👮‍♂️ Government

Customs thwart the smuggling of 2,152 kg of Chewing tobacco at Hamad Port

الجمارك تحبط تهريب ٢١٥٢ كيلوجراماً من التنباك في ميناء حمد

Gulf Times – Doha:

The General Authority of Customs (GAC) officials have seized 2,152kg of  ‘tambaku’ (a kind of chewing tobacco) from a sugar shipment that arrived at the Hamad Port. According to a video tweeted yesterday by the GAC, the banned substance was found stuffed in 1,435 bags hidden inside the sugar shipment. 

The GAC wing at Hamad Port is equipped with the latest devices and the officers are trained to thwart smuggling attempts. Last month, the GAC foiled attempts to smuggle illicit drugs into Qatar. Four packs of crystal meth (Methamphetamine) weighing 734gm were seized at Cargo customs at Hamad International Airport. The Airport Customs officials found the drugs concealed inside ladies bags and dresses.

Source: gulf-times

الدوحة – الشرق:

كشفت الهيئة العامة للجمارك، اليوم، عن إحباط محاولة تهريب كمية كبيرة من مادة التنباك الممنوعة عبر ميناء حمد.

وقالت الهيئة عبر حسابها لارسمي في تويتر إنه “تم إخفاء الممنوعات بطريقة سرية داخل شحنة من سكر”.

وأضافت: وصل عدد الأكياس المضبوطة 1435 كيساً، كما بلغ الوزن الإجمالي للمضبوطات 2152 كيلوجراماً”.

وتسعى كوادر الهيئة العامة للجمارك لمنع دخول المواد المخدرة والممنوعة من خلال تزويد جميع منافذها البرية والبحرية والجوية بأجهزة الفحص المتطورة التي تستطيع تحليل مكونات ما بداخل الحقيبة واستنباط انواع المواد الموجودة داخلها.

 كما تدرب الموظفين على استخدام هذه الاجهزة بالشكل الأمثل واستغلال امكانياتها الحديثة في إحكام الرقابة على كل ما يدخل الى البلاد، فضلاً عن تأهيل المفتشين بدورات تدريبية نوعية في الحس الأمني والاشتباه ليكون المفتش على دراية بأساليب التهريب وأنواعه وآخر ما تم رصده من محاولات لتهريب الممنوعات في كثير من دول العالم.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format