهات لتوفير وطرح الفرص الوظيفية للباحثين عن عمل ومتابعة عمليات التسجيل وإنشاء السيرة الذاتية بالإضافة إلى التوجيه والإرشاد للباحثين عن عمل، والمتابعة والتنسيق مع جهات التوظيف بشأن المقابلات والتعيين.

ويتعين على الباحثين عن عمل سواء المسجلين في برنامج الباحثين عن عمل أو غير المسجلين، التسجيل في منصة كوادر، فيما يستطيع المسجلون على برنامج الباحثين عن عمل الحصول على مرفقاتهم التي أرفقوها في ملفاتهم في برنامج التوظيف القديم.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
16
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format