💰 Business

Qatar Airways leads int’l travel recovery

القطرية تقود تعافي قطاع السفر العالمي

Qatar Tribune – Doha:

  • Qatar Airways’ fuel-efficient sustainable fleet and robust network management has enabled it to solidify its position as the largest international carrier during this crisis 
  • IATA figures show for the third month in a row that the airline’s operations lead the world with 8.1 percent of international passenger traffic and 6.8 percent of air cargo traffic 
  • The airline’s 1.25 billion RPKs in June was over 50 percent more than its closest competitor Tribune News Network Doha June data from the International Air Transport Association (IATA) has reaffirmed Qatar Airways’ position as the leading international carrier during COVID-19 crisis, carrying more passengers and cargo than any other airline to support the recovery of international travel and vital global supply chains.

Qatar Airways’ over 1.25 billion revenue passenger kilometres (RPK) during the month of June accounted for 8.1 percent of the global market, over 50 percent more than its nearest competitor. Qatar Airways Cargo also continued to lead its sector with close to 1 billion cargo tonne kilometres (CTK) accounting for 6.8 percent of the global cargo market, ensuring much needed airfreight capacity to support global trade and the transportation of essential medical and aid supplies to impacted regions.

Qatar Airways has become the largest international carrier flying over 85 million kilometres to repatriate over 2 million passengers on over 20,000 flights during this crisis.

The airline has also worked closely with governments, and companies around the world to operate over 360 charters and extra sector flights.

Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “I welcome these independent statistics from IATA which clearly show our airline’s resilience during this crisis and unwavering commitment to our passengers and cargo customers to carry them safely and reliably when they need or want to travel and to transport their goods to where they need to be.

“Our mix of modern fuel-efficient aircraft has enabled us to remain agile, giving us the flexibility to maintain and rebuild our network sustainably by operating the right sized aircraft to offer reliable capacity in each market.

While many airlines suspended operations, we continued to maintain a robust schedule and network. Our network throughout this crisis has never fallen below 30 destinations across five continents or less than 150 weekly frequencies. Since then we have rebuilt our network to be the largest in the region with more than 500 weekly flights to over 80 destinations.”

He further said, “Our continuous operations have enabled us to accumulate unrivalled experience in carrying passengers safely throughout this pandemic. We have implemented the most advanced safety and hygiene measures on board our aircraft and in our award-winning home and hub, Hamad International Airport, recently voted the Best Airport in the Middle East for the sixth consecutive year.”

QA’s operations are not dependent on any specific aircraft type. Due to COVID-19’s impact on travel demand, the airline has taken the decision to ground its fleet of Airbus A380s as it is not commercially or environmentally justifiable to operate such a large aircraft in the current market.

The airline’s fleet of 49 Airbus A350 and 30 Boeing 787 are the ideal choice for the most strategically important long-haul routes to the Americas, Europe and Asia-Pacific regions.

Qatar Airways’ onboard safety measures for passengers and cabin crew include the provision of Personal Protective Equipment (PPE) for cabin crew and a complimentary protective kit and disposable face shields for passengers.

Business Class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding privacy partitions and the option to use a ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator. Qsuite is available on flights to more than 30 destinations including London, Paris, and Frankfurt.

Source: qatar-tribune

الدوحة –  الراية:

أكّدت الإحصائيات الصادرة عن الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا) خلال شهر يونيو مكانة الخطوط الجوية القطرية بوصفها شركة الطيران الرائدة عالميًا خلال الأزمة الحالية، واستمرارها في نقل أكبر عدد من الركاب وسعة الشحن الجوي مقارنة بأي شركة طيران أخرى، لتساهم بدور كبير في قيادة مرحلة تعافي قطاع السفر العالمي والحفاظ على استقرار سلاسل التوريد الحيوية حول العالم.

ووفقًا للإحصائيات فقد بلغ مؤشر إيرادات الركاب لكل كيلومتر (RPK) للخطوط الجوية القطرية أكثر من 1.25 مليار خلال شهر يونيو، ما يعادل 8.1% من حجم السوق العالمي، مع فارق تجاوز 50% مقارنة بمنافسيها المباشرين.

