👮‍♂️ Government

Ministry releases 40,000 black sea breams into marine waters

الوزارة تطلق ٤٠ ألفًا من صغار أسماك الشعم في المياه البحرية

The Peninsula Online – Doha:

The Ministry of Municipality and Environment (MME) represented by the Fish Affairs Department has released 40,000 baby or fingerling of black sea bream fishes, locally known as ‘Al Sh’am’, in Qatari sea waters. 

On its third batch, the black sea bream released in the sea has reached 91,000, said the Ministry in statement. 

The baby fishes were released at two suitable and safe locations in the northern coastal area.

The release operation is set continue and aims to release 200,000 black sea bream to boost strategic stock of fish in Qatari waters in line with the plan of Aquatic Research Center of Ras Matbakh to farm and release baby fishes in the sea.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الراية:

 أطلقت وزارة البلدية والبيئة ممثلة بإدارة الثروة السمكية الدفعة الثالثة من صغار أسماك الشعم بوزن 5 جرامات في المياه البحرية القطرية والتي يبلغ عددها 40 ألفًا، ليصل مجموع ما تمّ إطلاقه من صغار الشعم حتى الآن إلى 91 ألفًا، حيث سبق إطلاق 21 ألفًا بالمرحلة الأولى و30 ألفًا بالمرحلة الثانية.

وأشارت الوزارة إلى أن عملية الإنزال في المنطقة الشمالية تمت بموقعين من المواقع الملائمة بيئيًا والتي تضمن توفر الظروف الملائمة لنمو وتغذية صغار الأسماك وحمايتها من المفترسات.

وأشارت إلى أنه سيتم متابعة عمليات الإنزال لتشمل إطلاق حوالي 200 ألف من صغار أسماك الشعم، لتعزيز المخزون السمكي بالدولة، ضمن خُطة مركز أبحاث الأحياء المائيّة في استزراع الأسماك وإطلاقها في البحر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format