💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways: 550 weekly flights to over 85 destinations

القطرية: ٥٥٠ رحلة أسبوعيّاً إلى ٨٥ وجهة

The Peninsula – Doha:

Qatar Airways continues to lead the recovery of the aviation industry maintaining its position as the leading international carrier providing global connectivity.

In the month of August the airline has already announced the resumption of eight destinations, including:

Adelaide (two-weekly flights started 16 August)

Auckland (three-weekly flights via Brisbane starting 18 August)

Houston (three-weekly flights starting 2 September increasing to four-weekly from 15 September)

Kigali (three-weekly flights started 3 August)

London Gatwick (daily flights starting 20 August)

Nairobi (double daily flights started 3 August)

Philadelphia (three-weekly flights starting 16 September)

Sialkot (three-weekly flights starting 1 September)

The airline’s continuous operations throughout the pandemic and its variety of fuel-efficient efficient aircraft has also enabled it to rapidly increase frequencies, offering passengers more flexible travel options to many destinations including:

Ankara (increasing to daily from 1 September- subject to regulatory approvals)

Cebu (increased to daily from 12 August)

Clark (increased to six-weekly from 12 August)

Dhaka (increasing to five-weekly from 23 August)

Islamabad, Karachi and Lahore (increased to double daily from 10 August)

Istanbul SAW (increasing to 11 weekly from 20 Aug then triple daily from 1 September – Subject to regulatory approvals)

Jakarta (increased to double daily from 17 August)

Kuala Lumpur (increased to double daily from 17 August)

Los Angeles (increased to daily from 12 August)

New York JFK (increasing to double daily from 1 September)

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “Since the onset of the pandemic Qatar Airways network has never fallen below 30 destinations with continuous services to five continents. Our airline has lead the industry in offering passengers more choices and greater flexibility so they can plan and book travel with confidence. We have also implemented the most advanced safety and hygiene measures onboard including becoming the first airline to require passengers to wear face shields in addition to face coverings.

“With our investment in one of the youngest, most fuel-efficient long haul fleets, strategic network management and the Best Airport in the Middle East, we have been able to quickly and effectively rebuild our network to more than 550 weekly flights to over 85 destinations across six continents. As the global recovery continues, Qatar Airways will remain focused on its fundamental mission of carrying passengers across the globe safely and reliably.”

To ensure travellers can plan their travel with peace of mind, the airline has also extended its booking policies to offer even more choice to its passengers. The airline will allow unlimited date changes, and passengers can change their destination as often as they need if it is within 5,000 miles of the original destination.

The airline will not charge any fare differences for travel completed before 31 December 2020, after which fare rules will apply. All tickets booked for travel up to 31 December 2020 will be valid for two years from the date of issuance. For full terms and conditions visit qatarairways.com/RelyOnUs.

According to the latest IATA data, Qatar Airways has become the largest international carrier between April to June by fulfilling its mission of taking people home. This enabled the airline to accumulate unrivalled experience in carrying passengers safely and reliably and uniquely positioned the airline to effectively rebuild its network. The carrier has stringently implemented the most advanced safety and hygiene measures on board its aircraft and in Hamad International Airport.

Due to COVID-19’s impact on travel demand, the airline has taken the decision to ground its fleet of Airbus A380s as it is not commercially or environmentally justifiable to operate such a large aircraft in the current market. The airline’s fleet of 49 Airbus A350 and 30 Boeing 787 are the ideal choice for the most strategically important long-haul routes to Africa, the Americas, Asia-Pacific, Europe and UK.

Qatar Airways’ home and hub, Hamad International Airport (HIA), has implemented stringent cleaning procedures and applied social distancing measures throughout its terminals. Passenger touchpoints are sanitized every 10-15 minutes and boarding gates and bus gate counters are cleaned after each flight. In addition, hand sanitizers are provided at immigration and security screening points.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

أعلنت الخطوط الجوية القطرية في شهر أغسطس عن استئناف رحلاتها إلى 8 وجهات عالمية وهي أديلايد – رحلتين أسبوعيّاً وأوكلاند – 3 رحلات أسبوعيّاً عبر بريزبن و هيوستن – 3 رحلات أسبوعيّاً اعتباراً من 2 سبتمبر و ستزداد إلى أربع رحلات أسبوعياً اعتباراً من 15 سبتمبر و كيغالي – 3 رحلات أسبوعيّاً و لندن غاتويك – رحلة يوميّاً و نيروبي – رحلتين يوميّاً و فيلادلفيا – 3 رحلات أسبوعيّاً اعتباراً من 16 سبتمبر و سيالكوت – 3 رحلات أسبوعيّاً اعتباراً من 1 سبتمبر، كما مكّنت عمليات الخطوط القطرية المتواصلة طوال فترة انتشار جائحة كوفيد – 19، وأسطول طائراتها المتنوّع الذي يتّسم بالكفاءة في استهلاك الوقود؛ من زيادة عدد رحلاتها بسرعة، مما أتاح لها الفرصة لتوفير خيارات سفر أكثر ومرونة أكبر للمسافرين، وذلك إلى العديد من الوجهات العالمية، من ضمنها: أنقرة –ستزداد إلى رحلة يوميّاً – اعتباراً من 1 سبتمبر وسيبو – ازدادت إلى رحلة يوميّاً و كلارك – ازدادت إلى 6 رحلات أسبوعيّاً و دكا – ستزداد إلى خمس رحلة أسبوعياً و إسلام أباد وكراتشي ولاهور – ازدادت إلى رحلتين يوميّاً و إسطنبول (صبيحة كوكجن) – أصبحت 11 رحلة أسبوعيّاً، ثم 3 رحلات يوميّاً اعتباراً من 1 سبتمبر، وجاكرتا – ازدادت إلى رحلتين يوميّاً وكوالالمبور – ازدادت إلى رحلتين يوميّاً ولوس أنجلوس – ازدادت إلى رحلة يوميّاً و نيويورك (جي إف كينيدي) – ستزداد إلى رحلتين يوميّاً – اعتباراً من 1 سبتمبر.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: بفضل استثمارنا في أحد أحدث أساطيل الطائرات المخصصة للرحلات الطويلة والأكثر كفاءة في استهلاك الوقود، وإدارتنا الاستراتيجية لشبكة الوجهات، وتشغيل رحلاتنا عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط؛ تمكنا من إعادة بناء شبكة وجهاتنا بسرعة وفعالية لنسيّر أكثر من 550 رحلة أسبوعيّاً تتجه إلى ما يزيد عن 85 وجهة في ست قارات. ومع استمرار انتعاش قطاع السفر العالمي؛ ستواصل الخطوط الجوية القطرية مهمتها الأساسية المتمثلة في نقل المسافرين إلى بلدانهم في مختلف أنحاء العالم بأمان واطمئنان”.

