🚘 Cars

Tesla seeks approval for sensor that detect child left in hot cars

تسلا تسعى للحصول على موافقة على حساس يطلق إنذاراً عند ترك طفل داخل سيارة ساخنة

Reuters – WASHINGTON:

Tesla Inc. asked the Federal Communications Commission (FCC) for approval to market a short-range interactive motion-sensing device that could help prevent children from being left behind in hot cars and boost theft-prevention systems.

The California automaker wants permission to use unlicensed millimeter-wave sensors that would operate at higher power levels than allowed under existing rules.

Tesla’s device would utilize four transmit and three receive antennas driven by a radar front-end unit. Tesla says millimeter-wave radar technology has advantages over other sensing systems like camera-based or in-seat occupant detection systems.

The radar-based system “provides depth perception and can ‘see’ through soft materials, such as a blanket covering a child in a child restraint.”

Tesla added it “can differentiate between a child and an object left on the seat, reducing the likelihood of false alarms” and can detect “micromovements like breathing patterns and heart rates, neither of which can be captured by cameras or in-seat sensors alone.”

Radar imaging, Tesla adds, can assess body size to optimize air bag deployment in a crash depending on whether an adult or child is seated, which it says would be more effective than existing weight-based, in-seat sensor systems.

It would also more accurately determine when to engage seat belt reminders.

The FCC is seeking public comment on Tesla’s request through Sept. 21.

Tesla notes the FCC in 2018 granted a similar request for a device of Alphabet Inc’s Google that works under identical operating parameters.

Valeo North America submitted a request in March to the FCC for its in-vehicle safety-related monitoring device that would also detect children in cars. The request is pending.

The National Highway Traffic Safety Administration says more than 50 children died when left behind in hot cars in both 2019 and 2018. Of those incidents, 54% occurred because someone forgot a child

رويترز – واشنطن:

طلبت شركة تسلا من لجنة الاتصالات الفيدرالية الأمريكية (FCC) الموافقة على تسويق جهاز استشعار “الحركة التفاعلي قصير المدى” الذي يمكن أن يساعد في منع ترك الأطفال في السيارات الساخنة وتعزيز أنظمة منع السرقة، حيث يريد صانع السيارات في كاليفورنيا إذنًا لاستخدام مستشعرات الموجات المليمترية غير المرخصة التي من شأنها أن تعمل بمستويات طاقة أعلى من المسموح به بموجب القواعد الحالية.

وبحسب موقع TOI الهندى، فسيستخدم جهاز Tesla أربعة هوائيات إرسال وثلاثة هوائيات استقبال مدفوعة بوحدة رادار أمامية، وتقول شركة Tesla إن تقنية الرادار ذات الموجة المليمترية لها مزايا مقارنة بأنظمة الاستشعار الأخرى مثل أنظمة الكشف عن الركاب أو القائمة على الكاميرا.

ويوفر النظام القائم على الرادار “إدراكًا عميقًا ويمكنه” الرؤية “من خلال المواد اللينة، مثل البطانية التي تغطي طفلًا في نظام تقييد الطفل، حيث أضافت تسلا أنه “يمكن أن يفرق بين طفل وشيء ترك على المقعد ، مما يقلل من احتمالية وجود إنذارات كاذبة” ويمكنه اكتشاف “الحركات الدقيقة مثل أنماط التنفس ومعدلات ضربات القلب ، والتي لا يمكن التقاطها بواسطة الكاميرات أو أجهزة الاستشعار الموجودة في المقعد وحدها “.

وتضيف شركة تيسلا أن التصوير بالرادار يمكنه تقييم حجم الجسم لتحسين نشر الوسادة الهوائية في حالة وقوع حادث اعتمادًا على جلوس شخص بالغ أو طفل ، وهو ما تقول إنه سيكون أكثر فعالية من أنظمة الاستشعار القائمة على الوزن الموجودة في المقعد، كما أنه سيحدد بشكل أكثر دقة وقت استخدام رسائل التذكير الخاصة بحزام الأمان.

وتسعى لجنة الاتصالات الفيدرالية (FCC) للحصول على تعليق عام على طلب تسلا حتى 21 سبتمبر، وأشار تسلا إلى أن لجنة الاتصالات الفيدرالية (FCC) في عام 2018 منحت طلبًا مشابهًا لجهاز Google Alphabet Inc الذي يعمل وفقًا لمعايير تشغيل متطابقة.

كما قدمت Valeo North America طلبًا في مارس إلى لجنة الاتصالات الفيدرالية FCC للحصول على جهاز مراقبة متعلق بالسلامة داخل السيارة والذي من شأنه أيضًا اكتشاف الأطفال في السيارات، لكن الطلب معلق، حيث تقول الإدارة الوطنية للسلامة المرورية على الطرق السريعة إن أكثر من 50 طفلاً لقوا حتفهم عندما تُركوا في سيارات ساخنة في كل من عامي 2019 و 2018. ومن بين هذه الحوادث ، وقعت 54٪ لأن أحدهم نسي طفلاً.

© طومسون رويترز 2020

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format