💰 Business👩🏽‍💻 Projects

Qatar Petroleum enters exploration agreement in Angola

قطر للبترول توقع اتفاقية للاستكشاف في جمهورية أنغولا

The Peninsula – Doha:

Qatar Petroleum entered into a farm-in agreement with Sonangol, the national oil company of Angola, and Total to acquire a 30% participating interest in Block 48, located in the ultra-deep waters offshore Angola.

The block, with a drill ready opportunity covers an area of approximately 3,600 square kilometers, and is expected to be drilled as part of a 2020/2021 drilling program. 

Commenting on the agreement, H E Saad Sherida Al-Kaabi, the Minister of State for Energy Affairs, the President and CEO of Qatar Petroleum, said, “Continuing on our journey to build a world-class exploration portfolio, by securing interests in promising exploration blocks in diverse geographies, we are pleased to be part of this exciting ultra-deep water opportunity in Angola, a leading oil and gas producing country.”

H E Al-Kaabi added, “This is our first opportunity in Angola with both Sonangol, and our long-term partner, Total, an experienced operator with significant in-country presence. We would like to thank the Angolan authorities, and our partners in this block for their support. We look forward to a longstanding and fruitful partnership.”

The farm-in agreement is subject to customary approvals by the Angolan Government. Upon receipt of such approvals, the parties respective interests in Block 48 will be as follows: Total (40% – Operator), Sonangol (30%), and Qatar Petroleum (30%).

Block 48 is located in the ultra-deep waters offshore Lower Congo Basin, approximately 400 km northwest of Luanda and 200 km West of Soyo onshore facilities. The average water depth in the block is around 2,500 meters.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة- العرب:

وقعت قطر للبترول اتفاقية مع شركة سونانغول، شركة النفط الوطنية في أنغولا، ومع شركة توتال تستحوذ بموجبها على حصة تبلغ 30% في المنطقة 48 البحرية الواقعة في المياه العميقة جداً قبالة جمهورية أنغولا.

وتغطي المنطقة الجاهزة للحفر مساحة تقارب 3,600 كيلومتر مربع، حيث المتوقع أن يتم بدء الحفر هناك خلال برنامج 2020/2021 للحفر.

وفي معرض تعليقه على هذه الاتفاقية، قال سعادة المهندس سعد بن شريده الكعبي، وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لقطر للبترول: “استمراراً لجهودنا في بناء محفظة عالمية من التنقيب والاستكشاف من الاستحواذ على حصص في مناطق جغرافية متنوعة، يسعدنا أن نكون جزءاً من هذه الفرصة الهامة في المياه العميقة في أنغولا، وهي دولة رائدة في انتاج النفط والغاز.”

وأضاف سعادة الوزير الكعبي: “هذه هي فرصتنا الأولى للعمل في أنغولا مع شركة سونانغول، إضافة إلى شريكتنا توتال التي تربطنا بها شراكات هامة طويلة الأجل والتي تتمتع بخبرة كبيرة كمشغل في أنغولا. ونود أن نشكر السلطات الأنغولية وشركاءنا في هذه المنطقة على دعمهم، ونتطلع إلى علاقات مثمرة وطويلة الأمد.”

وستخضع الاتفاقية لإجراءات الموافقات الاعتيادية لحكومة أنغولا. وفور الحصول على تلك الموافقات، ستصبح حصص الشركاء في المنطقة 48 على النحو التالي: توتال (40? – المشغل)، سونانغول (30?)، وقطر للبترول (30?).

تقع المنطقة 48 في المياه العميقة في حوض الكونغو السفلي، على بعد 400 كيلومتر شمال غرب لواندا و200 كيلومتر غرب منشآت سويو البرية، حيث يبلغ متوسط عمق المياه فيها حوالي 2,500 متر.

المصدر: alarab

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format