🩺 Health

Chinese researchers come up with new technique to treat stomach ulcers

باحثون صينيون يتوصلون لتقنية جديدة لعلاج قرح المعدة

QNA – WGOQatar Translations – Beijing:

A team of researchers from China’s Tsinghua University has come up with a new technique for treating stomach ulcers instead of the current traditional methods such as laparoscopic surgery.

The researchers developed a micro-robot inserted into the human body by a surgical scope for electronic printing to treat ulcers or any wounds to the stomach wall.

The robot consists of a fixed base mounted on a moving platform, and can be folded as it enters the body, before returning to its normal size for printing.

Researcher Tao Zhu confirmed that the initial experiments proved a promising success of this technique, as the cells injected into the stomach wall retained their vitality for ten days and in a stable condition, which indicates that these transplanted cells can succeed in treating stomach wounds in the long term.

Gastric wall wounds are common problems in the digestive tract of humans, and about 12 percent of the world’s population suffers to varying degrees, he said.

Activating bioprinting technology to directly inject stomach wounds into live cells is a very useful way to treat this health problem, Zhu said.

The researchers said the next phase of the study will focus on reducing the size of the robot used in printing, and improving the quality of the bioinks used.

بكين – قنا:

توصل فريق من الباحثين من جامعة تسينغهوا الصينية لتقنية جديدة لعلاج قرح المعدة بدلا من الأساليب التقليدية المعمول بها حاليا مثل جراحة المناظير.

وطور الباحثون روبوتا متناهي الصغر يتم إدخاله إلى جسم الإنسان بواسطة منظار جراحي من أجل القيام بعملية الطباعة الإلكترونية لعلاج القرحة أو أي جروح في جدار المعدة.

ويتكون الروبوت من قاعدة ثابتة مثبتة على منصة متحركة، ويمكنه أن ينطوي أثناء دخول الجسم، قبل أن يعود إلى حجمه الطبيعي لإجراء عملية الطباعة.

وأكد الباحث تاو تشو أن التجارب المبدئية أثبتت نجاحا مبشرا لهذه التقنية، حيث أن الخلايا التي حقنها داخل جدار المعدة احتفظت بحيويتها على مدار عشرة أيام وفي حالة مستقرة، وهو ما يشير إلى إمكانية نجاح هذه الخلايا المزروعة في علاج جروح المعدة على المدى الطويل.

وقال إن جروح جدار المعدة تعتبر من المشكلات الشائعة في المسار الهضمي للإنسان، ويعاني منها نحو 12 بالمئة من سكان العالم بدرجات متفاوتة.

وأضاف تشو أن تفعيل تقنية الطباعة الحيوية لحقن جروح المعدة بخلايا حية بشكل مباشر يعتبر وسيلة مفيدة للغاية لعلاج هذه المشكلة الصحية.

وذكر الباحثون أن المرحلة المقبلة من الدراسة سوف تركز على تصغير حجم الروبوت الذي يستخدم في الطباعة، وتحسين جودة الأحبار الحيوية المستخدمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format