🩺 Health🦠Coronavirus

WHO: Coronavirus Pandemic Could be Over within Two Years

الصحة العالمية تأمل التغلب على جائحة كورونا خلال عامين

QNA – Geneva:

Head of the World Health Organization (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus says he hopes the coronavirus pandemic will be over in under two years.

Speaking in Geneva on Friday, Tedros Adhanom Ghebreyesus said the Spanish flu of 1918 took two years to overcome.

But he added that current advances in technology could enable the world to halt the virus “in a shorter time”, according to BBC news .

“Of course with more connectiveness, the virus has a better chance of spreading,” he said.

“But at the same time, we have also the technology to stop it, and the knowledge to stop it,” he noted, stressing the importance of “national unity, global solidarity”, he stressed.

The Spanish flu pandemic, which spread in after the First World War in Europe and the world, killed at least 50 million people during the period from 1918 to 1920.

More than 22.81 million people have been reported to be infected by the coronavirus globally since it was first identified in China last year and 800 have died.

جنيف – قنا:

أعرب السيد تيدروس أدهانوم غيبريسوس المدير العام لمنظمة الصحة العالمية عن أمله في أن يتمكن العالم من التغلب على جائحة فيروس كورونا المستجد /كوفيد-19/ في غضون عامين.

وقال تيدروس، خلال مؤتمر صحفي عقد هنا بمقر المنظمة، إن العالم تمكن من التغلب على جائحة الإنفلونزا الإسبانية التي انتشرت في عام 1918 خلال عامين.

وأضاف ” مع ذلك، فإن التقدم التكنولوجي الحالي قد يمكن العالم من وقف فيروس /كورونا/ في وقت أقصر”، بحسب ما نقلته هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/.

وأوضح أن تزايد الاتصال في الوقت الراهن يجعل من فرص انتشار الفيروس أكبر وأعمق، لكنه نوه في الوقت نفسه بأن العالم يمتلك حاليا إمكانات ومعرفة أكثر تطورا كثيرا عن الماضي تؤهله من وقف تفشي الفيروس.

وشدد المدير العام لمنظمة الصحة العالمية على أهمية “الوحدة الوطنية، والتضامن العالمي” للتغلب على أزمة الوباء الحالي.

يشار إلى أن جائحة الإنفلونزا الإسبانية، التي انتشرت في أعقاب الحرب العالمية الأولى في أوروبا والعالم، أدت إلى مقتل 50 مليون شخص على الأقل خلال الفترة من 1918- 1920.

وأدى فيروس /كورونا/ المستجد إلى مقتل حوالي 800 ألف شخص، وأصاب قرابة 22 مليونا و700 ألف آخرين حول العالم منذ انتشاره وحتى الآن.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format