🥅 LEAGUES

Barcelona player tests positive for coronavirus

إصابه أحد لاعبي برشلونة بـ كورونا

Anadolu Agency – ANKARA:

A player from La Liga team Barcelona has tested positive for COVID-19, it was announced on Wednesday.

”Following PCR tests conducted this Tuesday afternoon on a group of nine players due to begin the preseason today, one of them has tested positive for COVID-19,” the football club said on their website.

The infected player, whose identity was not disclosed, has been quarantined at his home, the press release added.

Barca will face Bayern Munich in the UEFA Champions League quarterfinal clash in Lisbon on Friday.

The Spanish side said that the player had not been in contact with any of the senior team members scheduled to travel to Portugal for the match.

الاناضول

أعلن نادي برشلونة، الأربعاء، ظهور حالة مُصابة بفيروس كورونا المستجد بين صفوف الفريق الأول، وذلك قبل أيام من مواجهة الفريق الإسباني مع بايرن ميونخ الألماني، ضمن منافسات ربع نهائي دوري أبطال أوروبا.

وقال النادي عبر بيان نشره على حسابه الرسمي في تويتر: ” كشفت الاختبارات إصابة أحد اللاعبين التسعة الذين يستهلون اليوم تحضيرات الموسم المقبل بفيروس كوفيد-19، دون أن تظهر عليه أعراض المرض”.

وأضاف البيان: “الحالة الإيجابية بالفيروس المستجد تم تسجيلها بين أحد اللاعبين التسعة في البارسا (غير مسجلين في دوري الأبطال)، وهذه الحالة لم تكن أبدًا على اتصال مع أي لاعب من الذين سوف يسافرون إلى لشبونة غدًا للعب في ربع نهائي دوري الأبطال”.

ولم يكشف بيان النادي الكتالوني عن أسم المصاب، لكنه أشار الى أن 9 لاعبين أجريت لهم المسحات الطبية وهم، “ماتيوس فرنانديز، فرانسيسكو ترينكاو، بيدري غونزاليس، رافينيا ألكنتارا، كارليس ألينيا، جان كلير توديبو،موسى واجي، أريول بوسكيتس، وخوان ميراندا”.

وأكد النادي أن اللاعب المصاب في صحة جيدة وملتزم بالعزل المنزلي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format