⚽ QSL

Al Kharaitiyat seal promotion to QSL

صعود الخريطيات إلى دوري نجوم قطر

The Peninsula – Doha:

Al Kharaitiyat will join QNB Stars League (QSL) after edging Mesaimeer 1-0 in a key Second Division clash at Suhaim Bin Hamad Stadium.

Yousif Edrissi netted Al Khuraitiyat’s lone goal on 61 minutes in the game that saw Mesaimeer’s skipper Abdulrahman Mustafa sent off after receiving a second yellow card in the 53rd minute.

Al Kharaitiyat were demoted to the Second Division last season following poor performances, but the club dominated this season from the early stages and secured the promotion with three rounds to spare.

According to Qatar Football Association (QFA) regulations, the club which finishes last in the QSL will join the Second Division, while the club ranked 11th in the First Division will play against the club ranked second in Second Division.

In another match between Al Shamal and Al Markhiya shared a 2-2 draw at Grand Hamad Stadium.

Al Shamal, the oldest club in the competition, seemed en route to a comfortable victory after a Claudio Vasquez brace in the second half, however, two goals for Al Markhiya through former Qatar and Jordan internationals, Ali Faridoun and Baha’a Faisal ensured parity between the two sides.

Source: thepeninsulaqatar

الدوحة – قنا:

صعد فريق الخريطيات رسمياً الى مصاف أندية الدرجة الأولى من دوري نجوم قطر لكرة القدم (دوري نجوم QNB)، بانتصاره المستحق بهدف وحيد على منافسه مسيمير في المواجهة التي جرت بين الفريقين على استاد سحيم بن حمد بنادي قطر في الأسبوع الثامن عشر من دوري الدرجة الثانية.

وسجل للخريطيات هدف الفوز لاعبه المغربي يوسف القديوي عند الدقيقة 61.

وبانتصاره بات الخريطيات بطلا لدوري الدرجة الثانية بعد أن رفع رصيده من النقاط إلى 36 نقطة في المركز الأول بفارق عشر نقاط عن أقرب منافسيه مسيمير، وبات من المستحيل قبل ثلاث جولات من النهاية على أي فريق الوصول إلى منافسته على لقب الدوري والصعود إلى دوري نجوم QNB، وبالمقابل وبخسارته ظل مسيمير عند 26 نقطة، غير انه ظل منافسا على الصعود من خلال السعي لبلوغ المركز الثاني ولعب المواجهة الفاصلة مع صاحب المركز قبل الأخير بدوري الدرجة الأولى.

ويصعد بطل دوري الدرجة الثانية مباشرة الى مصاف أندية الدرجة الأولى، في حين يخوض ثاني الترتيب المباراة الفاصلة مع صاحب المركز قبل الأخير من دوري الدرجة الأولى لتحديد صاحب المقعد الثاني في دوري الأضواء، على أن تقام المباراة ما بين 26 و28 أغسطس الجاري.

وقال يوسف آدم مدرب فريق الخريطيات في تصريحات عقب المباراة: “ما حققناه من نجاح يحسب للجميع، سواء الإدارة أو الجهاز الإداري والفني واللاعبين وكل من ساعدنا”.

وأضاف أن تعاون الجميع ساهم في تحقيق النجاح والتأهل والوصول إلى الهدف، “الذي تطلع إليه الجميع وهو العودة لدوري النجوم”.. مؤكدا أن “الفرحة كبيرة ولا يمكن وصفها، لأننا نجحنا في مهمتنا بالعودة للدوري، وهو هدفنا الذي قاتلنا من أجل تحقيقه”.

وعن مستقبله في قيادة الخريطيات، قال يوسف آدم: “عقدي لمدة عامين، لكني لا أعلم هل سأستمر أم لا، ولكني أؤكد أن إدارة النادي لم تقصر، وطريقة عملهم معي طوال الموسم كانت مميزة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format