👮‍♂️ Government

Labour ministry suspends some services through government centers; available online

وزارة العمل تعلق بعض الخدمات من خلال المراكز الحكومية وتوفرها على الانترنت

The Peninsula Online – Doha:

The Ministry of Administrative Development Social and Labour Affairs (MADSLA) has decided to suspend two services through government service complexes.

From August 23, profession amendment requests and business licenses services will be available only digitally through the ministry’s website.

“We inform you of the suspension of the following services, as of August 23, 2020: A profession amendment request and Business licenses services through government services complexes, and you can apply for these services through the ministry’s website,” ministry said in a tweet.

The Ministry had announced two new online services on its website recently.

The new services are requesting a work permit (issuance of a work card) for those who are on the residency of their relatives, and changing the profession, which benefits residents who wish to issue a new work permit or renew, cancel and extract a replacement for a lost one.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الراية:

أعلنت وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية إيقاف النظام الإلكتروني الحالي للترشيح للوظائف، تمهيدًا للانتقال للنظام الجديد الخاص بالمنصة الوطنية للتوظيف «كوادر».

ودعت الوزارة الباحثين عن عمل إلى إنشاء حساب عبر نظام التوثيق الوطني عبر الرابط (https://bit.ly/3aKHzJO) لاستخدامه للتسجيل في المنصة الوطنية للتوظيف. كانت الوزارة أعلنت عن إطلاق المنصة الوطنية التي تعرض جميع الوظائف المتوفرة في قطر لجميع القطاعات في الجهات الحكومية والخاصة، بهدف إتاحة الفرصة أمام المواطنين للحصول على الوظائف التي تتناسب مع تخصصاتهم، حيث سيتمكن الباحث عن عمل من التسجيل على المنصة اعتبارًا من الاثنين المقبل، إذ من المقرر طرح 4800 وظيفة في جميع التخصصات تشمل مختلف المؤهلات العلمية ابتداءً من شهر سبتمبر المقبل.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format