🏆2022🏟2022 Stadiums

Security preparations for Qatar 2022 continue uninterrupted online

الاستعدادات الأمنية لقطر ٢٠٢٢ تستمر بلا انقطاع عبر الإنترنت

QNA – Doha:

Security preparations for the FIFA World Cup Qatar 2022 have continued uninterrupted since the outbreak of COVID-19. Since March, the Security Committee at the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) has delivered all necessary training for police officers and security personnel online.

Video clips, 3D simulations and regular tests via its interactive online platform mean training has continued to be delivered despite social distancing requirements.

Among the subjects covered by security personnel during the pandemic are crowd management, major incidents and behavioural detection techniques. A range of interactive scenarios were also studied, while delegates also benefitted from professional development modules. All the sessions were delivered via Microsoft Teams and included input from experts based in Qatar, the UK, the Netherlands and Russia.

Major Fahad Saeed Al Subaey, the Security Committees Head of Training & Development, said it was important to maintain consistency with regard to training in the lead-up to Qatar 2022.

‘It is vital our preparations continue in relation to security training for all relevant stakeholders in the build-up to the World Cup,’ said Al Subaey.

‘We are proud of our work over the past few months, which is testament to our resilience and innovation. We look forward to delivering a programme which meets the very highest international standards and leaves a legacy for Qatar, the region and the world in 2022.’

For his part, Major Abdul Rahman Hamad Al Suwaidi, Deputy Head of Training & Development, said: ‘The pandemic has presented a lot of challenges but through the optimal use of distance learning platforms, we have seamlessly connected with our learners and ensured the continuation of our training and development. The last few months have broadened our horizons and signal a bright future in the fields of training and development operations.’

The Security Committees Training & Development Department will continue to maintain precautionary measures as advised by the State of Qatar for as long as necessary. The usual training process will be implemented as soon as it is safe to do so. 

الدوحة – قنا:

تتواصل الاستعدادات الأمنية لاستضافة بطولة كأس العالم/ قطر 2022/ رغم التطورات التي فرضتها أزمة فيروس كورونا (كوفيد-19)، فقد استمرت جهود اللجنة الأمنية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث في تقديم التدريب اللازم لمنتسبي الأمن من الضباط وأفراد الأمن منذ مارس الماضي عبر التحول إلى التعليم عن بعد، والذي شمل دورات مباشرة عبر الإنترنت، ودورات مسجلة ومتاحة على المنصة الإلكترونية، ومقاطع الفيديو، واستخدام نظام محاكاة الواقع بتقنية ثلاثية الأبعاد.

ومن بين الموضوعات التي تناولتها برامج التدريب الأمني عن بعد إدارة الحشود والحوادث الكبرى، ومهارات الحس الأمني واكتشاف الأنماط السلوكية وغيرها، إضافة إلى دراسة مجموعة واسعة من السيناريوهات العملية التفاعلية عبر برنامج مايكروسوفت تيمز، وذلك في ضوء الاستفادة من خبرات أخصائيين ومستشارين من قطر والمملكة المتحدة وهولندا وروسيا.

وأكد الرائد فهد سعيد السبيعي، رئيس وحدة التأهيل والتدريب باللجنة الأمنية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، على ضرورة مواصلة البرامج التدريبية على طريق استعدادات قطر لاستضافة بطولة كأس العالم في مواجهة أي تأثيرات سببها الوباء العالمي، وقال: “نفخر بما حققناه من عمل على مدى الشهور الماضية، ما يعد إنجازا في مرونة التعامل مع الأزمة الراهنة، والاستفادة من الخبرات والموارد المتاحة، واستثمار الإمكانيات في مجال التكنولوجيا ضمن أعلى المستويات، ما من شأنه إحداث تطور ملحوظ في مجال التأهيل والتدريب في اللجنة الأمنية، ليكون إرثا لدولة قطر والمنطقة والعالم، ويضمن استمرار التأهيل والتدريب بجودة عالية وبمعايير عالمية إلى ما بعد 2022”.

من جانبه، قال الرائد عبدالرحمن حمد السويدي، نائب رئيس وحدة التأهيل والتدريب باللجنة الأمنية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث: “تركت أزمة كورونا المستجد العديد من التحديات، لكننا استطعنا التغلب عليها عبر الاستخدام الأمثل لتكنولوجيا المعلومات من خلال تفعيل منصة التعلم عن بعد للبقاء على تواصل مع جميع الدارسين، وذلك لضمان مواصلة عمليات التأهيل والتدريب لتأمين بطولة كأس العالم قطر 2022”.

وبين أن تضافر الجهود خلال الأشهر الماضية ساهم في تحقيق نقلة نوعية في هذا المجال رغم التحديات، وتحقيق نجاحات مستمرة وفتح آفاق واسعة أمام مستقبل مشرق في مجال التأهيل والتدريب.

يشار إلى أن وحدة التأهيل والتدريب باللجنة الأمنية في اللجنة العليا للمشاريع والإرث ماضية في تنفيذ برامجها القيادية والتدريبية بخطى ثابتة مع اتباع التوجيهات والإجراءات الاحترازية في دولة قطر لمكافحة انتشار فيروس كورونا المستجد، وذلك لحين تجاوز الأزمة الراهنة، والعودة إلى الطرق التقليدية الميدانية في عمليات التأهيل والتدريب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format