🐎Various

World champion Magnus Carlsen confirms participation in Katara International Chess Championship

بطل العالم ماغنوس كارلسن يؤكد مشاركته في بطولة كتارا الدولية للشطرنج

Gulf Times – Doha:

Grandmaster Magnus Carlsen, the 7-times world chess champion, has announced his intention to participate in the Katara International Chess Tournament organized by the Qatar Chess Association in cooperation with the Cultural Village Foundation – Katara.

The tournament, which begins on August 24, is scheduled to be played in two phases in three different time zones so that the players can opt for any time zone they prefer. The event will carry $10,000 in prizemoney.

Qatar Chess Association president Mohamed al-Mudahka expressed his delight at Carlsen’s participation, saying he expects around 5,000 players to take part in the event.

He said more than 1,000 participants confirmed their participation on the first day of registration.

Dr. Khalid bin Ibrahim al-Sulaiti, the general manager of the Cultural Village Foundation — Katara, said that Katara as a cultural institution is keen to support sports activities and spread the culture of sports by organizing and hosting a number of important sporting events, whether local or international, including the Katara International Chess Tournament.

This year’s event is a special one as it will be organized remotely in line with the precautionary measures taken by the country to combat Coronavirus Covid-19.

He added that the tournament has succeeded in gaining a high level of international attention, which enables it to attract a larger audience.

He praised the fruitful relationship between the Cultural Village Foundation — Katara and the Qatar Chess Association.

Image Credit: gettyimages
Source: gulf-times

 

الدوحة – قنا:

أعلن النرويجي ماغنوس كارلسن الأستاذ الدولي الكبير – بطل العالم مشاركته في بطولة /كتارا/ الدولية للشطرنج التي ينظمها الاتحاد القطري للعبة بالتعاون مع المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ وتنطلق يوم /الإثنين/ المقبل.

وأبلغ كارلسن المصنف الأول في ترتيب اللاعبين حسب إحصاءات الاتحاد الدولي اللجنة المنظمة بمشاركته في البطولة، مبدياً سعادته الكبيرة بوجوده فيها خاصة أنه سبق أن شارك في عدة بطولات نظمها الاتحاد القطري للشطرنج أبرزها بطولة قطر ماسترز الدولية المفتوحة 2015 وبطولة العالم التي أقيمت لأول مرة في الدوحة في العام 2017.

من جهتها، أكدت الصينية “زو يونجين” مشاركتها في البطولة معلنة عن رغبتها في حضور هذه البطولة التي تحظى بأهمية كبيرة خاصة أنها تشهد مشاركة كبيرة من جميع الأساتذة الكبار في عالم الشطرنج.

وتقام البطولة وفق نظام /أرينا/ عبر موقع / lichess.org/ بنظام اللعب “Bullet” دقيقة واحدة فقط لكل طرف، وستلعب البطولة على مرحلتين في ثلاث مناطق زمنية مختلفة كي يتسنى للاعبين الانضمام والمشاركة في أي منطقة زمنية يفضلونها.

وقد رصدت جوائز نقدية كبيرة للفائزين بلغ مجموعها عشرة آلاف دولار أمريكي، حيث يحصل بطل البطولة على مبلغ ثلاثة آلاف دولار.

من جهته، أبدى السيد محمد المضاحكة رئيس الاتحاد القطري للشطرنج سعادته الكبيرة بمشاركة البطل العالمي ماغنوس كارلسن في بطولة /كتارا/ الدولية الأمر الذي سيكسبها نكهة خاصة في ظل القوة الكبيرة للاعب النرويجي، بجانب مشاركة البطلة الصينية يونجين.

وأشار المضاحكة إلى أن كافة الترتيبات جارية مع المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ لانطلاق البطولة صباح يوم /الإثنين/ المقبل، مؤكدا أن هذه البطولة أعطت انطباعات إيجابية لدى أسرة الاتحاد الدولي، خاصة أن حجم الجوائز ارتفع مقارنة بالبطولات السابقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format