🦠Coronavirus🐎Various

2020 Swimming World Cup Cancelled Due to Coronavirus

إلغاء بطولة كأس العالم للسباحة ٢٠٢٠ بسبب فيروس كورونا

QNA – Doha:

Qatar Swimming Federation received an official letter from International Swimming Federation (FINA) to cancel the Swimming World Cup for the current year 2020, in order to ensure the safety of athletes in light of the emerging coronavirus (COVID-19) pandemic.

Doha was scheduled to host the 4th round of the tournament in October of next year 2021.

Swimming World Cup 2021 will be composed of six legs. The first and second round of the 2021 season will be contested in Singapore (SGP) and Jinan (CHN) in September. The circuit will then move to the third and fourth round as Berlin (GER) and Budapest (HUN) step in to stage the event from October 1-3 and October 7-9 respectively. The fifth round will be staged in Doha (QAT) from October 21-23 and finally in Kazan (RUS) from October 28-30.

All the stops of the 2021 World Cup will be competed in 25m-pool and are qualifying events for the postponed FINA World Swimming Championships 25m to be in December, 2021.

FINA had recently decided to cancel the 2020 Swimming World Cup competitions in order to ensure the safety of athletes in light of the emerging Coronavirus (COVID-19), as Doha was scheduled to host the fourth round in next October.

It is noteworthy that Doha has hosted one of the rounds of the Swimming World Cup annually since 2012. It also hosted the 12th World Swimming Championships in the short course, which was held in 2014 and witnessed 23 world records being broken, and this is the largest number ever recorded in the International Swimming Federation Short Distance Championships (25 m), provided that it also hosts the World’s Aquatics Championships scheduled for 2023.

Image Credit: gettyimages

الدوحة – قنا:

تلقى الاتحاد القطري للسباحة خطابا رسميا من الاتحاد الدولي يفيد بإلغاء بطولة كأس العالم للسباحة للعام الحالي 2020 من أجل ضمان سلامة الرياضيين في ظل جائحة فيروس كورونا المستجد / كوفيد – 19 / .

وكان من المقرر أن تستضيف الدوحة الجولة الربعة من البطولة في شهر أكتوبر المقبل.

وسوف تستأنف البطولة العام المقبل 2021، على أن تتضمن النسخة الجديدة ست جولات حيث تقام الجولة الأولى في سنغافورة والجولة الثانية في جينان خلال شهر سبتمبر 2021 ، بينما تقام الجولة الثالثة في برلين من 1 إلى 3 أكتوبر ، والجولة الرابعة في بودابست من 7 إلى 9 أكتوبر ، والجولة الخامسة في الدوحة من 21 إلى 23 أكتوبر ، والجولة السادسة في كازان من 28 إلى 30 أكتوبر 2021 .

وستقام الجولات الست لكأس العالم للسباحة 2021 في المجرى القصير / 25 مترا / ، حيث ستكون مؤهلة لبطولة العالم للسباحة في المجرى القصير المقررة في شهر ديسمبر من العام نفسه .

يشار إلى أن الدوحة تستضيف سنويا إحدى جولات بطولة كأس العالم للسباحة منذ عام 2012، كما استضافت بطولة العالم الثانية عشرة للسباحة في المجرى القصير التي أقيمت عام 2014 وشهدت تحطيم 23 رقما قياسيا عالميا ويعتبر هذا أكبر رقم على الإطلاق يتم تسجيله في بطولات الاتحاد الدولي للسباحة للمسافات القصيرة / 25 مترا / ، على أن تستضيف أيضا بطولة العالم للألعاب المائية المقررة عام / 2023 / .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format