👮‍♂️ Government

Qatargas warns against investment scam in social media

قطر غاز تُحذِّر من نشر معلومات كاذبة للاستثمار في أسهمها عبر منصَّات وسائل التواصل الاجتماعي

QNA – Doha:

Qatargas Operating Company Limited (Qatargas) has warned against impersonation of the company’s identity on various social media platforms.

“It has come to our attention that Qatargas’ identity has been impersonated on various social media platforms through fraudulent advertisements spreading false information about investment opportunities in Qatargas stock,” Qatargas said in a statement.

“Please be aware that this is a scam and Qatargas will never offer shares as part of an exchange on social media,” the statement added.

The company urged the public not to respond to these fraudulent investment solicitations, and under no circumstances should they send any money in response to them. Qatargas shall not bear any legal liabilities as a result of fraudulent advertisements.

الدوحة- قنا:

حذرت شركة قطرغاز للتشغيل المحدودة /قطر غاز/ من انتحال هوية الشركة على منصات التواصل الاجتماعي المختلفة.

وقالت /قطر غاز/ في بيان لها، إنه تم استخدام اسم الشركة في إعلانات احتيالية تنشر معلومات كاذبة حول فرص استثمارية في أسهم الشركة، مؤكدة أن هذه معلومات احتيالية.. ومشددة على أنها لم تطرح أبدا أسهمها على منصات وسائل التواصل الاجتماعي.

ودعت الشركة جميع المواطنين والمقيمين إلى عدم الاستجابة لطلبات الاستثمار الاحتيالية هذه، وألا يقوموا بأي حال من الأحوال بإرسال أي أموال بناء على ذلك، علما أن شركة /قطر غاز/ لا تتحمل أية مسؤولية قانونية أو تبعات قد تنشأ عن مثل هذه الإعلانات الاحتيالية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format