كما واصلت القطرية للشحن الجوي ريادة قطاع الشحن الجوي عالميًا، مع تحقيقها لنسبة قاربت 1 مليار على مؤشر أطنان الشحن لكل كيلومتر (CTK) ما يُعادل 6.8% من سوق الشحن الجوي العالمي، ما مكّن القطرية للشحن الجوي من إتاحة خدماتها لنقل البضائع جوًا أينما دعت الحاجة، للمُساهمة في دعم التجارة العالمية ونقل الإمدادات الطبية والأساسية إلى المناطق المُتضرّرة.

وأصبحت الخطوط الجوية القطرية أكبر شركة طيران دولية في العالم، بعد أن قطعت مسافة تجاوزت 85 مليون كيلومتر، للعودة بأكثر من 2 مليون مُسافر إلى بلدانهم، وذلك على متن أكثر من 20 ألف رحلة طيران خلال هذه الأزمة.

كما عملت الناقلة القطرية عن كثب مع الحكومات والشركات حول العالم، لتشغيل ما يزيد على 360 رحلة غير مُجدولة بالإضافة إلى تشغيل رحلات إلى وجهات جديدة.

وأعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية عن سعادته بهذه الإحصائيات المُستقلة من الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا)، التي تظهر بوضوح القدرات التي تمتلكها الخطوط الجوية القطرية للصمود والاستمرار في عملياتها خلال هذه الأزمة، إلى جانب التزامنا الثابت تجاه مُسافرينا وعملاء خدمات الشحن الجوي لدينا على مستوى نقلهم بكل أمان ومرونة سواء عند حاجتهم أو رغبتهم في السفر، أو لنقل بضائعهم إلى أي وجهة يريدون.

وأضاف لقد مكننا الأسطول الذي نملكه من الطائرات الحديثة وذات الكفاءة العالية في استهلاك الوقود من الحفاظ على نشاطنا بكل مرونة، مع الحفاظ على شبكة وجهات قوية وإعادة بنائها بشكل مُستدام، وذلك من خلال تشغيل الطائرات ذات الحجم المُناسب لإتاحة سعة نقل تناسب كل سوق. وفي وقت قامت فيه العديد من شركات الطيران بإيقاف عملياتها، حافظنا نحن على تشغيل شبكة كبيرة من الوجهات التي لم تنخفض خلال هذه الأزمة إلى ما دون 30 وجهة في القارات الخمس، أو إلى أقل من 150 رحلة في الأسبوع. كما قمنا منذ ذلك الحين بإعادة بناء شبكتنا لتكون الأكبر في المنطقة، وذلك مع أكثر من 500 رحلة أسبوعيًا إلى ما يزيد على 75 وجهة».

وأشار السيد الباكر إلى عمليات القطرية المستمرة في اكتسابنا لخبرة لا مثيل لها في نقل المسافرين بكل أمان خلال هذه الجائحة. كما أننا اتخذنا أحدث التدابير والإجراءات الخاصة بالسلامة والنظافة على متن طائراتنا وفي مقرّ عملياتنا مطار حمد الدولي، الذي حاز مؤخرًا على جائزة أفضل مطار في الشرق الأوسط للعام السادس على التوالي.

ولا تعتمد الخطوط الجوية القطرية على نوع مُحدّد من الطائرات لتسيير عملياتها. وبسبب تأثير جائحة كوفيد-19 على قطاع السفر، ارتأت الناقلة القطرية إيقاف تشغيل طائراتها من طراز إيرباص A380 بما أنه لا يوجد أي مُبرّر تجاري أو بيئي لتشغيل طائرة بهذا الحجم الكبير لخدمة الأسواق حاليًا. وتعدّ طائرات الخطوط الجوية القطرية من طراز إيرباص A350 (49 طائرة) وبوينغ 787 (30 طائرة) خيارًا مثاليًا لخدمة الرحلات الطويلة إلى مُختلف الوجهات في الأمريكيتين، وأوروبا، ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format