👮‍♂️ Government

Ministry to Train State Employees at its Headquarters

الوزارة تعلن استعدادها لتدريب موظفي الدولة في مقرها

QNA – Doha:

The Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs, represented by the Institute of Public Administration, announced its readiness to start its training program plan at its headquarters, targeting government agency employees, in the event of the implementation of the fourth phase of Qatar’s precautionary plan.

In this context, the Institute of Public Administration prepared a training plan consistent with the precautionary measures followed in the country to confront the Coronavirus (Covid-19), and the training plan included the implementation of 290 training programs at the Ministry’s headquarters targeting 4,300 participants, in addition to 157 online training programs targeting 1570 participants.

An organized plan was developed by the Institute of Public Administration in accordance with specific standards and conditions, represented in applying social distancing between trainees and reducing the number of those present in each training room, adhering to all precautionary measures during the periods of training programs, so that the number of participants in one room does not exceed 10.

In addition, the Institute is taking precautions by organizing the building entry and exit process, with the obligation for visitors to wear masks and show EHTERAZ application when entering the building, as well as adhering to elevator use instructions.

The Ministry has also developed a gradual work plan in the event of the return of training programs, as the number of training programs and the number of trainees will gradually increase, bringing the total of programs to 20 per week, in addition to increasing the number of participants to 20 participants in one program.

Employees of government agencies can register for training

الدوحة – قنا:

أعلنت وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية ممثلة بمعهد الإدارة العامة عن استعدادها لمباشرة خطة البرامج التدريبية التقليدية للفترة المتبقية من العام الحالي، والتي تستهدف موظفي الجهات الحكومية، في حال تطبيق المرحلة الرابعة للخطة الاحترازية للدولة بحيث تقدم البرامج التدريبية بشكل تقليدي في مقر الوزارة.

وفي هذا السياق قام معهد الإدارة العامة بإعداد خطة تدريبية بشكل يتوافق مع الإجراءات الاحترازية المتبعة في الدولة لمواجهة فيروس كورونا (كوفيد- 19)، وتضمنت الخطة التدريبية تنفيذ (290) برنامجا تدريبيا في مقر الوزارة تستهدف (4300) مشارك، بالإضافة إلى (157) برنامجا تدريبيا عن بعد تستهدف (1570) مشاركا.

وفي إطار الحرص على السلامة العامة للمتواجدين في القاعات التدريبية تم وضع خطة منظمة من قبل معهد الإدارة العامة وفق معايير وشروط محددة، تتمثل في التباعد بين المتدربين وتقليل أعداد المتواجدين عن المعتاد في كل قاعة تدريبية، والالتزام بكافة التدابير الاحترازية خلال فترات انعقاد البرامج التدريبية، بحيث لا يزيد عدد المشاركين في القاعة التدريبية الواحدة عن (10) متدربين وألا تقل المسافة عن (2 متر)، إلى جانب الالتزام بتوصيات الدولة المتمثلة في الإجراءات الاحترازية واتخاذ الاحتياطات وتنظيم عملية الدخول والخروج من المبنى، وضرورة ارتداء الكمامة وإبراز تطبيق “احتراز” عند الدخول إلى المبنى والالتزام بتعليمات استخدام المصاعد.

كما وضعت الوزارة خطة عمل تدريجية في حال عودة البرامج التدريبية كما في وضعها السابق، حيث من المقرر زيادة عدد البرامج التدريبية وعدد المتدربين بشكل تدريجي ليصل مجموع البرامج التقليدية إلى (20) برنامجا في الأسبوع، إضافة إلى زيادة عدد المشاركين إلى (20) مشاركا في البرنامج الواحد.

ويمكن لموظفي الجهات الحكومية التسجيل في البرامج التدريبية ضمن المسار الإداري والتخصصي عبر نظام (موارد). وعلى المتدرب الحصول على موافقة جهة عمله للتسجيل في برامج معهد الإدارة العامة.

وفي حال عدم انتقال الدولة في الخطة الاحترازية إلى المرحلة الرابعة، ستقوم الوزارة بتعليق تنفيذ البرامج التدريبية التقليدية مع زيادة برامج التدريب عن بعد لتغطية الاحتياجات التدريبية في هذه المرحلة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format