💉 Health🦠Coronavirus

Ministry of Public Health reiterates dos and don’ts while in home quarantine

وزارة الصحة تؤكد مجدداً على الأمور الواجب القيام بها والأمور الواجب تفادي القيام بها أثناء التواجد في الحجر الصحي المنزلي

Gulf Times – Doha:

The Ministry of Public Health (MoPH) has reiterated the dos and don’ts during home quarantine for residents returning to Qatar.

From this month, residents stuck abroad are allowed to return to Qatar provided they have obtained the ‘Exceptional Entry Permit’ from Qatar Portal. Then, depending on where they are coming from and other factors, they will have to go for home quarantine or hotel quarantine upon arrival at Hamad International Airport.

The MoPH had issued a set of guidelines for home quarantine recently, which it reiterated through a series of posts on social media Wednesday.

“To protect yourself, your family and the community as a whole, it is important that you adhere to the following guidelines during your home quarantine period,” the MoPH said.

* On arrival, avoid any form of physical contact with family members.

* Allocate a separate room with an en-suite bathroom at home with adequate ventilation. You should not leave your room during the quarantine period.

* Download the Ehteraz app. Your health code colour during the quarantine period will be ‘yellow’. It will turn to ‘green’ once you have completed the quarantine period and your Covid-19 test result is negative.

* Do not allow visitors in your house during the quarantine period.

* Use a tissue for coughing or sneezing and dispose of it immediately in a lined and closed waste bin.

* Wash your hands regularly with soap and water for at least 20 seconds or use an alcohol-based hand sanitiser.

* Only one member of the family should be allowed to provide care to you. Your caregiver should wear a mask and gloves every time they enter your room and should dispose of the mask and gloves and wash their hands immediately after leaving.

* Use separate dishes, cups, eating utensils, towels, bedding and other items, and wash these items separately from those used by other household members.

* Clean and disinfect frequently touched surfaces and items at least once a day, including tables, door handles and mobile phones. Use single-use gloves when cleaning. Dispose of the gloves and wash your hands thoroughly when finished.

* Stay healthy by eating a healthy balanced diet, drinking enough water and getting enough sleep.

* Keep the public health team updated with your health status through their daily calls and regular home visits. Inform them immediately if you develop any flu-like symptoms such as fever, cough, body aches or change in taste or smell.

Source: gulf-times

الدوحة – جولف تايمز – ترجمة WGOQatar:

أكدت وزارة الصحة العامة مجدداً على الأمور التي يمكن القيام بها والأمور التي لا يجب القيام بها أثناء الحجر الصحي المنزلي للسكان العائدين إلى قطر.

واعتباراً من هذا الشهر، يُسمح للمقيمين العالقين في الخارج بالعودة إلى قطر شريطة حصولهم على “تصريح دخول استثنائي” من بوابة قطر. ثم،اعتماداً على المكان الذي يأتون منه وعوامل أخرى، سيكون عليهم الخضوع للحجر الصحي في المنزل أو حجر صحي في الفنادق عند وصولهم إلى مطار حمد الدولي.

وكانت وزارة الصحة قد أصدرت مجموعة من المبادئ التوجيهية للحجر الصحي المنزلي مؤخراً، والتي كررتها من خلال سلسلة من المنشورات على وسائل التواصل الاجتماعي يوم الأربعاء.

وقالت وزارة الصحة : “لحماية نفسك وعائلتك والمجتمع ككل ، من المهم أن تلتزم بالمبادئ التوجيهية التالية خلال فترة الحجر الصحي في منزلك”.

* عند الوصول، تجنب أي شكل من أشكال الاتصال الجسدي مع أفراد الأسرة.

* تخصيص غرفة منفصلة مع حمام داخلي في المنزل مع التهوية الكافية. يجب أن لا تغادر غرفتك خلال فترة الحجر الصحي.

* تحميل تطبيق “احتراز” سيكون لون رمز الصحة الخاص بك خلال فترة الحجر الصحي “أصفر”. وسوف تتحول إلى ‘الأخضر’ بمجرد الانتهاء من فترة الحجر الصحي وظهور نتيجة فحص كوفيد-19 سلبية.

* لا تسمح بالزيارات في منزلك خلال فترة الحجر الصحي.

* استخدام المناديل للسعال أو العطس وتخلص منه على الفور في سلة مهملات مبطنة ومغلقة.

* اغسل يديك بانتظام باستعمال الصابون والماء لمدة 20 ثانية على الأقل أو استخدام مطهر كحولي.

* يجب أن يسمح لفرد واحد من أفراد الأسرة فقط بتقديم الرعاية لك. يجب على مقدم الرعاية ارتداء كمامة وقفازات في كل مرة يدخل الغرفة الخاصة بك وينبغي التخلص من الكمامة والقفازات وغسل اليدين مباشرة بعد المغادرة.

* استخدم أطباق منفصلة، أكواب، أواني أكل، مناشف، وملاءات فراش وغيرها من الأشياء، وقم بغسل هذه الأغراض بشكل منفصل عن تلك المستخدمة من قبل أفراد الأسرة الباقين.

* يجب تنظيف وتطهير الأسطح والأغراض التي تم لمسها بشكل متكرر مرة واحدة على الأقل في اليوم ، بما في ذلك الطاولات ومقابض الأبواب والهواتف المحمولة. استخدم قفازات ذات استخدام واحد عند التنظيف. تخلص من القفازات واغسل يديك جيداً عند الانتهاء.

* اتبع نمط حياة صحي من خلال اتباع نظام غذائي صحي متوازن، وشرب ما يكفي من الماء والحصول على ما يكفي من النوم.

* ابق فريق الصحة العامة متطلعاً على آخر المستجدات المتعلقة بالوضع الصحي الخاص بك من خلال المكالمات اليومية وزيارات المنزل الدورية. أبلغهم على الفور إذا كنت تعاني من أي أعراض تشبه أعراض الإنفلونزا مثل الحمى أو السعال أو أوجاع الجسم أو تغيير في الطعم أو الرائحة.

المصدر: gulf-times

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format