😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

A reception to celebrate the “Qatar-France” Year of Culture

حفل استقبال احتفاءً بالعام الثقافي قطر- فرنسا

QNA – Paris:

Qatar’s ambassador to France Sheikh Ali bin Jassim al-Thani has held a reception in the French city of Cannes on the occasion of Qatar-France 2020 Year of Culture, and to strengthen ties of friendship and co-operation with various French regions.

The ceremony was attended by several prominent officials in Cannes, and a group of French personalities representing culture, arts, sports and performing arts sectors.

During the function, the models of the eight Qatari stadiums designated to host the 2022 World Cup were displayed.

In a speech during the ceremony, the ambassador explained the most prominent engineering and technical characteristics of these stadiums and how they evoke the multiple aspects of Qatari culture by mixing traditional Arab heritage and modernity.

He pointed to the various technologies used in the construction of these stadiums, which make most of them eco-friendly. Most of the stadiums relied on the technology of creating innovative units so that their upper layers are removed after the matches and offered later to developing countries lacking infrastructure.

The ambassador stressed that offering stadiums to developing countries is an integral aspect of Qatar hosting this important sporting event, and it would help to develop football on the international stage.

He also referred to the metro network that Qatar is building to facilitate access to all stadiums.

The ambassador emphasised the growing role that Qatar devotes to sports, and the efforts aimed at highlighting the sports sector from a cultural and scientific perspective – thus the social, economic, technical and artistic stakes in this sector.

French officials, who attended the function, expressed their admiration at these stadiums, as they reflect the rich diversity that enriches the society in Qatar and how they emulate the overall dimension of the World Cup as a platform for exchanging cultures from different countries all over the world.

They pointed out that these stadiums, with their characteristics inspired by the Qatari and Arab culture, are in harmony with the components of football and will leave a sustainable legacy.

باريس – قنا:

أقام سعادة الشيخ علي بن جاسم آل ثاني، سفير دولة قطر لدى الجمهورية الفرنسية، حفل استقبال في مدينة كان الفرنسية بمناسبة العام الثقافي «قطر- فرنسا 2020»، وتعزيزًا لعلاقات الصداقة والتعاون مع مختلف المناطق الفرنسية. حضر الحفل عددٌ من أبرز المسؤولين في مدينة كان، ونخبة من الشخصيات الفرنسية في قطاعات الثقافة والفنون والرياضة وفنون العرض. وتم خلال هذه المناسبة عرض مجسمات الملاعب القطرية الثمانية المخصصة لاستضافة كأس العالم «قطر 2022».

وأوضح سعادة السفير في كلمة له خلال الحفل أبرز الخصائص الهندسية والفنية والتقنية التي تتميز بها هذه الملاعب وكيف أنها تستحضر الجوانب المتعددة للثقافة القطرية من خلال المزج بين التراث العربي التقليدي والحداثة.. مُشيرًا إلى مختلف التقنيات المستخدمة في بنائها والتي تجعلها بمعظمها ملاعب صديقة للبيئة في حين اعتمد معظمها الآخر على تقنية خلق وحدات الملاعب المبتكرة بحيث يتم إزالة طبقاتها العلوية بعد نهاية المباريات لتقدم إلى الدول النامية المفتقدة للبنى التحتية. وشدد سعادته على أن إرسال الملاعب إلى الدول النامية هو جزء لا يتجزأ من ملف استضافة دولة قطر لهذا الحدث الرياضي الهام، ومن شأنه أن يساعد على تطوير رياضة كرة القدم على الساحة الدولية.. كما تطرق سعادته إلى شبكة القطارات التي تقوم قطر ببنائها لتسهيل الوصول إلى جميع الملاعب.

وأكّد على الدور المتنامي الذي تكرسه دولة قطر للرياضة في جميع مجالاتها، والجهود الرامية إلى تسليط الضوء على القطاع الرياضي من زاوية ثقافية وعلمية، وبالتالي إبراز الرهانات الاجتماعية والاقتصادية والتقنية والفنية لهذا القطاع.

من جانبهم، أعرب المسؤولون الفرنسيون عن إعجابهم بهذه الملاعب بما تعكسه من التنوع الغني الذي يثري المجتمع في قطر وكيف أنها تحاكي البعد الجامع لبطولة كأس العالم بوصفها منصة لالتقاء الثقافات من مختلف أرجاء العالم، مشيرين إلى أن هذه الملاعب بخصائصها المستوحاة من الثقافة القطرية والعربية تتناغم مع مكونات رياضة كرة القدم وتحمل في طياتها ترجمة للإرث المستدام الذي سيتركه هذا الحدث.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format