💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways to resume London Gatwick flights

القطرية تستأنف رحلاتها إلى مطار لندن غاتويك

The Peninsula – Doha:

Qatar Airways continues to maintain its position as the leading international carrier providing global connectivity to the UK with the resumption of daily flights to London Gatwick starting August 20, 2020. 

The flights will be operated by the airline’s modern fuel-efficient Boeing 787 Dreamliner offering 22 seats in Business Class and 232 seats in Economy Class. The resumption of London Gatwick services will see the airline’s UK operations expand to 45 weekly flights to four gateways in the UK with the following weekly operations: Edinburgh (three weekly flights), London Gatwick (daily flights), London Heathrow (three daily flights), Manchester (two daily flights).

Qatar Airways Group Chief Executive, H E Akbar Al Baker, said: “We are very pleased to resume flights to London Gatwick, further cementing our position as the leading international carrier providing connectivity to the UK. UK passengers can connect seamlessly and safely via the Best Airport in the Middle East to more than 40 destinations across Africa, Asia-Pacific, the Middle East and South Asia.

“The UK is a very important strategic market for Qatar Airways, and we are proud of our repatriation efforts to-date including never stopping services between the UK and Doha that have helped bring over 200,000 passengers home. The resumption of London Gatwick services is a significant indicator of the resilience of the UK travel market, and we look forward to resuming more of our UK destinations to support the recovery of tourism and trade in the region.”

Gatwick Airport CEO, Stewart Wingate, said: “We are delighted to welcome Qatar Airways back to Gatwick after what has been a challenging time for the whole industry. To be able to offer Gatwick passengers the opportunity to fly to Doha — a fantastic city in its own right and a gateway to destinations across Africa, Asia-Pacific, the Middle East, Australia and New Zealand — is another positive step in the recovery process.

“Alongside our airlines, Gatwick has implemented a number of extra measures to keep both passengers and staff as safe as possible travelling through Gatwick, which is helping to rebuild public confidence in air travel.”

Qatar Airways Cargo currently operates eight freighter per week to London Heathrow and London Stansted in the UK. During the pandemic, the cargo carrier operated a large number of charters and freight-only passenger aircraft to the UK to support British exporters and transport essential medical supplies and PPE to the region. With the resumption of passenger flights to London Gatwick, Qatar Airways Cargo will operate 74 weekly flights to the United Kingdom, providing more than 1,400 tonnes of weekly cargo capacity each way.

According to the latest IATA data, since April Qatar Airways has become the largest international carrier, helping take home over two million people on over 20,000 flights. This has enabled the airline to accumulate unrivalled experience in carrying passengers safely and reliably and uniquely positioned the airline to effectively rebuild its network. 

The carrier has stringently implemented the most advanced safety and hygiene measures on board its aircraft and in Hamad International Airport.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – الشرق:

تواصل الخطوط الجوية القطرية المحافظة على مكانتها بأنها شركة الطيران الدولية الرائدة التي تتيح خدمات ذات تصنيف خمس نجوم من وإلى المملكة المتحدة، وذلك مع استئناف رحلاتها إلى مطار لندن غاتويك ابتداءً من الخميس المقبل، وسوف تسيّر الخطوط الجوية القطرية رحلة يومياً إلى مطار لندن غاتويك على طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر، التي تضمّ 22 مقعداً على درجة رجال الأعمال و232 مقعداً على الدرجة السياحية، ومع استئناف خدمات الخطوط القطرية إلى لندن غاتويك؛ سيرتفع عدد رحلاتها إلى وجهاتها الأربع في المملكة المتحدة إلى 45 رحلة أسبوعيّاً، وهي إدنبرة – 3 رحلات أسبوعياً ولندن غاتويك – رحلة يومياً ولندن هيثرو – 3 رحلات يومياً ومانشستر – رحلتان يومياً، وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “يسرّنا أن نستأنف رحلاتنا الجوية إلى مطار لندن غاتويك، الأمر الذي من شأنه أن يعزّز من مكانتنا بأننا شركة الطيران الدولية الرائدة التي تقدّم خدماتها للمسافرين في المملكة المتحدة، وسيتيح استئناف هذه الرحلات الفرصة أمام المسافرين في المملكة المتحدة لمواصلة رحلاتهم بسلاسة وأمان عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي، إلى أكثر من 40 وجهة في أفريقيا، ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ، والشرق الأوسط، وجنوب آسيا، وتابع الباكر قائلاً: “تعدّ المملكة المتحدة سوقاً إستراتيجياً في غاية الأهمية بالنسبة للخطوط الجوية القطرية، ونحن فخورون بالجهود التي بذلناها لاستمرار رحلاتنا بين المملكة المتحدة والدوحة، مما ساعد في إعادة أكثر من 200 ألف مسافر إلى بلادهم بأمان، كما أن استئناف خدماتنا إلى لندن غاتويك يعد مؤشراً كبيراً على مرونة سوق السفر في المملكة المتحدة، ونتطلّع قُدماً إلى استئناف المزيد من الوجهات في المملكة المتحدة لدعم تعافي السياحة والتجارة في المنطقة”.

وقال السيد ستيوارت وينغيت، الرئيس التنفيذي لمطار غاتويك: “يسعدنا الترحيب بالخطوط الجوية القطرية مرةً أخرى في مطار غاتويك بعد المرحلة الحرجة التي مرّ به قطاع الطيران في العالم. إن تمكين المسافرين من غاتويك من السفر مرة أخرى إلى العديد من الوجهات في أفريقيا ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط وأستراليا ونيوزيلندا، عبر الدوحة يعد أمراً إيجابياً ودليلاً على استمرار عملية تعافي قطاع الطيران”، وأضاف: “يجري مطار لندن غاتويك العديد من التدابير الاحترازية للمحافظة على سلامة المسافرين والموظفين على حد سواء، ولن يدخر جهداً للمساهمة في استعادة الثقة في قطاع السفر جواً، وتشغّل القطرية للشحن الجوي حالياً ثماني رحلات أسبوعيا إلى مطار لندن هيثرو ولندن ستانستد في المملكة المتحدة. وخلال أزمة جائحة كوفيد – 19، شغّلت القطرية للشحن الجوي عددا كبيرا من رحلات الشحن غير المجدولة وطائرات الركاب لنقل البضائع فقط إلى المملكة المتحدة، وذلك لدعم المصدّرين البريطانيين ونقل الإمدادات الطبية الأساسية ومعدات الوقاية الشخصية إلى المنطقة، ومع استئناف رحلات الركاب إلى لندن غاتويك؛ ستقوم الخطوط القطرية بتشغيل 74 رحلة أسبوعياً إلى المملكة المتحدة، مما يوفر أكثر من 1400 طن من سعة الشحن الجوي أسبوعياً في كل اتجاه.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format