🌍 World

Fires force tens of thousands to flee their homes in California

الحرائق تجبر عشرات الآلاف على مغادرة منازلهم بكاليفورنيا

Anadolu Agency – ANKARA:

At least five people have died due to dozens of wildfires roaring throughout Northern California, according to the authorities.

Three people have died in Napa Valley and one in Solano County, California Department of Forestry and Fire Protection, known as Cal Fire, said Thursday in an update on Twitter. It wasn’t immediately clear that how a power company worker found unresponsive in his car was included in the fatality count of civilians.

The wildfires have injured at least 30 civilians and firefighters. Thousands of residents have been evacuated as fires threaten hundreds of homes.

So far two people are missing.

Speaking about wildfires during his address to Democratic convention, Governor of California Gavin Newsom said Thursday: “If you are in denial about climate change come to California.”

“We cannot afford to waste another moment. Another cycle. Another year denying climate change. Refusing science,” Newsom added, criticizing US President Donald Trump’s approach to the matter.

Lightning strikes caused multiple fires Monday that continue growing in Napa, Sonoma, Solano, Lake and Yolo Counties.

واشنطن – قنا:

أجبرت حرائق مستعرة في أنحاء عدة من ولاية /كاليفورنيا/ الأمريكية، عشرات آلاف الأشخاص على مغادرة منازلهم بعد أن غطت سماء العديد من مناطقها سحب من الدخان الكثيف.

وقالت سلطات الولاية، الواقعة على الساحل الغربي الأمريكي، إن الحرائق التي أشعلتها الصواعق وأججت نيرانها درجات حرارة قياسية ومعدلات رطوبة منخفضة للغاية، أودت بحياة خمسة أشخاص على الأقل ودمرت ما يقارب 90 ألف هكتار من المساحات الخضراء.

كما اضطر عشرات آلاف الأشخاص الذين تم إجلاؤهم إلى البحث عن ملاذات آمنة في مواقف السيارات أو على الشواطئ، بدلا من الإقامة في مراكز الإيواء التي توفرها السلطات، خوفا من الإصابة بفيروس كورونا /كوفيد – 19/ .

ويأتي ذلك فيما، تتجه عاصفتان مداريتان، نحو ساحل خليج المكسيك بالولايات المتحدة، ويتوقع خبراء الأرصاد تحولهما إلى إعصارين، بعد غد /الإثنين/.

وقال المركز الوطني للأعاصير بالولايات المتحدة، إن العاصفة المدارية /لورا/ والمنخفض المداري /فورتيين/ الذي يتشكل قرب /هندوراس/، قد يصلان إلى خليج المكسيك بعد تحولهما إلى إعصارين، بعد غد /الإثنين/، في منطقة تمتد من /تكساس/ وحتى /فلوريدا/.

وأضاف أن العاصفتين ستضربان المنطقة في الوقت ذاته، وذلك في حدث مناخي نادر قد يتسبب في تعطيل هائل، مشيرا إلى أن ساحل خليج المكسيك لم يشهد من قبل إعصارين في آن واحد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format