👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

MOI emphasises the proper wear of medical face mask

الداخلية تؤكد على ارتداء الكمام بالشكل الصحيح

Gulf Times – Doha:

The Government Communications Office (GCO) has reiterated that following the correct social distancing precautions remains essential to stop the spread of Covid-19 and reduce the number of active cases.

This, in turn, will ensure that the Covid-19 restrictions continue to be gradually lifted, the GCO said in a tweet on Sunday.

In a related matter, the Ministry of Interior (MoI) has stressed that “wearing a facemask properly while going out reflects your awareness of safety procedures and supports preventive measures against Covid-19”.

“Removing the mask from the face or not wearing it properly (in places where it is mandatory to wear a mask) is an unhealthy behaviour and disregards safety measures taken for a healthy society,” the MoI said in a post on Twitter on Sunday.

The ministry had also recently urged people to keep the Ehteraz app activated to benefit from multiple services that enhance the Covid-19 preventive measures and limit the spread of the virus.

For the Ehteraz app to work, one should keep the phone connected to the Internet, Bluetooth should be enabled and the location feature should be activated.

The app also provides latest statistics pertaining to Covid-19, notifications, alerts and awareness instructions.

Meanwhile, the GCO tweet is accompanied by a video that highlights the importance of social distancing to prevent the spread of Covid-19, while also referring to the need to have the Ehteraz app on the phone.

Source: gulf-times

الدوحة – الشرق:

شددت وزارة الداخلية في تغريدة لها على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر” على ضرورة الحرص على ارتداء الكمام بالشكل الصحيح وعدم نزعه؛ في الأماكن التي تتطلب الالتزام به، مشيرة إلى أن الالتزام يعكس الوعي بإجراءات السلامة ويدعم جهود الوقاية.

وكانت وزارة الداخلية أكدت ضرورة مواصلة المواطنين والمقيمين الالتزام بالإجراءات الاحترازية الخاصة بمكافحة فيروس كورونا المستجد “كوفيد – 19″، ومن أهمها تفعيل تطبيق احتراز بشكل دائم وبجميع خواصه التشغيلية، مشيرة إلى أنه لا يجب إلغاء أي من الخواص التشغيلية لتطبيق “احتراز” مثل البلوتوث أو إلغاء أي من خواصه وإرجاعها مرة أخرى لأن التطبيق لا يقوم بالدور الوقائي الكامل مع هذا السلوك، ويجب أن يكون فعالاً عند الكل ويجب أن يبرز للدوريات الأمنية أو عند الطلب من جانب الأشخاص في أماكن المجمعات والعمل والتجمعات.

في الواقع إن انخفاض نسب الإصابة وارتفاع حالات الشفاء لا يعني أن الجائحة انتهت ويجب الحرص أكثر على اتخاذ الإجراءات الاحترازية والوقائية اللازمة مثل لبس الكمام وتطبيق احتراز وضمان التباعد الاجتماعي.. مضيفة إن الزيارات الاجتماعية خلال عيد الأضحى قد ساهمت في ارتفاع الإصابات ولابد أن يستمر التزامنا بالإجراءات الصحية.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format