🌍 World

Typhoon Bavi approaching South Korea coast

إعصار بافي يقترب من سواحل كوريا الجنوبية

QNA – Seoul:

A typhoon formed off the east coast of Taiwan is expected to pass through Seoul next week following a course change, South Korea’s weather agency said Sunday.

Typhoon Bavi is on course to reach waters about 270 kilometers south of Seogwipo in Jeju Island by Wednesday, and then to continue its northward movement along the west coast, the Korea Meteorological Administration (KMA) said, according to Yonhap news agency.

On Thursday, it will likely move over Seoul and the surrounding areas, accompanied by strong winds and heavy rains.

Earlier, the weather agency had said the typhoon would move off South Korea on the east coast, near Gangwon Province.

The KMA predicted that between Wednesday night and Thursday morning, Jeju Island and the southwestern province of South Jeolla could face strong gusts of wind. Rains could start falling on Jeju Island as early as Monday, with the entire country likely to receive showers on Wednesday.

Parts of South Korea are still picking up the pieces after suffering through the recent monsoon season.

KMA chief Kim Jong-seok said Typhoon Bavi is expected to do most of its damage with wind rather than rain and called for safety measures to be put in place, especially in coastal areas.

 

سول – قنا:

حذرت وكالة الأرصاد الجوية في كوريا الجنوبية اليوم، من أن إعصارا تشكل قبالة الساحل الشرقي لتايوان من المتوقع أن يمر عبر العاصمة سول يوم /الخميس/ المقبل بعد تغيير مساره.

وأفادت إدارة الأرصاد الجوية الكورية، في بيان بثته وكالة أنباء /يونهاب/ بأن إعصار /بافي/ في طريقه للوصول إلى المياه الواقعة على بعد حوالي 270 كيلومترا جنوب مدينة سيوجويبو في جزيرة جيجو الجنوبية يوم /الأربعاء/ المقبل، ثم يواصل مسيره شمالا على طول الساحل الغربي.

ومن المحتمل أن يمر يوم /الخميس/ المقبل، فوق سول والمناطق المحيطة بها، مصحوبا برياح قوية وأمطار غزيرة.

وفي وقت سابق، قالت وكالة الأرصاد الجوية الكورية إن الإعصار سينتقل قبالة كوريا الجنوبية على الساحل الشرقي بالقرب من إقليم جانغ وون.. محذرة من أن مسار الإعصار قد يتغير مرة أخرى، ومشددة على ضرورة اتخاذ تدابير السلامة، خاصة في المناطق الساحلية.

وفي أكتوبر الماضي، ضرب إعصار /ميتاج/ المناطق الجنوبية والشرقية من كوريا الجنوبية ما أسفر عن وفاة وفقدان العشرات، فيما تم إجلاء أكثر من 1500 شخص من منازلهم في جزيرة /جيجو/ الجنوبية ومناطق جنوبية شرقية أخرى إلى أماكن إيواء مؤقتة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format