🥅 LEAGUES🦠Coronavirus

Atletico report two positive coronavirus tests

أتلتيكو يسجل حالتي إصابة بفيروس كورونا

AFP – Madrid:

Spanish side Atletico Madrid on Sunday reported two positive coronavirus tests, just four days before they face Leipzig in Portugal for a place in the Champions League semi-finals.

“All members of the first team and the club’s party to Lisbon underwent tests as required by UEFA protocol to participate in the quarter-finals of the Champions League,” said a club statement.

“Among the results known today, two positives have appeared and they are isolated in their respective homes.”

It was not revealed whether or not the two positive cases involved players or backroom staff.

Atletico said the Spanish and Portuguese football and health authorities have been informed.

The team were due to travel to Portugal on Monday for the closing stages of the Champions League which is being held in Lisbon as a precaution against COVID-19.

The eight-team tournament will be staged behind closed doors.

Atletico said a fresh round of tests will be carried out on the squad and support team.

They recognised these could mean last-minute changes to travel schedules as well as accommodation plans in the Portuguese capital.

“The club will coordinate the new schedules with UEFA and as soon as there is a new plan it will be made public,” added the statement.

“We also request the utmost respect over the identity of the two positive cases.”

أعلن نادي أتلتيكو مدريد الإسباني، اليوم الأحد، عن أنباء صادمة بظهور حالتين لفيروس كورونا بالفريق، قبل مواجهة لايبزيج في دوري أبطال أوروبا .

أتلتيكو يستعد للسفر إلى مدينة لشبونة البرتغالية، من أجل اللعب أمام نظيره الألماني لايبزيج، في مباراة دور الثمانية من الأبطال .

الفريق أجرى اليوم اختبارات فيروس كورونا، وفقاً للبروتوكول الذي وضعه الاتحاد الأوروبي لكرة القدم، بعد قراره باستئناف البطولة في البرتغال.

وقبل السفر إلى لشبونة، تم اكتشاف إصابة فردين من أعضاء الفريق، حيث رفض النادي الإسباني الإفصاح عن هوية أي منهما، سواء ضمن الجهاز الفني أو اللاعبين.

وأوضح أتلتيكو في بيان رسمي له، أن النادي قام بعزل الحالتين تماماً عن أعضاء الفريق، لمنع انتشار العدوى بين الجميع والحد من ارتفاع عدد الحالات.

وأشار أتلتيكو إلى أنه سيتم عمل المزيد من الاختبارات خلال الساعات القليلة القادمة، لكل المخالطين للحالتين قبل الانتظام في التدريبات الخاصة بمواجهة لايبزيج.

وناشد النادي جميع الفرق الإسبانية والأوروبية، بالالتزام بكل معايير وقواعد بروتوكول الوقاية من فيروس كورونا لضمان استمرار كافة المسابقات.

وتسبب هذه الأنباء صدمة جديدة في مساعي الاتحاد الأوروبي، لاستكمال هذا الموسم بنجاح، حيث من المتوقع توقف دوري الأبطال وتأجيل بعض المباريات في حالة ظهور المزيد من الحالات.

وبالرجوع إلى بروتوكول الاتحاد للمشاركة في البطولة خلال فترة انتشار كورونا، تنص اللائحة على إقامة المباراة في حالة تواجد ما لا يقل عن 13 لاعباً في القائمة.

وأما لو عانى الفريق من نقص في حراسة المرمى، فالحل وقتها يكون تأجيل المباراة، مع عزل جميع المخالطين، والسماح بإقامة اللقاء في وقت لاحق لو وافقت السلطات الصحية  على ذلك.

ويحتفظ الاتحاد بالحق في تأجيل المباريات لو انتشرت الحالات الإيجابية بين الفرق، ولو انتهت كل السبل المتاحة، سيقوم بتحميل النادي المعني المسؤولية عن عدم إقامة المباراة، وإعلان خسارته بقرار من الهيئة التأديبية بنتيجة 3/0.

يذكر أن أتلتيكو يلعب ضد لايبزيج يوم 13 أغسطس الجاري، بعد تغلبه على ليفربول حامل اللقب في دور الـ16 من عمر البطولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format