💰 Business😎 LifeStyle

Qatar International Travel and Tourism Exhibition postponed

تأجيل معرض قطر الدولي للسياحة والسفر

Al-Sharq – WGOQatar – Doha:

NextFairs, the event organiser, has announced that the first edition of the Qatar International Travel and Tourism Fair will be postponed from its original date scheduled for November 17-19 to a new date from 16-18 November 2021 at the Doha Exhibition and Conference Centre due to the fallout from the Coronavirus. The announcement follows extensive discussions between stakeholders to allow all participants to get rid of the effects and implications of Covid-19.

Commenting on the decision to postpone, Mr. Raoud Salim, Managing Director of NextFairs, said: “Given the effects of the current crisis on the travel and tourism sector, there have been extensive discussions with strategic partners, founding partners and sponsors. As the safety of exhibitors and visitors remains our priority and based on the recommendations of industry professionals and the views of partners regarding the economic slowdown in large markets, It was agreed that the decision to postpone the exhibition until next year would contribute to the sector’s awareness of the long-term effects of the pandemic and pave the way for a new pattern of thinking. Our team is constantly monitoring the global situation as it is agreed that the announcement of the postponement as soon as possible will enable exhibitors and partners to take the necessary steps and adopt alternative plans.”

While the precautionary measures taken by the State of Qatar to contain the spread of the coronavirus are highly efficient and comply with international standards approved by the World Health Organization, the decision to postpone is in the interest of exhibitors and the sector in general with the aim of confirming the high participation of all parties concerned, and will issue continuous updates on the official website of the exhibition and the exhibition team will connect with all participants to inform them of all necessary procedures and arrangements, The new exhibition date is an ideal opportunity to hold the exhibition as life returns to normal, facilitate travel and provide the right conditions for exhibitors and visitors to actively participate in one of the most anticipated events in Qatar. Qatar International Travel & Tourism Exhibition confirms its goal of presenting a high-quality exhibition featuring a large number of exhibitors, companies and shareholders. NextFairs stresses the importance and impact of The Qatar International Travel and Tourism Fair on the travel and tourism sector and calls on all stakeholders to continue their efforts to support this vital and important sector.

Source: al-sharq

الدوحة – الشرق:

أعلنت نكست فيرز، شركة تنظيم الفعاليات والمناسبات، عن تأجيل النسخة الأولى من معرض قطر الدولي للسياحة والسفر من موعدها الأصلي الذي كان مقرراً في الفترة بين 17 و19 نوفمبر المقبل إلى موعد جديد من 16 – 18 نوفمبر 2021 في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات وذلك بسبب تداعيات فيروس كورونا. ويأتي هذا الإعلان بعد مناقشات مستفيضة بين الأطراف المعنية بهدف إتاحة المجال لجميع المشاركين للتخلص من تأثيرات وتداعيات كوفيد – 19.

وتعليقاً على قرار التأجيل، قال السيد رواد سليم المدير العام لشركة نكست فيرز: “بالنظر إلى تأثيرات الأزمة الحالية على قطاع السياحة والسفر، جرت مناقشات مكثفة مع الشركاء الاستراتيجيين والشركاء المؤسسين والرعاة. وباعتبار أن سلامة العارضين والزوار تبقى في سلم أولوياتنا واعتماداً على توصيات العاملين في هذا القطاع وآراء الشركاء فيما يتعلق بالتباطؤ الاقتصادي في الأسواق الكبيرة، تم الاتفاق على اتخاذ قرار تأجيل المعرض إلى العام المقبل الأمر الذي سيساهم في إدراك القطاع للتأثيرات الطويلة الأجل لهذه الجائحة ويمهد الطريق إلى نمط جديد من التفكير.  ويقوم فريقنا باستمرار بمراقبة ورصد الأوضاع العالمية حيت تم الاتفاق بأن إعلان التأجيل بأسرع وقت ممكن سيمكن العارضين والشركاء من اتخاذ الخطوات اللازمة واعتماد خطط بديلة في هذا الشأن”.

في حين تعد الإجراءات الاحترازية التي اتخذتها دولة قطر لاحتواء انتشار فيروس كورونا عالية الكفاءة وتتوافق مع المعايير الدولية التي أقرتها منظمة الصحة العالمية، يأتي قرار التأجيل في صالح العارضين والقطاع بشكل عام بهدف تأكيد مشاركة عالية من جميع الأطراف المعنية، وسيتم إصدار تحديثات مستمرة على الموقع الرسمي للمعرض كما سيتواصل فريق عمل المعرض مع جميع المشاركين لإفادتهم بكافة الإجراءات والترتيبات اللازمة، ويشكل الموعد الجديد للمعرض فرصة مثالية بإقامة المعرض عند عودة الحياة إلى طبيعتها وتسهيل إجراءات السفر وتوفير الظروف الملائمة للعارضين والزوار للمشاركة الفاعلة في واحد من أكثر الفعاليات المنتظرة في قطر. ويؤكد معرض قطر الدولي للسياحة والسفر على هدفه في تقديم معرض متميز عالي الجودة يضم عدداً كبيراً من العارضين والشركات والمساهمين. وتؤكد شركة نكست فيرز على أهمية وتأثير معرض قطر الدولي للسياحة والسفر على قطاع السياحة والسفر وتدعو جميع الأطراف المعنية إلى مواصلة جهودها لدعم هذا القطاع الحيوي والمهم.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format