🩺 Health🦠Coronavirus

Will insects save humans? .. China: positive results for anti-Coronavirus vaccine made from insects

هل تنقذ الحشرات البشر؟ .. الصين: نتائج إيجابية للقاح مضاد لكورونا يُصنع من الحشرات

Al Sharq – WGOQatar Translations – Doha:

Chinese authorities have agreed to conduct tests on humans for a possible coronavirus vaccine cultured in insect cells

The Ruling Communist Party’s Global Times newspaper reported Saturday that the National Administration of Medical Products has approved clinical tests for a vaccine developed by the West China Hospital at Sichuan University, Chengdu. According to Anadolu Agency

The new vaccine is developed through biological therapy with the aim of activating the body’s immune system. The vaccine is derived from the cells of insect species, which produce and purify the necessary proteins, without revealing the names of these insects.

Tests conducted with the new vaccine on mice and monkeys showed positive results, without recording side effects.

The Chengdu city government said in a social media notice that the use of insect cells to grow proteins in order to obtain a vaccine for the coronavirus, the first of its kind in China, could accelerate large-scale production. According to Reuters.

Chinese scientists are already leading work on at least eight other possible coronavirus vaccines that have entered various stages of clinical trials.

According to WHO data, as of July 31, countries around the world are conducting clinical trials on 31 coronavaccines and preliminary (pre-clinical) tests on another 139.

The Coronavirus has spread to more than 200 countries around the world since it appeared in Wuhan, China, on December 12, 2019. The virus has killed 805,820 people worldwide.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

وافقت السلطات الصينية على إجراء اختبارات على البشر للقاح محتمل لفيروس كورونا تتم زراعته داخل خلايا حشرات.

وذكرت صحيفة غلوبال تايمز، الناطقة باسم الحزب الشيوعي الحاكم، السبت، أن الإدارة الوطنية للمنتجات الطبية، وافقت على إجراء الاختبارات السريرية للقاح طوره مستشفى “ويست تشاينا” بجامعة سيتشوان، في تشنغدو. بحشب وكالة الأناضول.

ويتم تطوير اللقاح الجديد عن طريق العلاج البيولوجي بهدف تنشيط جهاز المناعة في الجسم. ويستخلص اللقاح من خلايا أنواع من الحشرات، تعمل على إنتاج وتنقية البروتينات الضرورية، دون الكشف عن أسماء هذه الحشرات.

وأظهرت الاختبارات التي أجريت بواسطة اللقاح الجديد على الفئران والقردة، نتائج إيجابية، دون تسجيل آثار جانبية.

وقالت حكومة مدينة تشنغدو في إشعار على وسائل التواصل الاجتماعي إن استخدام خلايا الحشرات لزراعة بروتينات من أجل الحصول على لقاح لفيروس كورونا، وهو الأول من نوعه في الصين، يمكن أن يُسرّع الإنتاج على نطاق واسع. بحسب رويترز.

ويقود العلماء الصينيون بالفعل العمل على ثمانية لقاحات أخرى محتملة على الأقل مضادة لفيروس كورونا دخلت مراحل مختلفة من التجارب السريرية.

وبحسب معطيات منظمة الصحة العالمية، واعتبارا من 31 يوليو، تجري دول العالم اختبارات سريرية على 31 لقاحا مضادا لكورونا، واختبارات أولية (ما قبل السريرية) على 139 أخرى.

وانتشر فيروس كورونا في أكثر من 200 دولة حول العالم منذ ظهوره بمدينة ووهان الصينية في 12 ديسمبر 2019. وتسبب الفيروس في وفاة 805 آلاف و820 شخصا حول العالم.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format