🥅 LEAGUES

UEFA considers turning Champions League into Mundial

يويفا يدرس تحويل دوري الأبطال إلى مونديال

Agencies

UEFA President Alexandre Cifferin has revealed that the Champions League’s elimination system could be changed in the coming seasons.

As a result of time pressure due to the Corona virus, UEFA was forced to postpone the Champions League until August and then hold matches from the quarter-finals to the final with a one-match system on neutral ground after being two-leg games all history. The new system has been very popular with people due to the excitement that came in most games, which led some to demand the continuation of this system and the abolition of the old traditional system. “We had to do it, but in the end we see that we’ve discovered something new, so we’ll definitely think about it in the future,” Cifferin said in a press statement. “In general, UEFA cannot change the traditional form of the Champions League before the 2023-2024 season to set the season schedules from now on, after which the new format may be introduced, as will be revealed by discussions that are expected to take place at the end of this year,” he said.

وكالات

كشف أليكساندر تشيفيرين، رئيس الاتحاد الأوروبي لكرة القدم، عن احتمالية تغيير نظام الأدوار الإقصائية في دوري أبطال أوروبا بالمواسم المقبلة.

ونتيجة لضغط الوقت بسبب فيروس كورونا، اضطر الاتحاد الأوروبي لتأجيل دوري الأبطال حتى أغسطس ثم عقد المباريات من دور ربع النهائي إلى النهائي بنظام مباراة واحدة على أرض محايدة بعد أن كانت ذهابًا وإيابًا طوال التاريخ. النظام الجديد لقي شعبية كبيرة بين الناس على خلفية الإثارة التي أتت في أغلب المباريات، ما جعل البعض يطالب باستمرار هذا النظام وإلغاء النظام التقليدي القديم. تشيفيرين في تصريحات صحفية قال “اضطررنا للقيام بذلك ولكن في النهاية نرى أننا اكتشفنا شيئًا جديدًا لذلك سنفكر في ذلك بالمستقبل بكل التأكيد”. وأتم “بشكلٍ عام، لا يمكن لليويفا تغيير الشكل التقليدي لدوري الأبطال قبل موسم 2023-2024 لوضع الجداول الخاصة بالمواسم من الآن لحينها بالفعل، من بعد ذلك قد يتم إقحام النسق الجديد، هذا ما ستكشفه عمومًا مناقشات يتوقع أن تدور في نهاية العام الحالي”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format