وكانت الخطوط الجوية القطرية قد أعلنت مؤخرا عن تحديث سياستها التجارية من أجل منح المسافرين المزيد من المرونة والخيارات عند التخطيط لرحلاتهم، وسيحظى المسافرون بإمكانية تغيير تاريخ سفرهم لعدد غير محدد من المرات، كما سيتمكنون من تغيير وجهة السفر طالما أنها تبعد مسافة أقل من 5000 ميل من الوجهة الأصلية، وذلك بدون رسوم إضافية أو فروقات في أسعار التذاكر في حال استكمال السفر قبل تاريخ 31 ديسمبر 2020، وستطبق الشروط والأحكام للتذاكر بعد هذا التاريخ، وستكون جميع تذاكر السفر التي تم حجزها للسفر حتى تاريخ 31 ديسمبر 2020 صالحة لمدة عامين من تاريخ الإصدار.

ووفقا للإحصائيات الأخيرة الصادرة عن الاتحاد الدولي للنقل الجوي (اياتا)، أصبحت الخطوط الجوية القطرية أكبر شركة طيران دولية خلال الفترة من أبريل حتى يونيو، وذلك من خلال الوفاء بمهمتها المتمثلة بإيصال الناس إلى بلادهم، وتمكنت الناقلة القطرية من جمع خبرات لا مثيل لها في مجال نقل المسافرين إلى بلادهم بأمان، وأصبحت في موقع فريد أتاح لها إعادة بناء شبكة وجهاتها العالمية بشكل فعال.. كما قامت الناقلة بتطبيق أحدث التدابير والإجراءات الخاصة بالصحة والسلامة على متن طائراتها، وفي مطار حمد الدولي.

واتخذت الناقلة الوطنية لدولة قطر عددا من الإجراءات لتعزيز تدابير السلامة على متن رحلاتها، من خلال تقديم معدات الحماية الشخصية لطاقم الضيافة، وحقيبة مستلزمات الحماية الشخصية وواق للوجه مجانا للمسافرين على كافة الدرجات.. ويحظى المسافرون في مقاعد /كيو سويت/ على درجة رجال الأعمال بالفرصة لتجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة.. كما يمكن للمسافرين الضغط على زر “عدم الإزعاج” الموجود في المقعد لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة. وتتيح الناقلة القطرية هذه المقاعد إلى أكثر من 30 وجهة، بما في ذلك لندن وسيدني وكوالالمبور.

ولا تعتمد عمليات الخطوط الجوية القطرية على نوع محدد من الطائرات لتسيير عملياتها، لذا وبسبب تأثير جائحة كورونا على السفر اتخذت الناقلة القطرية قرارا بإيقاف أسطول طائراتها من طراز إيرباص A380 حيث إنه لا يوجد مبرر تجاري أو بيئي لتشغيل طائرات بهذا الحجم الكبير في السوق الحالية.. ويشكل أسطول الناقلة القطرية الذي يضم 49 طائرة من طراز إيرباص A350 و30 طائرة من طراز بوينغ 787 الخيار الأمثل لخدمة الرحلات الطويلة ذات الأهمية الاستراتيجية إلى إفريقيا والأمريكيتين ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ وأوروبا والمملكة المتحدة.

كما عزز مطار حمد الدولي من إجراءات التنظيف في أرجائه، مع مباشرة تطبيق قواعد التباعد الاجتماعي في مختلف مرافقه.. كما يتم تعقيم جميع الأماكن التي يمكن أن تلمس من قبل المسافرين كل 10 إلى 15 دقيقة.. ويتم تنظيف كافة مرافق بوابات الصعود وحافلات نقل المسافرين بين البوابات والطائرات بعد كل رحلة، إضافة إلى ذلك، يتم توفير معقم اليدين في نقاط الفحص الأمني ومكتب الجوازات.

وحاز مطار حمد الدولي مؤخرا على لقب ثالث أفضل مطار في العالم ضمن قائمة أفضل المطارات في العالم والتي ضمت 550 مطارا، وذلك بحسب نتائج جوائز /سكاي تراكس/ العالمية للمطارات 2020، بالإضافة إلى ذلك، فاز مطار حمد الدولي بجائزة “أفضل مطار في الشرق الأوسط” للعام السادس على التوالي، وجائزة “أفضل خدمة للموظفين في الشرق الأوسط” للعام الخامس على التوالي.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format