🏆 Sport

Olympic Council of Asia Evaluation Committee to visit countries bidding to host Asian Games 2030

لجنة التقييم بالمجلس الأولمبي الآسيوي تزور الدول الراغبة في استضافة الألعاب الآسيوية ٢٠٣٠

QNA – Kuwait:

The President of the Olympic Council of Asia (OCA) Sheikh Ahmad Al Fahad Al Sabah on Wednesday announced the composition of the OCA Evaluation Committee to visit the two cities bidding to host the 2030 Asian Games: Doha, Qatar and Riyadh, Saudi Arabia.

Sheikh Ahmad said, “I am extremely satisfied with the composition of the OCA Evaluation Committee for this very important task. We have many sports leaders throughout Asia with a lot of experience from the Asian Games and Olympic Games and I am sure the members of this OCA Evaluation Committee will cover every aspect of planning, preparation, management and operations of the Asian Games.

“The Asian Games has grown into the biggest multi-sport event in the world and we are proud of this success,” he added.

At the most recent Asian Games, in Jakarta and Palembang, Indonesia in 2018, 11,300 athletes from 45 National Olympic Committees took part in 465 events of 40 sports.

The Committee consists of Chairman Wei Jizhong, Chair OCA Entourage Committee Ryu Seung Min, Member of Athletes Committee Mikaela Cojuangco, Director General OCA Husain Al Musallam, a group of heads of Asian Olympic committees and two representatives from the OCA Headquarters.

The OCA has requested the two cities to submit their bid files by October 4, 2020.

Asian Games will take place in Aichi-Nagoya, Japan, from Sep. 19 to Oct. 4, 2026.

Image credit: gettyimages

الكويت – قنا:

أعلن سعادة الشيخ أحمد الفهد الصباح رئيس المجلس الأولمبي الآسيوي، اليوم، تشكيل لجنة التقييم لزيارة مدينتي الدوحة والرياض المتنافستين على استضافة دورة الألعاب الآسيوية للعام 2030.

وقال الشيخ أحمد الفهد في بيان لموقع المجلس الأولمبي الآسيوي “إنني مرتاح للغاية لتشكيل لجنة التقييم. لدينا العديد من القادة في جميع أنحاء آسيا الذين يتمتعون بخبرة كبيرة من الألعاب الآسيوية والألعاب الأولمبية، وأنا على يقين بأن أعضاء لجنة التقييم سيغطون كل جانب من جوانب التخطيط والإعداد والإدارة والعمليات الخاصة بالألعاب الآسيوية”.

وأضاف، “لقد نمت دورة الألعاب الآسيوية لتصبح أكبر حدث متعدد الرياضات في العالم، ونحن فخورون بهذا النجاح”.

وشارك ما يقارب 11300 رياضي ينتمون إلى 45 لجنة أولمبية وطنية في دورة الألعاب الآسيوية الأخيرة التي أقيمت في جاكرتا وبالمبانغ بإندونيسيا، وتضمنت منافسات في 465 مسابقة موزعة على 40 رياضة.

وتتألف لجنة التقييم من السيد وي جيزهونغ، الرئيس، والسيد ريو سونغ مين رئيس لجنة الأعضاء المحيطين أو المرافقين للرياضيين، والسيدة ميكايلا كوجوانغكو عضو لجنة الرياضيين، والسيد حسين المسلم مدير عام المجلس الأولمبي الآسيوي وغيرهم من مجموعة من رؤساء اللجان الأولمبية الآسيوية ومديرين وممثلين.

وتتنافس كل من العاصمة القطرية الدوحة والعاصمة السعودية الرياض على استضافة دورة الألعاب الآسيوية المقررة في عام 2030.

وطلب المجلس الأولمبي الآسيوي من المدينتين تقديم ملفي الترشيح بحلول يوم /الأحد/ الموافق الرابع من أكتوبر للعام الجاري.

وتقام دورة الألعاب الآسيوية التاسعة عشرة في مدينة /هانغتشو/ بالصين في الفترة من العاشر إلى الخامس والعشرين من سبتمبر للعام 2022، ودورة الألعاب الآسيوية العشرين في /أيتشي ناغويا/ باليابان من التاسع عشر من سبتمبر إلى الرابع من أكتوبر 2026.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format